  • 1. Data: 2003-11-12 07:34:56
    Temat: Problem z fotoradarem - SAD GRODZKI ?!?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    27 wrzesnia wjechalem na fotoradar, przekroczenie predkosci o 17km/h. No coz
    zdaza sie. Problem w tym ze zawiadomienie o tym doszlo do mnie po okolo 35
    dniach od wykroczenia (z winy poczty ktora wymieniala akurata w okolicy
    skrzynki pocztowe wiec cala poczte przetrzymala az do calkowitej wymiany u
    siebie). Gdy poszedlem na policje, okazalo sie ze gdybym przyszedl w
    terminie takim jak na zawiadomieniu (data wczesniejsza niz data otrzymania
    zawiadomienia - wiec niemozliwe) mialbym mandat 50zl, jednak teraz zgodnie z
    przepisami czeka mnie sad grodzki (w kolejnym zawiadomieniu wykroczenie
    nazwano juz przestepstwem, a dyzurny policjant powiadomil mnie ze teraz i
    tak sedzia moze mi kare dowolnie podwyzszyc do 5000 i to zalezy tylko od
    jego nastroju ????? Kurde, czy my zyjemy w panstwie prawa ? Dlaczego mam
    odpowiadac za nie swoje bledy ???? Poniewac jestem w trakcie
    przemeldowywania, nie na reke mi branie urlopu by do sedziego przyjechac,
    poradzono mi wiec na policji by "przyznac sie do winy" i odmowic skladania
    zeznac, rozpisywac sie o poczcie nie ma sensu bo i tak nikt tego nie czyta,
    a przy odrobinie szczescia mandat nie wzrosnie mi za bardzo....
    ?!?!??! Po prostu az sie ucieszylem ze Roman Kluska dostal nagrode Kisiela -
    ktos jednak w tym kraju mysli... mi rece opadly, z drobnego wykroczenia
    zrobiono mnie przestepca i to przez archaiczne, nielogiczne przepisy.
    Tak po za tym to podobno wiekszosc wykroczen popelnionych po za rodzimym
    regionem jednostki i tak przychodzi juz po owym terminie 30dni od wykrocznia
    !!!!!!!!! Jawne bezprawie ???
    Co z tym robic, do kogo sie odwolywac, jak bronic sie przed mandatem jest
    wzrosnie ?!?!?
    Dzieki za pomoc .. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-12 16:08:06
    Temat: Re: Problem z fotoradarem - SAD GRODZKI ?!?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego mam odpowiadac za nie swoje bledy ????

    Odpowiadasz za łamanie prawa. Popełniłeś wykroczenie i za to poniesiesz
    karę.

    >i... mi rece opadly, z drobnego wykroczenia zrobiono mnie przestepca

    Źle zrozumiałeś. Nadal jesteś sprawcą wykroczenia a nie przestępcą. Tylko
    zamiast policjanta ukarze cię sędzia.

    > Co z tym robic, do kogo sie odwolywac, jak bronic sie przed mandatem jest
    > wzrosnie ?!?!?

    To już nie będzie mandat tylo grzywna.Zgodnie z prawem mandatu wogóle mogli
    Ci nie proponować.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-11-12 19:02:49
    Od: kam <X...@X...plX>

    Robcio wrote:
    > poradzono mi wiec na policji by "przyznac sie do winy" i odmowic skladania
    > zeznac,

    Dziwne, raczej powinni Ci zaproponować złożenie wyjaśnień (skomplikowane
    by one nie były - jechałem, przekroczyłem) i poprosić o zgodę na
    złożenie wniosku o skazanie bez przeprowadzania rozprawy + określenie
    kary. Ale jak nie chcieli...

    > Co z tym robic, do kogo sie odwolywac, jak bronic sie przed mandatem jest
    > wzrosnie ?!?!?

