  • 1. Data: 2022-06-21 16:45:42
    Temat: dostęp do monitoringu
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Zostałem zaatakowany w sklepie przez ochronę i się broniłem. Wezwałem
    policję. Policja "wyjaśniła" sprawę na moja korzyść (tj. sklep nic do
    mnie nie ma), zrobiła notatkę i poinformowała mnie, że sprawy tego typu
    są z powództwa cywilnego.

    W sklepie jest monitoring, z którym chciałbym się zapoznać przed
    podjęciem kroków prawnych. Według infolinii UODO zapoznanie się z
    monitoringiem w celu wystąpienia na drogę sądową to dobrze uzasadniony
    interes.

    Inaczej podchodzi do tematu policja. Niechętnie, ale "postara się
    zabezpieczyć jak zdąży" na mój wniosek, ale mi go nie udostępni.

    Według sklepu natomiast mogę otrzymać zapis monitoringu, ale z
    zamazanymi twarzami. Jeśli do nich wystąpi policja to przekażą im
    materiał bez interwencji w nagrania.

    Wydaje mi się, że jest powiązanych i być może poplątanych kilka spraw.

    Pytanie pierwsze: kto, kiedy i w jakim zakresie może otrzymać zapis
    monitoringu bez wzniosku policji lub sądu? Wariant minimum dla mnie
    przed sporządzeniem pozwu (i być może wariant jedyny?) to zapis z
    zamazanymi twarzami osób trzecich, chociaż wolałbym aby atakujący i
    obsługa byli dobrze widziani.

    Drugie pytanie: jak zabezpieczyć na poczet ewentualnych kroków
    prawnych materiał oryginalny tj. bez ingerencji w obraz? Czy mogę to
    zrobić sam uzasadniająć jak wyżej, czy trzeba to zrobić inaczej przez
    policję, sąd itp?

    Może ktoś tutaj przechodził przez podobną sytuację i może
    się podzielić doświadczeniem?

    JaceK

  • 2. Data: 2022-06-21 20:09:41
    Temat: Re: dostęp do monitoringu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.06.2022 o 16:45, JaceK pisze:
    > Zostałem zaatakowany w sklepie przez ochronę i się broniłem. Wezwałem
    > policję.

    Nioe wiem, co się tam wydarzyło, ale złóż zawiadomienie z art. 50 Ustawy
    z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz wniosek
    dowodowy o zabezpieczenie monitoringu. Jako pokrzywdzony będziesz mieć
    do niego dostęp.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-06-21 20:47:13
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 21.06.2022 20:09, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > z dnia 22 sierpnia 1997 r.  o ochronie osób i mienia oraz wniosek
    > dowodowy o zabezpieczenie monitoringu. Jako pokrzywdzony będziesz mieć

    Policja przyjechała, opowiedziałem im co się wydarzyło, spisali mnie i
    ochroniarza, podali numer interwencji. Powiedzieli kierowniczce sklepu,
    że na podstawie paragonów nie było powodu do interwencji ochrony, a już
    na pewno do interwencji fizycznej. Po czym odjechali.

    Ten wniosek bezpośrednio do kierownika sklepu, bez policji i sądu, tak?

    JaceK

  • 4. Data: 2022-06-22 16:40:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.06.2022 o 20:47, JaceK pisze:

> [...]
    > na pewno do interwencji fizycznej. Po czym odjechali.
    >
    > Ten wniosek bezpośrednio do kierownika sklepu, bez policji i sądu, tak?

    Zawiadomienie o przestępstwie składa się w Prokuraturze. Na Policje już
    próbowałeś, z tego, co piszesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-06-22 18:27:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2022 16:40:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zawiadomienie o przestępstwie składa się w Prokuraturze. Na Policje już
    > próbowałeś, z tego, co piszesz.

    A Policja nie przyjmuje?
    Niedopelnienie obowiazkow mamy wiec ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-06-22 22:01:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2022 o 18:27, J.F pisze:
    > A Policja nie przyjmuje?

    A złożył? To się zawiadomienie do protokołu składa, a nie patrolowi.

    > Niedopelnienie obowiazkow mamy wiec ?:-)

    Jakiego?

    --
    Robert Tomasik