  • Data: 2005-11-29 11:05:50
    Temat: Re: Bezsasadna skarga o wznowienie postępowania
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    CN napisał(a):
    > Jako że dokumenty podjęte zostały w kilka miesięcy po wydaniu
    > prawomocnego wyroku, więc należało przywrócić termin jako powód podając
    > uchybienie w doręczeniu, a zatem wykazując nieprawomocność wyroku
    > zaocznego i jednocześnie złożyć sprzeciw od wyroku zaocznego.

    Jeszcze raz - skoro nie nastąpiło skuteczne doręczenie wyroku zaocznego,
    to nigdy nie rozpoczął się i nie zakończył bieg terminu na wniesienie
    sprzeciwu, a więc wniosek o jego przywrócenie powinien zostać oddalony,
    bo nie ma czego przywracać. Sprzeciw powinien zostać uznany za wniesiony
    w terminie, a wyrok nigdy nie był prawomocny.
    Albo twierdzimy że wyrok był prawomocny, bo upłynął termin na jego
    zaskarżenie, a jedynie istnieją przesłanki do przywrócenia terminu -
    wtedy nie widzę powodów by nie wznawiać postępowania z podanego powodu,
    skoro prawomocny wyrok istnieje. Sama dopuszczalność wniosku o
    przywrócenie terminu nie wyłącza wznowienia postępowania. Albo wyrok nie
    był prawomocny, więc nie można wznowić. Nie był prawomocny, bo nie
    został doręczony, więc wracamy do początku - nie ma terminu, który można
    by przywracać.

    > Ale jakie są szanse, że teraz termin zostanie przywrócony i na jakiej
    > podstawie miałoby to nastąpić, skoro strona B miała możliwość działania,
    > ale skorzystała z niewłaściwej formalnie drogi?

    Nie wiem, a widzisz inną drogę? Można wykazywać że strona działała w
    przekonaniu iż wyrok jest prawomocny (na przykład w aktach sprawy było
    takie stwierdzenie), a wtedy trudno przypisać jej brak staranności w
    wybraniu drogi skutecznej dla podważenia prawomocnego wyroku. Dopiero
    gdy strona dowiedziała się o tym że wyrok jest nieprawomocny mogła
    działać inaczej...

    KG