  • 1. Data: 2003-11-11 21:48:06
    Temat: czy mozna odwolac darowizne?
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Witam,
    Historie przedstawie bez szczegołow, ale mam nadzieje
    że ze wszystkimi istotnymi dla sprawy faktami.

    Rok 1985 - podzial spadku po rodzicach meza. Maz (majacy juz w tym czasie
    poczatki choroby
    psychicznej - nigdy nie byl ubezwlasnowolniony itp) odmowil przyjecia
    spadku. W efekcie
    czego jego udzial (nieruchomosc) przypadl jego zonie. (Tu nie jestem
    pewien - czy
    przyjal spadek i przekazal zonie, czy tez pozostali spadkobiercy
    lub sad wyrazili zgode/zyczenie by jego udzial przypadl zonie).
    Zona jest jedyna osoba figurujaca w rejestrze Ksiag Wieczystych.
    Rok 1995 - maz zapada na ciezka chorobe, zona zostawia go,
    przeprowadza rozwod(bez orzekania o winie i bez podzialu majatku)
    Rok 2002 - maz przewlekle chorujacy umiera w hospicjum.
    Rok 2003 - nastepuje podzial spadku - udzialu meza.

    Rodzina jest podzielona: jest mamusia i jeden synek mamusi (uzytkujacy
    nieruchomosci)
    i drugi syn ktory zawsze bral strone ojca (w tej chwili oprocz postanowienia
    o nabyciu spadku
    nie majacy zadnego realnego udzialu we wlasnosci)

    Sprawa spadkowa jest prosta i zostala juz przeprowadzona.
    Pytanie: Czy jest mozliwosc wlaczenia w sklad masy spadkowej majatku ktory
    nalezal do rodziny meza. We wszystkich dokumentach jako wlasciciel figuruje
    zona.
    Wiem ze przy darowiznach istnieje mozliwosc ich odwolania w przypadku jawnej
    niewdziecznosci
    obdarowanego. Czy moze tego dokonac darczynca czy rowniez jest jakas droga
    prawna.

    Dziekuje za wszystkie uwagi