  • 11. Data: 2021-02-18 13:13:18
    Temat: Re: Przejmowanie i wykańczanie prasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:602d9349$0$558$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.02.2021 o 17:13, J.F. pisze:

    >Ani wtedy, ani wtedy. Faszyzm jest wtedy, gdy jest faszyzm.

    >Faszyzm jest wtedy, gdy faszystowski rząd wprowadza programy
    >socjalne. Gdy wolna prasa nie chwali faszystowskiego rządu za
    >wprowadzanie programów socjalnych, to nie oznacza, że ta prasa jest
    >faszystowska.

    Bo jest antyfaszystowska ? :-)

    >Albo jeszcze inaczej, jak dla jeszcze młodszego dziecka:
    >Wprowadzanie programów socjalnych przez faszystów nie sprawia, że
    >faszyści nie są faszystami.
    >Cukierek dany dziecku przez pedofila nie sprawia, że pedofil nie jest
    >pedofilem.
    >Jeżeli wolna prasa nie pochwali pedofila za danie dziecku cukierka,
    >to nie znaczy, że postępuje jak pedofil.

    Cos w tym jest.
    Tylko to widac wymaga glebszej analizy, czy wladza jest faszystowska.

    >A ja ci już kiedyś pisałem, że faszyzm, to coś więcej niż jedna
    >cecha.

    Czyli razem, czy nam sie pojecie faszyzmu rozmywa.

    Ale objasnij mnie ciemnego - aborcja lub nie, a faszyzm, jak to
    wyglada ?

    >Po pierwsze, nie chcę zmiany natury ludzkiej. Nie przypominam sobie,
    >żebym np. chciał zmuszać homo do "terapii".

    Ale chcesz od reszty tolerancji. A oni w naturze maja "bić pedalow"
    :-)

    >Po drugie, jestem pewien, że definicję "lepszego społeczeństwa" ty
    >masz diametralnie inną niż moja, więc nie, nie chcę "lepszego
    >społeczeństwa" tak jak ty to rozumiesz.

    Ale to ma byc definicja zgodna z definicja faszyzmu, zeby to bylo
    logicznie spojne :-)

    >No i?
    >Wykształceni ludzie rozróżniają takie pojęcia jak "państwo", "naród"
    >i "rasa", czy "postęp" i "demokracja". To nie są równoważne pojęcia.

    a "demokracja zapewnia ewolucyjny postep" ?

    >Więc co z tego, że inni tak napiszą? Będą tacy sami jak Hitler, bo
    >napisali coś innego? Znowu ci się pogorszyło?

    >Serio? I co z tego? U nas jest prawo i sprawiedliwość, któremu nie
    >podoba się prawo i sprawiedliwość.

    Ale chcialbym wiedziec jaki socjalizm jest krytykowany przez faszyzm

    >Już wiem skąd się u ciebie biorą te wszystkie głupie pytania. Masz
    >poważny problem z kojarzeniem oczywistości.
    >I zdaje się nie do końca ogarniasz różnice między nazizmem i
    >faszyzmem.

    Jak dla mnie faszyszm ma rodowod wloski, a nazizm - odmiana niemiecka.

    A oprocz tego mozna wskazywac podobienstwa i roznice ... niekoniecznie
    istotne.

    >Faszystowskich wartości?!
    >Dziecko drogie, dowiedz się co to jest propaganda. Nie każda
    >propaganda jest faszystowska. Jest nawet gorzej niż myślisz... nie
    >każda propaganda to zło.

    >Niby wiesz... ale nie powstrzymało cię to przed zadaniem idiotycznego
    >pytania.

    Ale wpajanie wartosci jest zle czy dobre ?

    Bo jak nazywiemy nasza propagande dobrą, nasze wartosci swiętymi, to
    ... sp* faszysto :-P

    >>> https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.ht
    ml

    >Dziecko drogie... spróbuj choć raz coś przeczytać ze zrozumieniem.
    >Czy pedofil jest dobry, bo dał dziecku cukierek oblany czekoladą?

    Ale czy cukierek jest przez to zly ?

