  • 71. Data: 2022-06-28 17:17:50
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ja pytam, ile to Twoim zdaniem powinno być, a nie co będzie sąd robił.

    Tyle żeby sąd był po twojej stronie. I analogicznie jako kierowca masz
    zwolnić na tyle, na ile potrzeba żebyś nie pierdolnął pieszego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2022-06-28 17:23:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja tu dostrzegam też inny problem. Czemu za bezpieczną uznajemy
    > odległość od samochodu do roweru na metr, czy chcemy więcej. Zaś w
    > przeciwną stronę, to wystarczy znacznie mniej. Uważam, że rowerzysta nie
    > powinien móc się zbliżyć do jadącego samochodu na dokładnie ten sam
    > dystans.

    Obstawiam że z tego samego powodu co pasy na autostradach są szersze niż
    na drogach gminnych. Jak rowerzysta zbliża się do samochodu to zwykle
    oznacza, że prędkość względna jest w granicach kilkunastu kilometrów na
    godzinę (albo wręcz że samochód stoi lub "pełźnie w korku", jak samochód
    zbliża się do rowerzysty to jest to zwykle kilkadziesiąt km/h różnicy.
    Ot i cała tajemnica - to nie było wcale pisane na złość kierowcą, za to
    ciebie po prostu boli że "dwupedał ma lepiej" - a w zasadzie, nawet nie
    to że ma lepiej, ale niech ma tak samo źle jak ty:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2022-06-28 18:39:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 17:23, Shrek pisze:

    > pisane na złość kierowcą

    Piszemy zazwyczaj czymś bardziej poręcznym: piórem, długopisem,
    mazakiem, kredką... Bo kierowcą raczej trudno pisać. I nieważne czy
    komuś na złość, czy nie na złość.

    --
    -
    Akarm

  • 74. Data: 2022-06-28 18:51:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 18:39, Akarm pisze:

    > Piszemy zazwyczaj czymś bardziej poręcznym: piórem, długopisem,
    > mazakiem, kredką... Bo kierowcą raczej trudno pisać. I nieważne czy
    > komuś na złość, czy nie na złość.

    Dzięki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2022-06-28 19:32:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > godzinę (albo wręcz że samochód stoi lub "pełźnie w korku", jak samochód
    > zbliża się do rowerzysty to jest to zwykle kilkadziesiąt km/h różnicy.

    No ale samochód stojący w korku formalnie jest w ruchu, a kierujący nie
    może odskoczyć w bok. Przy dłuższym samochodzie kierujący TIR-em może
    nie zauważyć przeciskającego się rowerzysty.

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2022-06-28 20:03:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale  samochód stojący w korku formalnie jest w ruchu, a kierujący nie
    > może odskoczyć w bok. Przy dłuższym samochodzie kierujący TIR-em może
    > nie zauważyć przeciskającego się rowerzysty.

    Zdarzyć moze się wszystko, ale pytałeś dlaczego w jedną stronę jest
    wymagany metr a w drugą nie - z porodu innych prędkości jak również
    zapewne tego, że rowerzysta ryzykuje zdrowie i życie swoje a kierowca
    rowerzysty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2022-06-28 20:58:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > No ale  samochód stojący w korku formalnie jest w ruchu, a kierujący nie
    > może odskoczyć w bok. Przy dłuższym samochodzie kierujący TIR-em może
    > nie zauważyć przeciskającego się rowerzysty.

    Dokładnie tak, samochód stojący w korku jest formalnie w ruchu i
    kierujący nie może odskoczyć w bok. Dlatego rowerzysta może się
    bezpiecznie przeciskać nawet "na żyletkę". I nic tego nie zmieni. Nie ma
    znaczenia, czy kierowca stojąc w korku widzi tego rowerzystę, czy go nie
    widzi.

    --
    -
    Akarm

  • 78. Data: 2022-06-28 21:10:40
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Osobna sprawa, to przejścia dla pieszych przyległe bezpośrednio do
    > ruchliwych chodników. Bo pieszy idzie wzdłuż chodnika i nagle robi krok
    > pod koła.

    Masz racje, niedługo piesi będa chodzić po jezdni wzdłuż chodnika,
    a wzdłuż chodnikiem będą jeździć rowerzyści.

  • 79. Data: 2022-06-28 21:13:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 20:58, Akarm pisze:

> [...]
    > bezpiecznie przeciskać nawet "na żyletkę". I nic tego nie zmieni. Nie ma
    > znaczenia, czy kierowca stojąc w korku widzi tego rowerzystę, czy go nie

    A jeśli ruszy, gdy rowerzysta jest w martwym polu?

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2022-06-28 21:14:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 20:03, Shrek pisze:
> [...]
    > wymagany metr a w drugą nie - z porodu innych prędkości jak również
    > zapewne tego, że rowerzysta ryzykuje zdrowie i życie swoje a  kierowca

    Przyznaję Ci racje, ale uważam, ze to jest bardzo złe rozwiązanie.

    --
    Robert Tomasik