  • Data: 2005-08-16 13:02:57
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pozoreusz" <pozip@SPAM_TRAPop.pl> napisał w wiadomości
    news:ddl5je$p28>

    Dwie minuty w normalnych, zdrowych układach nie powinno stanowić
    > problemu. Ale zaznaczam - przy zdrowych stosunkach panujących w pracy.
    > Chyba, że przez cały miesiąc przychodzisz do pracy z kilkuminutowym
    > opóźnieniem...

    ---- Jezeli ktos wstawia zegary zliczajace tzn ze mial taki powod .
    Spoznienie wlasnie o te dwie minuty nie zawsze jest wymiarowe ( 2 minuty )
    Moze wplywac na innych pracownikow , na ciaglosc jakiegos cyklu
    produkcyjnego - nie pomyslales o czyms takim ??

    > Pracodawca może "dać dyscyplinarkę" za krzywe spojrzenie albo za nie
    > pójscie z nim na kawę, lub do łóżka... Inną zupełnie sprawą jest, czy
    > postąpi zgodnie z prawem.

    --- Napisalem wyraznie i czytelnie , ze powodem do dyscyplinarki moze byc
    wlasnie szereg spoznien o 2 minuty ( widziales gdzies zapis , ktory mowi o
    tym jakie spoznienie jest akceptowalne a jakie nie ?? )
    Zaraz dojdziemy do tego ze spoznienia do 15 minut nie sa spoznieniami
    poniewaz sa w obrebie "akademickiego "

    > Oświadczenie o rozwiązanu stosunku pracy w trybie art. 52 k.p. jest jest
    > jednostronną decyzją pracodawcy, podobnie jak rozwiązanie stosunku pracy
    > przez pracownika w trybie art. 55 k.p. (dostajesz pisemko i przestajesz
    > być pracownikiem; mówiąc prawniczym językiem takie rozwiązanie stosunku
    > pracy jest skuteczne - bez względu na to, czy zgodne z prawem), a na
    > rozprawę przed sądem pracy trzeba dłuuugo czekać.

    --- W przypadku ewidencjonowania czasu pracy w systemie zegarowym , nikt
    nikomu nie musi nic udowadniac . System monitoruje czas pracy co jest w
    razie postepowania dowodem .

    > Jak już napisałem na wstępie... :-) 2 minuty to bzdura...
    > A zaokrąglenie 2 minut do kwadransa jest delikatnie mówiąc nieuczciwe i
    > do zakwestionowania.
    > Co do zapłaty, to faktycznie - wynagrodzenie przysługuje za pracę
    > wykonaną, więc na pewno nie za czas, gdy pracownika nie ma w pracy...

    ----Dla Ciebie 2 minuty to bzdura , dla mnie takze . Ale sa przypadki kiedy
    dla kogos to nie jest bzdura .
    Jako pracownikowi przysluguja ci prawa - jasne . I idac dalej sa nalozone
    pewne obowiazki ( czas pracy jest normowany ......... a norma jest
    okreslona )

    > Taki system ewidencji (zasady stosowania kart) czasu pracy powinien być
    > wprowadzony regulaminem pracy, a z regulaminem trzeba pracownika
    > zapoznać i uzyskać - na piśmie - potwierdzenie tego faktu.

    ----- Ja sie nie znam , termin "powinien byc " jakos nie brzmi dla mnie
    wiazaco :)))

    > Do fotomanii: zbyt obcesowo traktujesz ludzi, zbyt obcesowo... Jeśli
    > jesteś pracodawcą, albo kierownikiem, to pewnie jesteś również mobberem.
    > :-D

    Naczytales sie o mobbingu i teraz kazdy czlowiek ktory zapatruje sie na
    sprawy inaczej ( tutaj nie mozna mowic mniej czy bardziej tolerancyjnie ,
    jest mobberem ..... )
    Kazdy moze pod siebie probowac dopasowac rozne rzeczy , a sa ludzie ktorzy
    sie z nimi nie godza - oczywiscie .

    -- w polsce jak sie ma gigant kaca bierze sie L 4
    -- w polsce z miejsca pracy dzwoni sie do znajomych , do rodziny ( bo za
    darmo ) - telefon sluzbowy

    W polsce wprowadzenie monitoringu roznych rzeczy wiaze sie zaraz z wielkim
    hallo
    - dlaczego ktos na koniec miesiaca obciaza mnie telefonami do znajomych do
    domu ( jakie to jest nieuczciwe patrzac ze strony pracownika ....)
    - ktos wprowadza system zegarowy i spoznienia 2 min podnosi do 15 minut ,
    inny ktos stwierdzi ze 2 minuty spoznienia to minus godzina i tez bedzie
    dobrze

    Samolot odlatuje o 8 , jak wpadniesz na bramke 2 minuty pozniej to masz
    pozamiatany bilet ......
    Zwroc uwage na niektore uczelnie , spoznisz sie o 2 minuty nie wchodzisz

    Jezeli osoba ( pracodawca o ktorej tutaj mowa ) faktycznie nie poinformowal
    zalogi ( a jak znam zycie to albo duza albo bardzo wyspecjalizowana firma .
    To moze zainteresowani ( znajacy swoje prawa ) zapoznaja sie z regulaminem
    ( napewno jest dostepny ) i wtedy wszystko bedzie jasne .

    Jacek