    Wiec jak rozpoznac, czy czlowiek dajacy dziecku cukierka, to dobry
    czlowiek, czy zly pedofil, albo co gorsza ksiadz ...

    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    >Pewnie, że możesz. Płaskoziemcy kwestionują kształt Ziemi, ale faktów
    >to nie zmieniło.

    Ale jakich faktow ?

    "1. Podstawowym wyznacznikiem faszyzmu jest kult tradycji. Wystarczy
    tylko spojrzeć na program nauczania każdego ruchu faszystowskiego,
    żeby znaleźć głównie myślicieli tradycjonalistycznych. Nazistowską
    gnozę zasilały tradycjonalizm, synkretyzm i elementy okultystyczne"

    I co - kazdy tradycjonalizm jest zly?

    Hitler poszedl w okultyzm, moze cechy osobnicze, moze tak mu pasowalo.
    Mussolini tez poszedl w okultyzm ?

    "W 1934 roku zorganizował Faszystowski Kongres Międzynarodowy, na
    którym stwierdzono, iż Żydzi m.in. uprawiają okultyzm, ..."

    No prosze, okultyzm to cos zlego dla faszysty :-P

    "2. Odrzucenie nowoczesności: Oświecenie, Wiek Rozumu, jest
    postrzegany jako początek nowoczesnej deprawacji. W tym sensie Faszyzm
    można zdefiniować jako irracjonalizm."

    No coz - z jednej strony odwolywali sie do tradycjonalizmu, z
    drugiej - caly ten faszyzm to jakby nowoczesnosc, wczesniej tego nie
    bylo.

    "6. Odwołanie się do frustracji społecznej: Jedną z najbardziej
    charakterystycznych cech historycznych faszyzmu było odwołanie się do
    frustracji klasy średniej, klasy cierpiącej z powodu kryzysu
    gospodarczego lub uczucia poniżenia politycznego i lęku przed
    zagrożeniem ze strony najbiedniejszych. To w drobnomieszczaństwie
    faszyzm znajdzie swoją bazę."

    IMO - kazda zmiana polityczna opiera sie na frustracji spolecznej.
    Obalenie faszyzmu we Włoszech tez.

    Wiec drobnomieszczanska to faszyzm, a robotnicza ... to bolszewizm ?

    Ale zaraz - kto obalil ten wloski faszyzm ?

    "7. Obsesja spiskowa: Wyznawcy muszą czuć się oblężeni. Najprostszym
    sposobem na rozwiązanie fabuły jest odwołanie się do ksenofobii."

    Przyszedl rok 1933 ... i nie wiem czy Niemcy czuli sie oblezeni, czy
    raczej poczuli "teraz k* my", i dume z jednosci.

    A potem przyszedl rok 2020/21 ... i nastapil trumpizm ?

    "10. Populistyczny elitaryzm: Elitaryzm jest typowym elementem
    wszystkich reakcyjnych ideologii (...). Każdy obywatel to kwiat
    ludzkości, członkowie rządzącej partii są jej elitą."

    A inne, lepsze ideologie, to jak postepują ?
    Mowia wyborcom "wy jestescie biedni i glupi i macie na nas glosowac" ?

    "11. Każdy jest kształcony na bohatera: W ideologii faszystowskiej
    bohaterstwo jest normą. Ten kult heroizmu jest ściśle związany z
    kultem śmierci. Faszysta aż się pali, by ginąć za ojczyznę. W praktyce
    kończy się to wysyłaniem innych na śmierć."

    A tak w Polsce to jak bylo ?
    Przez wieki w sumie, ale skupmy sie na latach 1930-1939 ... choc inne
    rownie ciekawe ..

    "14. Faszyzm mówi nowomową: Wszystkie faszystowskie podręczniki
    używały ubogiego słownictwa i elementarnej składni, w celu
    ograniczenia używania instrumentów złożonego i krytycznego
    rozumowania. Musimy być gotowi do zidentyfikowania nowych rodzajów
    nowomowy, nawet jeśli przyjmą pozornie niewinną postać popularnego
    talk show."

