  • 21. Data: 2021-11-22 17:39:03
    Temat: Re: Praca zdalna zachodniopomorska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 06:55:10 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Bo pitolisz o jakichś "ustawach" i "segregacji". I o "łamaniu tajemnicy
    lekarskiej".
    > Może i to chcą (czy raczej pozorują) gównianą ustawą wprowadzić pisiory - ale tu
    mówimy o innym przypadku.

    > Zdalna praca osłabia wydajność - zgoda.

    niekoniecznie.

    > Czy koniecznie w urzędzie marszałkowskim - przyjmijmy w dyskusji (Ty tak
    twierdzisz!), że też.

    przyjmijmy.

    > Więc przychodzi pracownik i mówi: "szefie, boję się covida, chcę na zdalne".
    > A mądry szef mówi: "Naprawdę się boisz? Pokaż więc, że zrobiłeś
    > wszystko, co można (czyli się zaszczepiłeś), to mogę ci pójść na
    > rękę i się zgodzić, choć dla mnie to strata, bo widać, że jesteś
    > rozsądny człowiek."

    Szefie, ale szczepienia tez sie boje :-)

    > A jak się nie zaszczepił czy nie chce pokazać paszportu - jego
    > sprawa, ale do biura ma przyłazić, co to kogo obchodzi, że on się
    > boi - bardziej igły niż covida.

    A jak pokaze ... falszywy?

    Urzad marszałkowski to moze ma możliwość zweryfikować ... ale czy ma
    prawo?

    O, każdy może sprawdzic?

    https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/sprawdz-unijny-cer
    tyfikat-covid

    > I pokazuj tu podstawę prawną, która zabrania takiego zachowania szefa.

    Szef jak szef, ale Marszałek to Organ, wiec dziala na podstawie i w
    granicach prawa.

    Gdzie podstawa prawna?

    J.

  • 22. Data: 2021-11-22 18:57:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 13:22, A. Filip pisze:

    > Czyli twój rodzinny precedens rządowy (z PiS) pozwala ci domniemywać
    > rezultat z samorządem opozycji?

    A co za różnica?

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-11-22 19:05:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A co za różnica?

    Prawnie niby powinno być bez (znaczącej) różnicy.
    Politycznie różnica lub jej brak jest znacząca+ IMHO.

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2021-11-22 19:15:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 19:05, A. Filip pisze:

    > Prawnie niby powinno być bez (znaczącej) różnicy.
    > Politycznie różnica lub jej brak jest znacząca+ IMHO.

    Politycznie różnica jest taka, że tęsknię za czasami kiedy największym
    problemem było że kwach się najebał albo sikorski wpierdolił
    osmierniczek za 80 PLN. Wiec masz rację różnica polityczna jest taka, że
    kolejna aferka pisu nic nie zmienia, bo ginie w szambie. Opozycja nie ma
    takiego komfortu:P

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-11-22 19:26:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 19:15:15 +0100, Shrek wrote:

    > Politycznie różnica jest taka, że tęsknię za czasami kiedy największym
    > problemem było że kwach się najebał albo sikorski wpierdolił
    > osmierniczek za 80 PLN.

    Osmiorniczki chyba drozsze byly, a bulwersowalo tez to
    ze "podatnika nie kosztowalo to ani zlotowki, bo zaplacil prezes NBP,
    a NBP podatkow nie placi" :-)

    Tylko ... dyskutowali tam o roznych sprawach, w tym np jak NBP mialby
    pozakonstytucyjnie sfinansowac budzet. Czy jak Belka Vincenta
    odwoluje.

    Aczkolwiek ... to finansowanie przez NBP nie jest takie
    niekonstytucyjne ...

    J.

  • 26. Data: 2021-11-22 19:32:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 17:12:43 UTC+1 _Master_ napisał(a):
    > Nie wiem dlaczego przychodzi ci do głowy urząd jako przedstawiciel
    > zakładu pracy w którym można zdalnie pracować. To jakieś zboczenie ;-)

    O urzędzie jest mowa w wątku.