    Po tym jak dostaniesz wezwanie na rozprawę możesz sam napisać wniosek o
    skazanie w określony sposób bez przeprowadzania rozprawy, dołącz do tego
    krótkie wyjaśnienia. Możesz wnosić o te 50 zł, choć pewnie kosztów nie
    unikniesz. A w ogóle to masz szansę dostać od razu wyrok nakazowy...
    I nie przesadzaj, nikt nie wymierzy Ci 5000 zł grzywny :)

    KG

  • 4. Data: 2003-11-12 23:27:09
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <botlsu$f8k$1@topaz.icpnet.pl>, Leszek wrote:
    > Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Odpowiadasz za łamanie prawa. Popełniłeś wykroczenie i za to poniesiesz
    > karę.

    On przecież samego faktu odpowiedzialności nie neguje. Pytanie brzmi
    czy takie doręczenie było prawidłowe.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-11-13 07:28:50
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Odpowiadasz za łamanie prawa. Popełniłeś wykroczenie i za to poniesiesz
    > karę.

    Kurde jak mnie wkurzaja takie komentarze, chlopie mamy demokracje wiec kazdy
    powinien byc rowny wobec prawa.. ok ? Lepiej zabierz sie za cos madrego bo
    siedzenie na grupie Ci nie wychodzi ...

    > Źle zrozumiałeś. Nadal jesteś sprawcą wykroczenia a nie przestępcą. Tylko
    > zamiast policjanta ukarze cię sędzia.

    Czytac jeszcze umiem .... i raczej rozumiem to co czytam ..

    > To już nie będzie mandat tylo grzywna.Zgodnie z prawem mandatu wogóle
    mogli
    > Ci nie proponować.

    Zgodnie z jakim prawem ???? Kodeks wykroczen przynajmniej mowi co innego ?

  • 6. Data: 2003-11-13 07:32:18
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

> [...]
    > by one nie były - jechałem, przekroczyłem) i poprosić o zgodę na
    > złożenie wniosku o skazanie bez przeprowadzania rozprawy + określenie

    To wlasnie jest to samo.. ja tam nie musze byc, wyjasnienia zlozylem (tj
    przyznalem sie), kwetia podpisu przez sedziego...ale oplata sadowa jest taka
    sama ;))))

> [...]
    > unikniesz. A w ogóle to masz szansę dostać od razu wyrok nakazowy...
    > I nie przesadzaj, nikt nie wymierzy Ci 5000 zł grzywny :)

    Wiem ze nie.. ale prawnie sedzia nie ma zadnych ograniczen ;))))
    Troche sie przerazilem jak mnie o tym powiadomili...
    Po za tym wszystko to, to srodki zdecydowanie przekraczajace wykroczenie..
    same koszty sadu grodzkego 70zl to wiecej niz moj mandat 50zl ;))) Po co to
    komu ???

  • 7. Data: 2003-11-13 12:42:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Kurde jak mnie wkurzaja takie komentarze, chlopie mamy demokracje wiec
    kazdy
    > powinien byc rowny wobec prawa.. ok ?

    W którym miejscu jesteś nierówny?? Bo chciałeś mandat a ci go nie dali? Bo
    nie musieli!

    > Czytac jeszcze umiem .... i raczej rozumiem to co czytam ..

    Jeśłi rozumiesz jak powiadasz to przypomnij sobie ten artykuł z K.K.

    > Zgodnie z jakim prawem ???? Kodeks wykroczen przynajmniej mowi co innego ?

    A przeczytałeś? W którym miejscu znalazłeś że mandat ci "się należy" ??

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-11-13 18:52:43
    Od: kam <X...@X...plX>

    Robcio wrote:
    > To wlasnie jest to samo.. ja tam nie musze byc, wyjasnienia zlozylem (tj
    > przyznalem sie), kwetia podpisu przez sedziego...ale oplata sadowa jest taka
    > sama ;))))

    Chyba nie jest.

    > Po za tym wszystko to, to srodki zdecydowanie przekraczajace wykroczenie..
    > same koszty sadu grodzkego 70zl to wiecej niz moj mandat 50zl ;))) Po co to
    > komu ???

    Wiesz, w sądach grodzkich zdarzają się (a może przeważają) o wiele
    "poważniejsze" sprawy. ;)

    KG