    Hm, czy "nowomowa" to istotnie proste slownictwo i elementarna
    skladnia ?
    Czy raczej cos nowego ...

    Ale z drugiej strony - jak zaczniesz mowic naukowo i/lub kwieciscie,
    to cie ludzie nie zrozumieja.
    I nie zaglosuja :-)

    A nazizm lubil np Nietzschego, ktory wcale prostym jezykiem nie
    pisal - wiec jak to pogodzic ? :-P

    >Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to masz okazję uzupełnić braki w
    >wykształceniu.

    Alez ciekaw jestem twojego zdania, bo moze moje jest nieprawdziwe.

    A tu w swietle powyzszego artykulu bolszewizm odrzucil tradycje,
    postawil na nowoczesnosc, wprowadzil kult dzialania, niezgode na
    krytyke, jednosc wsrod ludzi, wykorzystal frustracje spoleczna, mial
    obsesje spiskowa, populistyczny elitaryzm, itp ...

    J.

  • 12. Data: 2021-02-18 13:15:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.02.2021 o 18:01, Astralny Rębajło pisze:

    >U nas trochę inaczej zapobiega się koncentracji mediów.
    >https://natemat.pl/329565,orlen-kupil-polska-press-
    tak-prasa-lokalna-trafia-w-rece-pis

    Ale co by nie mowic - to wczesniej prasa regionalna byla w niemieckich
    rekach.

    Koncentracja, czy nie ?

    J.

  • 13. Data: 2021-02-18 14:14:36
    Od: Kviat

    W dniu 18.02.2021 o 13:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup

    > faszystowskie podręczniki używały
    > ubogiego słownictwa i elementarnej składni, w celu ograniczenia używania
    > instrumentów złożonego i krytycznego rozumowania.

    Jak widać nie trzeba być faszystą (bo chyba nie jesteś faszystą?) żeby
    mieć ograniczenia używania złożonego i krytycznego rozumowania.

    > Ale z drugiej strony - jak zaczniesz mowic naukowo i/lub kwieciscie, to
    > cie ludzie nie zrozumieja.

    Czego jesteś najlepszym przykładem.
    Jest jeszcze drugie wytłumaczenie. Nie tyle co nie zrozumiałeś czym
    jest faszyzm/nazizm/bolszewizm, bo próbowałeś zgłębić temat i sporo
    przeczytałeś opracowań naukowych (ale ich nie zrozumiałeś...), co
    zwyczajnie nawet nie spróbowałeś się dowiedzieć i twoje wyobrażenia
    pozostały na poziomie szkoły podstawowej. I stąd właśnie biorą się twoje
    głupie pytania "czy programy socjalne to faszyzm", albo "skąd wiadomo,
    że to faszysta, skoro rozdaje cukierki", albo "jak rozpoznać, czy
    człowiek rozdający cukierki to faszysta?" itp. itd.
    Tłumaczę ci jak dziecku, że po cukierku nie rozpoznasz, a ty dalej
    swoje... "czy cukierki są złe, bo rozdaje je faszysta".
    Ręce opadają.

    Gdybyś miał pojęcie o czym rozmawiasz, to byś takich pytań nie zadawał.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2021-02-19 00:38:18
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-17 o 17:13, J.F. pisze:
    > No ale ja nadal nie wiem, czy faszyzm jest wtedy, jak rzad wprowadza
    > programy socjalne dla obywateli, czy wtedy, jak wolna prasa o tym nie
    > pisze ... pozytywnie ?

    Dla mnie m.in.faszyzmem jest jak w tv lecą reklamy-najczęściej to jedna
    reklama 3 razy pod rząd, czyli sklepione 3 reklamy w jedną. Ponadto w
    soboty i niedziele leciały disko polo-zawsze te same. Ponadto jeden
    spaślak puszcza co soboty stare i niemodne juz teledyski starych
    zespołów. Oczywiście zawsze to samo. Tak cwaniaki zarabiają na
    puszczanie "myślą, że pewnie dla debili" ciągle identycznych "rozrywek".
    Walentynki w sobotę i niedzielę: też toto było to samo.

