  • Data: 2002-12-01 22:46:51
    Temat: Odp: Proszę o pomoc - odszkodowanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asdvut$biq$...@n...tpi.pl...

    > 1. Jak zostanie wyliczona wartość auta po wypadku - logiczne byłoby
    odjęcie
    > od wartości auta kosztów szkody, ale to chyba nie miałoby sensu bo wartość
    > przyjęłaby wartość ujemną, a w najlepszym wypadku trochę poniżej 3 tys.
    zł.
    > Czyli odszkodowanie kształtowało by się w granicach od 7 - 10 tys?

    napisze wzór a ty sobie oblicz :-)

    wartoścc pojazdu wg. stanu przed wypadkiem (brutto) minus wartość pojazdu
    wg.stanu po wypadku = wysokosc odszkodowania /netto/
    wysokosc odszkodowania /brutto/

    Jesli poszkodowany jest podatnikiem VAT i przysluguje mu prawo do
    odliczenia kwoty podatku naliczonego od kwoty podatku naleznego przy nabyciu
    pojazdu , bedzie to kwota netto ...

    > 2. Czy wartość auta przed wypadkiem jest stała

    jak stała? rocznik, ile na liczniku itd...

    dla każdego modelu, czy
    > wyliczana indywidualnie np. odejmując wartość potłuczonego światła, stan
    > zużycia ogumienia i dodając dodatkowy spoiler, halogeny itp.?

    wszystko bierze rzeczoznawca pod uwage nawet poprzednie/stare
    szkody,wyposazenie standardowe,wyposazenie dodatkowe, opisuje zamontowane w
    pojezdzie ogumienie .stan tech.pojazdu a taka wartosc okresla sie na podst.
    notowan rynkowych z katalogu , wczesniejsze naprawy, liczba wlascicieli itp.
    i ile ma na liczniku rowniez ...

    > Jutro, lub pojutrze zamierzam skontaktować się z likwidatorem i poprosić o
    > podanie kwoty do jakiej mogą mi zwrócić koszt naprawy. Czy ma to być w
    > postaci pisemnej? Czy jest możliwość wyliczenia kosztów naprawy u "mojego"
    > rzeczoznawcy?

    to nie zmieni faktu,że oni cie poinformuja o swoich przepisach ,wyliczeniach
    na podst. opinii tech. i ponownego przegladu katalogow że należy sie tyle i
    tyle i powołają sie na wyroki SN
    a może nie ?

    Czy ma to jakiś sens?

    tu juz musisz sam podjac decyzje...