eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoApelacja w sprawie katoliko-fobii LBGT-IQ-filów z IKEA [2019 dalej w sądach] › Re: Apelacja w sprawie katoliko-fobii LBGT-IQ-filów z IKEA [2019 dalej w sądach]
  • Data: 2022-05-06 20:02:30
    Temat: Re: Apelacja w sprawie katoliko-fobii LBGT-IQ-filów z IKEA [2019 dalej w sądach]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 06 May 2022 12:22:39 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > https://www.tvp.info/60026477/prokuratura-skierowala
    -apelacje-od-wyroku-uniewinniajacego-kierowniczke-sk
    lepu-ikea

    > Gdyby pracownik zamieścił taki wpis "sam z siebie" bez nachalnej
    > *prowokacji* ze strony pracodawcy jak dla mnie zwolnienie byłoby
    > całkowicie uzasadnione. Jak dla mnie to ta nachalna prowokacja
    > pracodawcy jest kluczowa dla sytuacji prawnej. Jak IKEA *sama*
    > "wrzuciła temat" to jak dla mnie *sama* poszerzyła swobodę wypowiedzi
    > "wkurwionego" pracownika.

    Ja tam nie wiem co kierowniczka napisala w zwolnieniu,
    a wiec czy "przynależnością wyznaniową" bylo zasadne,
    ale zauwaz

    "Rzeczniczka przypomniała, że przedmiotem ochrony w tym artykule
    Kodeksu karnego
    (,,Kto ogranicza człowieka w przysługujących mu prawach ze względu na
    jego przynależność wyznaniową albo bezwyznaniowość...")
    ,,jest wolność sumienia i wyznania w znaczeniu prawa do zachowania
    określonego światopoglądu religijnego i do wyrażania go w wybranej
    przez siebie formie"."

    Wiec pracownik ma konstytucyjne prawo miec swoje poglądy, a nawet je
    wyrazac.
    Byle nie obrazały uczuc religijnych innych :-)

    No i co tu teraz z kierowniczką zrobic ?

    https://ordoiuris.pl/wolnosc-sumienia/pracownik-ikei
    -zwolniony-za-cytaty-z-biblii-ruszyl-proces
    "Zdaniem IKEI, zwolnienie miało być spowodowane naruszeniem
    wewnętrznych regulaminów firmy, ,,naruszeniem zasad współżycia
    społecznego" oraz ,,utratą zaufania do pracownika". "

    > Jak pytasz do dostajesz odpowiedzi nie tylko takie jakie ci się podobają
    > w kraju wolności i demokracji, nieprawdaż? Czy może szwedzkie standardy
    > są inne?
    >
    > Zaś zwolnienie za zacytowanie STAREGO Testamentu w REAKCJI na działania
    > pracodawcy spoza podstawowych celów firmy (sprzedaż mebli z zyskiem)

    I cos mi chodzi po glowie, ze on tam troche wiecej napisal - ze on
    wcale nie czuje sie zobowiazany do wyrazania sympatii dla pedałow czy
    jakos tak - ale zrodla tego nie potwierdzaja
    https://www.money.pl/gospodarka/ikea-zwalnia-pracown
    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    J.