    --
    animka

  • 15. Data: 2021-02-21 07:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    -tak-prasa-lokaln

    > Ale co by nie mowic - to wczesniej prasa regionalna byla w
    > niemieckich rekach.
    >
    > Koncentracja, czy nie ?

    Jezeli ja mam x a ty masz y i ja od ciebie kupie y to znaczy ze sie
    zdekoncentrowało czy skoncentrowało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 16. Data: 2021-02-21 11:51:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wypisz wymaluj faszysta Kviat.
    Powrotu do hetero życzę.

    -----
    > "Następujące elementy są najczęściej wymieniane jako integralne części faszyzmu:
    szowinizm, etatyzm, militaryzm, imperializm,
    > totalitaryzm, antykapitalizm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm, kolektywizm
    oraz opozycja do politycznego i ekonomicznego

  • 17. Data: 2021-02-22 14:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    s-tak-prasa-lokaln

    >Jezeli ja mam x a ty masz y i ja od ciebie kupie y to znaczy ze sie
    >zdekoncentrowało czy skoncentrowało?

    No ale jak Niemce mieli x, reszta y, a teraz Orlen ma x, to co sie
    stalo?

    No chyba, zeby tak policzyc, ze kiedys Niemce mieli x, zwolennicy PiS
    z, a reszta y,
    a teraz zwolennicy maja x+z, a reszta y ... to nadal nie wiadomo :-)

    Po czym przyjda wybory, byc moze PiS przegra, Obajtek wyleci,
    dziennikarze wyleca, a gazety zostana :-)

    No chyba, ze do tego czasu to naklad spadnie :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-02-22 16:24:10
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > U nas trochę inaczej zapobiega się koncentracji mediów.
    > https://natemat.pl/329565,orlen-kupil-polska-press-t
    ak-prasa-lokalna-trafia-w-rece-pis

    Zawsze jest trochę inaczej. (Dwa razy do tej samej rzeki nie wejdziesz)
    cytl+v
    Niemce/FR
    ... jest to przede wszystkim rynek z dominującym kapitałem rodzimym
    Z kolei ograniczenia kartelowe wprowadzone na początku lat 90. przyczyniły się
    do inwestycji za granicą (tomasz lis lubi to:)), dzięki czemu niemieckie
    koncerny stały się przedsiębiorstwami transnarodowymi. Społeczną burzę i polityczną
    dyskusję wywołują natomiast inwestycje zagranicznych firm w rynek medialny
    Niemiec, tak było między innymi, kiedy brytyjski Mecom przejął udziały w
    wydawnictwie Berliner Verlag w 2005.

    Pierwszy link pdf z gogla:
    Koncentracja mediów i jej zapobieganie we Francji i Niemczech
    instytutstaszica.org

    I standardowa wklejka.
    4m 7 s ile % maja niemce
    4m 10s ile % mają "ż"

    https://www.wiocha.pl/1573453,Kolonko-przejrzal-na-o
    czy-czym-jest-pis

    Kto dziś kwiczy? "ż i DE. Co tam dziś, tak jest od 100 lat.
    Nu a jeszcze dawniej? Było tak samo.
    https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/4689
    ,Gadzi-fundusz-Bismarcka.html

  • 19. Data: 2021-02-22 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    ss-tak-prasa-loka

    > No ale jak Niemce mieli x, reszta y, a teraz Orlen ma x, to co sie
    > stalo?

    To ze ci co maja teraz x (rzad -> spolka skarbu panstwa -> orlen -
    gazety), maja juz takze y (telewizje publiczna)...

> [...]
    > dziennikarze wyleca, a gazety zostana :-)
    >
    > No chyba, ze do tego czasu to naklad spadnie :-)

    A ktos sie tym przejmuje? Nawet jak bedzie nakład 500 egz to i tak
    gazeta utrzyma sie z reklam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 20. Data: 2021-02-23 13:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > :-)

    >A ktos sie tym przejmuje? Nawet jak bedzie nakład 500 egz to i tak
    >gazeta utrzyma sie z reklam.

    Orlenu ? :-)

    J.