  • Data: 2010-03-02 20:15:34
    Temat: Re: Błąd a akcie urodzenia - kto powinien za to odpowiadać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Liliana Cichocka wrote:

    > 1. Juz wiem ze nie musze jechac, ale w USC u mnie twierdzą, że musze
    > bulić za pełny akt ślubu i za korektę czy inszy papier tu na miejscu.
    > 2. Nic nie odkręcę, mimo, ze mam ksera aktu urodzenia (wypisanego
    > prawidłowo) przez mój USC
    > 3. j.w i nie ma w nim błędu !!! Pisałam o tym! Był wydany wg danych z
    > formularza który sie wypisuje standardowo w celu jego uzyskania
    >
    > W USC w miejscu zameldowania mojego syna twierdzą, że sprawa leży w
    > ramach obowiązków mojego USC, skoro oni zrobili bład to oni powinni
    > wystąpić o odpowiednie dokumenty tam gdzie trzeba. Ale ja nie wiem jak z
> [...]
    Nic nie rozumiem.
    Akt urodzenia jest w konkretnym USC. Tym, w ktorym zgłaszałaś lub
    szpital zgłaszał fakt urodzenia dziecka. Zapewne w tym pod ktory wowczas
    podlegałaś ze względu na miejsce zamieszkania.
    Tam jest oryginał aktu urodzenia.
    Przypomnij sobie jak to wtedy było, bo na pewno byłaś w USC po urodzeniu
    sporządzić akt urodzenia.
    Urzędniczka bez problemu może akt odnależć i to sprawdzić.
    Jeśli faktycznie są dwa nn i oczywistym jest, że błąd popełnił urządnik
    sporządzający wowczas aktu urodzenia to dopytaj sie czy korekte można
    zrobić bezpłatnie. Naprwde nie chce mi sie teraz grzebac po ustawach czy
    za to placisz czy nie.
    Podajże 50 zł teraz kosztuje korekta aktu.
    Niezależnie od tego na czyj koszt po prostu sporządza się korektę aktu
    urodzenia. Do tego potrzebny jest odpis zupełny aktu małżeństwa.

    Co jeszcze?