  • Data: 2002-09-23 08:21:27
    Temat: Odp: Powód - Pozwany
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@2...17.138.62...

    > A możesz odpowiedzieć które konkretnie artykuły o tym mówią. Z tych co
    > czytałem to tylko jest '... składa' albo '....może' a brak jest 'nie
    > może'.

    jak już wcześniej napisałam nie tylko k.c reguluje sprawe dot. stron w
    postepowaniu w tym konkretnym przypadku ściślie ma powiąznaie z k.r.o
    i nie ma takiej możliwości by ojciec w tak okreslonym powództwie występował
    o alimenty na rzecz dziecka od siebie a to z prostej przyczyny cholera....

    po pierwsze : dziecko małoletnie nie posiada zdolności prawnej do czynności
    prawnych i musi być reprezentowane przez jednego lub dwojga rodziców / w
    zależności od sprawy / . Jeśli dziecko jest pod władzą obojga rodziców każde
    z nich może działac samodzielnie w interesie dziecka w określonej sprawie
    ....w sprawach gdzie rodzic nie może reprezentować dziecka reprezentuje je
    kurator / sprawy takie jak np. zarząd majątkiem małoletniego/ .Jednak w
    sprawach alimentacyjnych jedno z rodziców jako ustawowy przedstawiciel
    małoletniego reprezentuje go w czynnościach prawnych art.98 par.2 lit.2
    .../jako tzw. pełnomocnik dziecka/ i nie może domagac sie alimentów od
    siebie na rzecz uprawnionego, który pozostaje pod jego bezpośrednią władzą
    .../ przepisy kc.dot.pełnomocnictwa / i jeśli masz dalej wątpliwości to
    proponuje przeczytac sobie tematy takie jak władza rodzicielska i jej
    rola... podkreślam jeszcze raz nie można bazować tylko na kodeksie cywilnym
    w sprawach dot. zobowiazań rodziców /matki i ojca/ względem dzieci..

    A jesli tak bardzo chcesz to złóż papier wszystko wytrzyma będzie to jedynie
    kolejna z wielu spraw do oddalenia...sąd napewno ją rozpozna...tak,że nie
    widze przeszkód by takie powództwo wplyneło do sądu...

    Sandra