  • Data: 2005-11-29 11:27:53
    Temat: Re: Bezsasadna skarga o wznowienie postępowania
    Od: CN <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    kam napisał(a):
    > skoro prawomocny wyrok istnieje. Sama dopuszczalność wniosku o
    > przywrócenie terminu nie wyłącza wznowienia postępowania. Albo wyrok
    > nie był prawomocny, więc nie można wznowić. Nie był prawomocny, bo
    > nie został doręczony, więc wracamy do początku - nie ma terminu,
    > który można by przywracać.

    No tak, Sąd stwierdził, że wyrok zaoczny był nieprawomocny w momencie
    wniesienia skargi (4 dni od odebrania wyroku), a zatem nie ma podstaw do
    wznowienia skoro w ciągu 7 dni nie został złożony sprzeciw, a następnie
    odrzucony. Teraz wyrok zaoczny jest już prawomocny, ale brak działania
    (w postaci nie złożenia sprzeciwu) nie może stanowić podstawy wznowienia
    postępowania.

    > Nie wiem, a widzisz inną drogę? Można wykazywać że strona działała w
    > przekonaniu iż wyrok jest prawomocny (na przykład w aktach sprawy
    > było takie stwierdzenie), a wtedy trudno przypisać jej brak
    > staranności w wybraniu drogi skutecznej dla podważenia prawomocnego
    > wyroku. Dopiero gdy strona dowiedziała się o tym że wyrok jest
    > nieprawomocny mogła działać inaczej...

    Czyli zatem czy jest jeszcze sens składać sprzeciw od wyroku zaocznego
    wraz z wniesieniem o przywrócenie terminu (tego od momentu odebrania
    wyroku osobiście) uzasadniając, że brak działania wynikał z przekonania
    o prawomocności wyroku zaocznego?
    /CN