eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro › Re: Allegro
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!n
    ewsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!nnrpd
    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro
    Date: Wed, 13 Feb 2002 23:37:22 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <Pine.LNX.4.44.0202132333580.1285-100000@localhost>
    References: <a4e9mk$usc$1@opat.biskupin.wroc.pl>
    Reply-To: n...@s...pl
    NNTP-Posting-Host: pd4.poznan.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: news.tpi.pl 1013639827 7809 213.76.221.4 (13 Feb 2002 22:37:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Feb 2002 22:37:07 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <a4e9mk$usc$1@opat.biskupin.wroc.pl>
    X-Path-Notice: Path line has been filtered
    X-X-Sender: naskrent@localhost
    X-Original-Path: pd4.poznan.sdi.tpnet.pl!naskrent
    X-RSSSF: http://www.rsssf.com/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:84138
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 13 Feb 2002, Boa wrote:

    > Słuchajcie, czy w zakupach tego typu (wysyłkowych) jest coś takiego jak
    > okres rękojmi (czy jak to tam się zwie?). Otóż, załóżmy że sprzedaję coś.

    Jest tak jak przy każdej sprzedaży. Nie jest to jednak sprzedaż poza
    lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o odp. za produkt
    niebezpieczny (chyba że sprzedający prowadzi dzgosp i zbywa w jej ramach).
    Nie przysługuje więc te 10 dni na wycofanie się z umowy.

    > Po sprzedaniu jej i odebraniu przez nabywcę koleś marudzi mi, że to jest
    > lipa, że w ogóle to podróba, bo nie firmowe, bo robione w stodole a nie
    > przez firmę X czy Y, której logo jest na tym przedmiocie itd, itp. i chce
    > zwrotu pieniędzy. Co mam o tym myśleć? Czy mam obowiązek przyjąć z powrotem

    To że jest on bardzo wybredny ;) Żeby uwolnić się od roszczeń z rękojmi,
    wykaż swoją należytą staranność w opisie towaru i wskaż że kupujący nie
    powoduje się na wady, a na szczegóły nieistotne z punktu przydatności dla
    niego rzeczy.

    > tą rzecz i mu oddać pieniądze? Przecież ja nie mam obowiązku wiedzieć, czy
    > to jest oryginał, czy nie? Po wyglądzie oceniam, że to oryginał, żaden

    Otóż wtedy łatwiej ci udowodnić że nie zastosowałeś podstępu, więc - o ile
    to możliwe - powinieneś twierdzenie o oryginale podeprzeć jakimiś dowodami
    (certyfikaty itp.)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
    We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1