  • 1. Data: 2008-06-30 10:05:18
    Temat: Pomysł - propozycja dla innej firmy
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Witam,

    Zawodnik A, niezwiązany z drużyną B ma pomysł jak zwiększyć rentowność tejże
    drużyny. Zawodnik A chce przedstawić swój pomysł druzynie B za część profitu
    jaki będzie przynosił jego pomysł. Jednakże zawodnik A ma obawy, że drużyna
    B podziękuje mu za pomysł i odeśle go z kwitkiem, a następnie pomysł
    zostanie wykorzystany jako autorski przez drużynę B.

    Pytanie : czy zawodnik A przed podzieleniem się pomysłem z drużyną B może
    zabezpieczyć się na wypadek przechwycenia pomysłu przez drużynę B?
    Jeśli tak, to jak ? Czy są ku temu jakieś podstawy prawne?

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 2. Data: 2008-06-30 10:19:05
    Temat: Re: Pomysł - propozycja dla innej firmy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sonix" <s...@g...com> napisał
    > Pytanie : czy zawodnik A przed podzieleniem się pomysłem z drużyną B może
    > zabezpieczyć się na wypadek przechwycenia pomysłu przez drużynę B?
    > Jeśli tak, to jak ? Czy są ku temu jakieś podstawy prawne?

    Np. Niech się zatrudni lub weźmie umowę dzieła od drużyny B, gdzie zobowiąże
    się doprowadzić do zwiększenia wyników poprzez wdrożenie pomysłu.
    Wynagrodzenie niech ustali proporcjonalnie do efektu.

  • 3. Data: 2008-06-30 10:32:01
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał :

    > Np. Niech się zatrudni lub weźmie umowę dzieła od drużyny B, gdzie
    > zobowiąże się doprowadzić do zwiększenia wyników poprzez wdrożenie
    > pomysłu. Wynagrodzenie niech ustali proporcjonalnie do efektu.

    Ale to nie wyeliminuje do końca obaw zawodnika A. Wątpię, żeby drużyna B
    przyjęła zawodnika A do teamu na podstawie informacji, że on coś tam może
    zrobić.

    Więc zawodnik A i tak przed podpisaniem umowy musi podzielić się pomysłem,
    co może doprowadzić do sytuacji niekorzystnej dla zawodnika opisanej w
    tytularnym poście tego wątku.

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 4. Data: 2008-06-30 10:34:27
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zobowiąże się doprowadzić do zwiększenia wyników poprzez wdrożenie
    > pomysłu. Wynagrodzenie niech ustali proporcjonalnie do efektu.

    Ale pewnie problem zostanie, bo żeby podpisać umowę zawodnik A musi
    wcześniej przedstawić swój pomysł, (nikt w ciemno nie podpisze przecież
    umowy o dzieło niewiadomo na co i nie udostępni swoich mocy
    przerobowych/finansowych). A po przedstawieniu rewelacyjnego pomysłu,
    przecież drużyna B może zdecydować samemu wprowadzić go w życie bez udziału
    zawodnika A wiec zawodnik A zostanie na lodzie - pewnie chodzi o
    zabezpieczenie się przed taką sytuacją.
    pozdrawiam
    axell

  • 5. Data: 2008-06-30 10:39:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "axell" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wcześniej przedstawić swój pomysł, (nikt w ciemno nie podpisze przecież
    > umowy o dzieło niewiadomo na co i nie udostępni swoich mocy
    > przerobowych/finansowych).

    Właśnie dlatego proponuję umowę, gdzie wynagrodzenie uzależnione jest od
    efektów.
    Drużyna nie ryzykuje niczego w ciemno, bo jak pomysł nie zadziała to nic nie
    bedzie musiała płacić.
    Tym sposobem nic nie traci kupując coś, co nie jest jeszcze ujawnione przed
    podpisaniem umowy.

  • 6. Data: 2008-06-30 10:40:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sonix" <s...@g...com> napisał
    >Wątpię, żeby drużyna B przyjęła zawodnika A do teamu

    Ja nie mówię, że do teamu. Niech zostanie doradcą, trenerem , mentorem itd.

    > Więc zawodnik A i tak przed podpisaniem umowy musi podzielić się pomysłem,

    nie

  • 7. Data: 2008-06-30 10:56:56
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał

    I właśnie tu jest całe clue.

    > Właśnie dlatego proponuję umowę, gdzie wynagrodzenie uzależnione jest od >
    > efektów.

    Tego właśnie pragnie zawodnik A.

    > Drużyna nie ryzykuje niczego w ciemno, bo jak pomysł nie zadziała to nic >
    > nie bedzie musiała płacić.

    ... poza jak to napisał Pan Axell udostępnieniem swoich mocy z naciskiem na
    przerobowe.

    Generalnie zawodnik A wie, że to powinno odbyć się na zasadzie obustronnego
    zaufania, ale ma jednak obawy i próbuje zabezpieczyć się przed zostawieniem
    na lodzie.

    Rozumiem, że pomysłu który opiera się na usłudze, a nie produkcie nie można
    opatentować, zastrzec ?

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 8. Data: 2008-06-30 11:05:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sonix" <s...@g...com> napisał
    > Rozumiem, że pomysłu który opiera się na usłudze, a nie produkcie nie
    > można opatentować, zastrzec ?

    Opatentować można jedynie rozwiązania t e c h n i c z n e będące na takim
    etapie szczegółowości, że nadaja się do wdrożenia. Pomysłów sie nie da. Nie
    wiem, ale ja innych sposobów niż umowy cywilnoprawne pisane specjalnie pod
    ten przypadek, nie widzę.