eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCeny na półkach › Re: Ceny na półkach
  • Data: 2023-01-09 11:07:19
    Temat: Re: Ceny na półkach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 7 Jan 2023 14:05:42 +0100, cef wrote:
    > W sklepie samoobsługowym
    > gdzie raz w tygodniu robię zakupy
    > zauważyłem ostatnio inną cenę na kasie samoobsługowej
    > niż na półce, ale nie miałem czasu na wołanie
    > obsługi i dochodzenie swoich praw więc nie reagowałem.
    > Ale przy kolejnych zakupach znowu trafiłem na niezgodność
    > (zupełnie przypadkiem, bo nie analizuję jakoś szczegółowo cen
    > przy zakupie/kasowaniu) i postanowiłem wezwać obsługę, żeby odzyskać
    > te niecałe 2zł, bo miałem chwilę czasu.
    > Przemiła kierowniczka osobiście oddała pieniądze,
    > przy okazji podyskutowaliśmy trochę o galopujących cenach
    > i problemach technicznych sklepu z tego tytułu. I pani zupełnie bez cienia
    > zakłopotania poinformowała mnie, że zmieniają ceny co chwilę
    > i ona nie wie ile w tej chwili jest cen prawidłowych
    > a ile zaniżonych na cenówkach. Ja nie robię tam podstawowych
    > zakupów, bo ceny są wyższe niż w moim osiedlowym sklepie,
    > ale jeśli tak incydentalny klient jak ja zauważa taką rozbieżność dwa
    > razy w miesiącu,
    > to chyba jest tam niezły cenowy burdel i obsługa niewiele sobie z tego robi.

    Ja mam taką biedronke, ze chetnie bym na nich kogos naslal.
    Brak cen jest tam nagminny.
    Czytnik tylko jeden - czy ten przepis o czytnikach wycofali?
    Bo w znacznie wiekszym Kauflandzie tez ubyło.

    W dodatku dronka ma chyba odgorną polityke cenową:
    -bywa promocja "obnizka ceny".
    -bywa promocja "obnizka ceny jak kupisz 2" - OK
    -"nizsza cena jak kupisz dwie z kartą MB",
    -"nizsza cena jak kupisz innych artykułow za 29zl"
    -"nizsza cena jak kupisz innych artykułow za 29zl, z wylaczeniem"

    I we wszystkich tych przypadkow na kasie nabija sie pierwotna cena,
    a potem dobija sie "Rabat ... 2.50"
    Klient cene widzi, a tego rabatu juz nie zauwaza ...

    > Temat praw klienta dotyczący rozbieżności cen jest znany i opisany w sieci,
    > ale dotyczy głównie samego pojedynczego aktu zakupu i obowiązku
    > realizacji umowy
    > po cenie z ekspozycji. Ale nie natknąłem się na programy naprawcze w
    > przypadku recydywy. W ramach testowania sklepu mogę w trakcie albo po
    > zakupach

    Moze wystarcza same mozliwosci UOKiK. Za pierwszym razem 50 tys,
    za drugim 100, za trzecim 500 ... az do 10% obrotu :-)

    > (z reguły kupuję tam 5-6 produktów) dokonać 100% sprawdzenia
    > i wołać za każdym razem kierownika i odbierać te parę groszy,
    > ale nie sądzę, żeby to dało jakiś długofalowy efekt.
    > Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    > ochrony/kontroli
    > są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1