    From: "RADZIEJ" <b...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo spadkowe - długie i skomplikowane/Proszę o poradę
    Date: Sat, 14 Sep 2002 11:28:59 +0200

    Sytuacja wygląda następująco:

    Miesiąc temu zmarła moja babcia, która mieszkała sama w domku
    jednorodzinnym.
    Miesiąc przed śmiercią po długich namowach ze strony syna babcia postanowiła
    uregulować prawnie własność domu i pola uprawnego, które to w księgach
    wieczystych figurowały na dziadka. Sprawa miała odbyć się tydzień przed jej
    śmiercią, ale z powodu choroby sędziny nie doszła do skutku. Obecnie prawo
    do powyższych włości mają mój tata, dzieci brata mojego taty brata, który
    nie żyje, a przed smiercia byl zameldowany w tymze domu, miał notabene 3
    żony no i co za tym idzie pięcioro dzieci.
    Mój tata ma czwórkę dorosłych dzieci.

    Moje pytanie brzmi tak:
    1. Jak najprościej rozwikłać tą sprawę z korzyścią dla mojego ojca-
    przejęcie całkowite dóbr, z jak najmniejszą rekompensatą finansową.
    Ważne: sąsiedzi i najbliższa rodzina mogą zaświadczyć, że wszystkie dzieci
    ze strony brata ojca nie pomagały babci zarówno jeżeli chodzi o prace na jej
    rzecz jak i materialnie. Mam 22 lata a nawet ich na oczy nie widzieliśmy( ja
    i moje rodzeństwo), chociaż u babci bywaliśmy bardzo często.
    2. Sprawa sądowa ma się odbyć za 2 tygodnie i najpierw będzie sprawa
    spadkowa z dziadka na nieżyjącą babcie, no i resztę uprawnionych
    spadkobierców, wnuki ze strony brata ojca, jak i ojca i jego dzieci.
    3. czy ktoś miał do czynienia z taką sprawą i czy może poradzić jak nie
    oddawać sępom, wszystkiego na co babcia i moja przy naszej pomocy pracowała
    całe życie!!!
    4. babcia nie sporzadzila zadnego testamentu, 4 dni przed smiercia na
    imieninach w obecnosci rodizny opowiedzial o tym ze chcialaby wszystko
    przepisac na mojego ojca- chcemy napisac pismo, w ktorym zawarty bedzie
    testament ustny babci odnoszacy sie do slow wypowiedizanych na imieninach
    przy zaswiadczeniu 3 swiadkow.

    Proszę o pomoc ewentualnie namiary osoby, która przy niewielkich kosztach
    mogłaby udzielić takiej pomocy.
    Sprawa jest niewątpliwie bardzo skomplikowana...jak całe życie.

    Pozdrawiam Radek