  • 81. Data: 2022-06-29 01:17:44
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A jeśli ruszy, gdy rowerzysta jest w martwym polu?

    No to ruszy.
    I nic niespodziewanego przecież się nie stanie.
    Samochody jadą na ogół do przodu, taka konstrukcja. O tym wiedzą nawet
    dzieci.
    Jak sam napisałeś, kierowca w korku nie może odskoczyć w bok.

    --
    -
    Akarm

  • 82. Data: 2022-06-29 05:47:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2022 o 01:17, Akarm pisze:

> [...]
    > dzieci.
    > Jak sam napisałeś, kierowca w korku nie może odskoczyć w bok.

    A nawet jeśli coś się stanie to na ogól kwestia lakiernika - oczywiście
    wiemy, że może się zdarzyć że z przeciwka będzie jechać cysterna z
    amonikiem a obok będzie przedszkole... Być może nie wszyscy wiedzą, ale
    elektrowni atomowej nie mamy do tej pory, bo nie rozwiązano problemu jak
    ja zabezpieczyć przed rowerzystami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2022-06-29 05:48:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przyznaję Ci racje, ale uważam, ze to jest bardzo złe rozwiązanie.

    Gdyż, albowiem, ponieważ? Jeyny problem widzę w tym, że nie masz miarki.
    No ale jednak wiesz mniej więcej ile to metr?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2022-06-29 06:44:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Gdyż, albowiem, ponieważ? Jeyny problem widzę w tym, że nie masz miarki.
    > No ale jednak wiesz mniej więcej ile to metr?

    Bo zasadniczo byłoby chyba mimo wszystko bezpieczniej gdyby rowerzysta
    miał zakaz wpychania się między pojazdy jesli jego odległość od
    pojazdu/ów jest np. mniejsza niż 1 m. Jak rozumiem, teraz może wcisnąć
    się jak uważa pomiędzy pojazdy stojące np. w korku?

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2022-06-29 06:57:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo zasadniczo byłoby chyba mimo wszystko bezpieczniej gdyby rowerzysta
    > miał zakaz wpychania się między pojazdy jesli jego odległość od
    > pojazdu/ów jest np. mniejsza niż 1 m.

    Bezpieczniej? Raczej nie - jeśli już coś się dzieje to jest to delkatna
    obcierka parkingowa więc po prostu taniej. Chyba że tir i rowerzysta pod
    tylnymi kołami. No ale jak na być bezpieczniej to... zakazać tirów z
    martwymi polami - mamy trzecią dekadę XXI wieku - elektronika tania. A i
    ci co się cisną między samochodami zwykle jakieś tam doświadczenie mają
    i wiedzą, że przy tirach to trzeba mieć oczy w dupie;)

    > Jak rozumiem, teraz może wcisnąć
    > się jak uważa pomiędzy pojazdy stojące np. w korku?

    Po prawej może przeciskać się bez zająknięcia - czy między pasami? Jak z
    motocyklami - nie można zajmować dwóch pasów na raz ale jak się bardzo
    chce to można. Ja się przeciskam (jak nie ma DDR), z tym że albo przy
    krawęzniku, a jak między pasami, to tak żeby zniknąć z między samochodów
    zanim ruszą - choć raz mi się zdarzyło zapomnieć, że jadę rowerem nie
    moto i wylądowałem między lewym a środkowym jak zapaliło się zielone;)
    No ale to mój błąd:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2022-06-29 07:24:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ci co się cisną między samochodami zwykle jakieś tam doświadczenie mają
    > i wiedzą, że przy tirach to trzeba mieć oczy w dupie;)

    A po co zakazywać tirów jak można zakazać zbliżania się np. na jeden
    metr? Wtedy nie powinien się znaleźć w żadnym martwym punkcie. Ja się
    kiedyś tak mądrze władowałem motorem na światłach pomiędzy 2 tiry z
    luzem po jakieś 10-20 cm z obu stron. Niezapomniane przeżycie jak oba
    naraz ruszyły oduczyło mnie takiego wpychania. Obczaj czy czasami nie
    stoisz w miejscu gdzie masz więcej luzu, a te kilkanaście ton co
    właśnie nadjeżdża nie ma czasami mniej.

> [...]
    > zanim ruszą - choć raz mi się zdarzyło zapomnieć, że jadę rowerem nie
    > moto i wylądowałem między lewym a środkowym jak zapaliło się zielone;)

    No a tak byś nie mógł, jakby nie było wystarczająco luzu.

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2022-06-29 09:01:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > naraz ruszyły oduczyło mnie takiego wpychania. Obczaj czy czasami nie
    > stoisz w miejscu gdzie masz więcej luzu, a te kilkanaście ton co

    Co za pieprzenie bzdur!
    Chyba nie myślisz, że tutaj czytują wyłącznie idioci?
    Jeszcze w historii świata nie zdarzył się przypadek, żeby _motocykl_
    (który jak wszystkie motocykle i samochody napędzany jest motorem)
    stojący między samochodami na światłach, natychmiast po zapaleniu się
    zielonego nie był daleko przed tymi samochodami.
    Spróbuj kiedyś naprawdę przejechać się motocyklem.
    O ile masz prawo jazdy kat. A, oczywiście... :D

    --
    -
    Akarm

  • 88. Data: 2022-06-29 16:53:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A po co zakazywać tirów jak można zakazać zbliżania się np. na jeden
    > metr? Wtedy nie powinien się znaleźć w żadnym martwym punkcie.

    Jak nie, jak tak? Tam jest więcej martwego pola niż tego co widać. Żeby
    to chociaż teoretycznie działało należałoby jeszcze zakazać
    wyprzedzania/omijania czegokolwiek przez tiry.

> [...]
    > naraz ruszyły oduczyło mnie takiego wpychania. Obczaj czy czasami nie
    > stoisz w miejscu gdzie masz więcej luzu, a te kilkanaście ton co

    Ogólnie staram się przebywać w "zasięgu" tirów i autobusów najkrócej jak
    potrafię - jak nie jestem w stanie ich "łyknąć na raz", to tego raczej
    nie robię. No chyba że po prostu stoi na amen to wtedy trudno - jakoś
    trzeba przejechać. Pomijając przypadki z dostaniem się pod tylne koła,
    to zawsze mi działały na wyobraźnie wybuchające opony. Nawet samochodem
    stojąc obok takiego czuję dyskomfort.

    > No a tak byś nie mógł, jakby nie było wystarczająco luzu.

    Dla mnie było wystarczająco. Dla Roberta powinienem mieć po metr z
    każdej strony plus 60cm szerokości własnej - wychodzi że cały pas
    potrzebuję na rower a i na zwykłej ścieżce się dwa rowery nie miną:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2022-06-29 16:56:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2022 o 09:01, Akarm pisze:

> [...]
    > Spróbuj kiedyś naprawdę przejechać się motocyklem.
    > O ile masz prawo jazdy kat. A, oczywiście... :D

    On jeżdzi moto i to w "dzikich" krajach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2022-06-29 18:13:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.06.2022 o 16:56, Shrek pisze:

    > On jeżdzi moto i to w "dzikich" krajach.

    Taa...
    I ciężarówki ruszające spod świateł są szybsze. :D

    --
    -
    Akarm