  • 1. Data: 2023-05-20 14:00:22
    Temat: Odcinkowe pomiary prędkości: KIEDY będzie wersja kaskadowa?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak rozumiem obecnie system mierzy czas przejazdu przez (krótki) odcinek
    identyfikując z kamery pojazd na początku i końcu odcinka.
    _Technicznie_ nic nie stoi na przeszkodzie by mierzyć czas przejazdu
    między takimi krótkim odcinkami czy odbiega "znacząco" od referencyjnego
    czasu przejazdu z maksymalną dozwoloną prędkością. [ Mała różnica
    doprowadzi w końcu do bardzo długiego ciągania się po sądach z jakimś
    "pieniaczem" ze sporym ryzykiem że wygra].
    Sejm może zalegalizować taki pomiar "kaskadowy" kiedy mu się zechce,
    nieprawdaż? A śledzenie dokąd obywatele jeżdżą będzie ekstra.

    https://tvn24.pl/biznes/moto/nowe-urzadzenia-odcinko
    wego-pomiaru-predkosci-w-polsce-lista-lokalizacji-71
    35183

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-05-20 14:37:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 14:00, A. Filip pisze:
    > A śledzenie dokąd obywatele jeżdżą będzie ekstra.

    Z tym śledzeniem obywatela, to bym nie forsował paniki. O ile
    statystyczne śledzenie strumienia pojazdów na danym kierunku ma sens, bo
    może by w oparciu o to zacząć projektować drogi, to śledzenie obywatela
    wypadałoby spięcia tych danych z danymi o tym, kto danym pojazdem
    jeździ. O ile w wypadku pojedynczych osób oczywiście może to być
    technicznie wykonalne (na mnie są 3 samochody zarejestrowane, ale
    zasadniczo jeżdżę jednym) to masowo to cienko widzę.

    Biorąc pod uwagę, że "łowca radarów" przeforsował, ze właściciel pojazdu
    może w zasadzie bezkarnie podać dane nie pozwalające na identyfikację
    kierującego, no to w ogóle bedzie ciężko. A już o pasażerach litościwie
    nie wspominam.

    Uważam, że demonizujesz problem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-05-22 12:39:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 May 2023 14:00:22 +0200, A. Filip wrote:
    > Jak rozumiem obecnie system mierzy czas przejazdu przez (krótki) odcinek
    > identyfikując z kamery pojazd na początku i końcu odcinka.

    krótki ... np pare km.

> [...]
    > doprowadzi w końcu do bardzo długiego ciągania się po sądach z jakimś
    > "pieniaczem" ze sporym ryzykiem że wygra].

    Masz na mysli wykorzystac koniec jednego odcinka i początek drugiego
    do stworzenia trzeciego odcinka?

    W zasadzie można. Tylko:
    -trzeba dobrze zsynchronizować zegary. Choc kierowca przeciez nie
    udowodni, że źle zszynchronizowane :-)

    -czesc kierowcow zjedzie z niego, wjedzie ... ale cześć można złapać,
    -predkosci dopuszczalne na takim długim odcinku bywają różne,
    jak kierowca przejechal za szybko, to nie wiadomo gdzie i o ile
    przekroczył.

    -różne pojazdy mają różne predkosci dopuszczalne, trzeba rozpoznawać.
    na terenie zabudowanym często jedną.

    -często trafisz na jakiegos zawalidrogę, i nie przekroczysz.
    I pieniądze zmarnowane ...

    > Sejm może zalegalizować taki pomiar "kaskadowy" kiedy mu się zechce,
    > nieprawdaż?

    Chyba nawet nie musi nic legalizowac.
    Ewentualnie - już raz zalegalizował. Tzn scedował na ministra
    szczegółowe przepisy.

    > A śledzenie dokąd obywatele jeżdżą będzie ekstra.

    A to swoją drogą ... ale czas sie przyzwyczaic.
    Działa już teraz.
    No chyba, ze na jakąś Partię Prywatności założyć, i znaczący wynik w
    wyborach uzyskac..

    > https://tvn24.pl/biznes/moto/nowe-urzadzenia-odcinko
    wego-pomiaru-predkosci-w-polsce-lista-lokalizacji-71
    35183

    J.