> [...]
    > Ja osobiście się z Tobą zgadzam. Pracodawca może robić co chce i
    > kierować ludzi gdzie chce.
    >
    > Ale... zaraz tu jakiś lewak albo o dziwo z drugiej beczki wolnościowiec
    > sprzeciwią się a to łamaniu praw człowieka do poszanowania jego
    > intymności i stanu zdrowia a to łamaniu wolności bo umowa z pracodawcą
    > to trochę inna sprawa jak USTAWA SEGREGUJĄCA ludzi wg pojęć
    > medycznych/sanitarnych.
    >
    > A konkludując. W obowiązującym obecnie prawie nie ma zezwolenia na
    > wiedzę ostanie zdrowia praownika i wykorzystywanie jej do dzielenia na

    A jest zabronienie _zapytania_ o szczepienie?
    Bez obowiązku odpowiedzi.
    I bez konsekwencji i "dzielenia na dwie grupy".
    Bo nie ma żadnego "dzielenia".
    Każdy wniosek o zdalne jest rozpatrywany indywidualnie.
    A jako że nie ma tweetów, to szef może się zgodzić albo nie, na zasadzie "bo tak" lub
    "bo nie" - bo nie ma obowiązku uzasadniać.

    Tak samo jak z funduszem socjalnym - albo składasz wymagany wniosek z oświadczeniami
    o dochodach i masz szansę na kasę - albo nie dostajesz - komisja wtedy decyduje na
    podstawie twojego pustego wniosku ;>

    A jak się nie podoba to do sądu.
    Prawo jest takie jakie wyroki sądów wydawane na jego podstawie - i to jest jedyna
    prawda na temat "takie jest prawo".

  • 27. Data: 2021-11-22 19:59:20
    Temat: Re: Praca zdalna
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.11.2021 o 21:51, Animka pisze:

    > Praca zdalna tylko dla zaszczepionych. Marszałek woj.
    > zachodniopomorskiego wprowadza nowe zasadyJego pracownicy będą mogli
    > pracować zdalnie, ale pod warunkiem, że są zaszczepieni. Niezaszczepieni
    > mają przychodzić do biura.
    >
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/praca-zdal
    na-tylko-dla-zaszczepionych-marszalek-woj-zachodniop
    omorskiego-wprowadza/0b1c22n?

    Jak się urząd nie zawali po zdalnej pracy 1/2 obsady, to znaczy, że te
    osoby są niepotrzebne. Niezły patent na wyjebanie połowy urzędasów.
    Ciekawe czy marszałek też zaszczepiony i będzie "pracował" zdalnie?

  • 28. Data: 2021-11-22 21:40:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 19:26, J.F pisze:

    > Osmiorniczki chyba drozsze byly, a bulwersowalo tez to
    > ze "podatnika nie kosztowalo to ani zlotowki, bo zaplacil prezes NBP,
    > a NBP podatkow nie placi" :-)

    To porównaj za co teraz płaci prezes i co by było jakby sikorski z
    "zasobów" prezesa NBP skorzystał i by się nagrało:P

    > Tylko ... dyskutowali tam o roznych sprawach, w tym np jak NBP mialby
    > pozakonstytucyjnie sfinansowac budzet. Czy jak Belka Vincenta
    > odwoluje.

    Teraz takie rzeczy się prościej załatwia. Choć też z kulinariami mają
    coś wspólnego.

    > Aczkolwiek ... to finansowanie przez NBP nie jest takie
    > niekonstytucyjne ...

    A nawet jeśli by nie było, to teraz wystarczy kelne^H^H^ kucharkę zapytać.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-11-22 21:48:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 19:26:44 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Osmiorniczki chyba drozsze byly, a bulwersowalo tez to

    80zł to było wtedy (nie tak dawno) dużo.
    Potem przyszły pisiory i deflację zmieniły w taką inflację, że pożyteczni idioci
    nawet nie pamiętają, że 80zł to mogło być dużo - a nawet oburzająco dużo.

  • 30. Data: 2021-11-22 21:57:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-22-listopada-2021 o 19:32, Dawid Rutkowski pisze:
    > O urzędzie jest mowa w wątku.

    A Zarzut jest ogólnokrajowy że rząd nie przypierdala się ani nie zamyka
    w "gettach domowych" ;-) niezaszczepionych.

    > A jest zabronienie _zapytania_ o szczepienie?

    A nie jest? W mordę... ty nawet nie liznąłeś prawa pracy

    > Bez obowiązku odpowiedzi.

    Nie można nawet bez obowiązku odpowiedzi.

    Tak jak nie można molestować nawet z przyzwoleniem ;-)

    > Każdy wniosek o zdalne jest rozpatrywany indywidualnie.

    Robić w firmie można różne rzeczy. Zastraszać, gwałcić, wyzyskiwać,
    oszukiwać...
    aż do zgłoszenia tego odpowiednim służbom;-)

    Idź do PiPy i zapytaj się czy jak szef bierze na rozmowę każdego
    pracownika i po tej rozmowie on albo przechodzi na zdalne albo nie a
    jeszcze są świadkowie o co pytał czy PiPa nie przypierdoli KARY

    Takie jest prawo.

    Uświadom to sobie