  • 21. Data: 2022-02-28 20:23:02
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2022 o 18:17, J.F pisze:
    > Albo w ogole w jakimkolwiek innym celu poszedl do sadu ... np wodki
    > sie napic, bo w internacie nie wolno.

    No właśnie nie do końca ogarniam te rozważania, co to dziecko w sadzie
    robiło. Tak, jakby jakiś cel pobytu uprawniał kogokolwiek do strzelania
    do dziecka. Sądzę, że oni byli przekonani, że strzelają do dzika. Nie
    wierzę, by celowo do dziecka strzelali. Natomiast myśliwy powinien
    upewnić się, do czego strzela. A strzelanie między budynkami, gdzie
    prawdopodobieństwo, że ruszającym się celem będzie człowiek, to w ogóle
    moim zdaniem jest głupotą.

    W tym konkretnym wypadku trafił człowieka bezpośrednio, ale skoro tam
    chodzili ludzie, to przecież równie dobrze mógł postrzelić przypadkowo
    osobę nie trafiając w dzika. Tu dostrzegam w ogóle, że to był jakiś
    oszołom. Pytanie, czy on pierwszy raz takie rzeczy robił, bo coś mi się
    zdaje, że nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-02-28 21:06:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2022 20:23:02 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > upewnić się, do czego strzela. A strzelanie między budynkami, gdzie
    > prawdopodobieństwo, że ruszającym się celem będzie człowiek, to w ogóle

    Ale to sad byl. W listopadzie. W nocy/wieczorem.

    Czyli ludzi tam raczej nie powinno byc.

    No i sie upewnili do czego strzelaja przy pomocy latarki, ale jakos
    słabo.

    Pewnie nie.
    I do tej pory jakos wychodzilo.

    J.

  • 23. Data: 2022-02-28 21:13:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2022 19:40:52 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > zresztą) jak i kościelny wiedzieli, że dzik został nagle uczłowieczony i
    > z tą wiedzą się oddalili. Czyli sąd nie dokonał tu jakiś nowych odkryć.

    > Pisałem o tym, że pis zrobił znacznie większą krzywdę porzadkowi
    > prawnemu, choćby przez to, że teraz każdy będzie mógł negować
    > niezawisłość sądów. No ale sprawa jednak nie była polityczna, więc po
    > prostu musimy zważyć czy większe pojęcie o prawie ma przeciętny sędzia,
    > czy przeciętny kulson. No i czy ogólnie przeciętny sędzia jest
    > inteligentniejszy od przeciętnego kulsona.

    ale wyrok moze byc jednak polityczny :-)

    > Sąd tego nie podnosił. Z uzasadnienia wynika z samego faktu, że
    > strzelano w kierunku człowieka wynika możliwość konieczności udzielenia
    > pomocy. NIe sprawdziłeś i nie udzieliłeś - zarzuty i wyrok. IMHO słusznie.

    No wlasnie - sad nie podnosil, bo nie musial. Jest trup,
    pomoc byla potrzebna, a nie udzielono.

    Ale moze adwokat podnosil, ze wydawalo sie, ze pomoc nie byla
    potrzebna, i wlasnie pisze, ze sad jego argumentacje bezpodstawnie
    olał.

    > Tak to odbieram. Dziwię się że można inaczej. Znaczy ty to wiem, że
    > trolujesz, ale człowiek który odpowiada za bezpieczeństwo na strzelnicy
    > i pierdoli, że jak z kierunku strzału słychać ludzki głos, to należy
    > wyciągnąć wniosek że w sumie to dobrze, to trochę włos na głowie staje.

    No ale pisale - a co ten ludzki glos mowi?

    Poza tym strzelnica ma kulochwyt, jak w lesie slychac niezrozumiale
    glosy, to widac jakas gowniazeria halasuje.

    J.

  • 24. Data: 2022-02-28 21:16:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2022 o 21:06, J.F pisze:
    > Ale to sad byl. W listopadzie. W nocy/wieczorem
    > Czyli ludzi tam raczej nie powinno byc.

    To nie ma być "raczej". Masz widzieć, że nikogo nie ma.

    > No i sie upewnili do czego strzelaja przy pomocy latarki, ale jakos
    > słabo.

    To nie tak działa. Silne światło sprawia, ze zwierzę zamiera zdziwione.
    łatwiej trafić.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-02-28 21:21:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to sad byl. W listopadzie. W nocy/wieczorem.
    >
    > Czyli ludzi tam raczej nie powinno byc.
    >
    > No i sie upewnili do czego strzelaja przy pomocy latarki, ale jakos
    > słabo.

    Chujowo się upewnili, zresztą pewnie kłamali. Anyway - nie ma tu
    dyskusji - strzelający dostał nieumyślne spowodowanie śmierci i wszyscy
    są chyba zgodnie, że słusznie.

    Pytanie czy jak nie widać gołym okiem, że ktoś potrzebuje pomocy, mimo
    że okoliczności na to wskazują, to można się oddalić i już. W
    wyolbrzymionym przypadku jedzie myśliwy z kościelnym samochodem i
    jebnęli człowieka po czym spierdolili. Koscielny mówi "wysoki sądzie -
    jakie udzielenie pomocy - ja uważam, że on na miejscu go zabił na śmieć,
    to o jakiej pomocy mówimy?:P

    Rozwijajać myśl roberta - jeśli do kogoś strzelasz to nie musisz mu
    udzielać pomocy bo:

    - jak krzyczy znaczy że zyje i pomocy nie potrzebuje,
    - jak nie krzyczy, znaczy że trup i pomocy nie potrzebuje:P

    Więc nawet ma sensu sprawdzać bo jak mówił pudzian "to i tak by nic nie
    dało, bo on w kulach..."

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 26. Data: 2022-02-28 21:25:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2022 o 21:13, J.F pisze:

    > ale wyrok moze byc jednak polityczny :-)

    Po czym wnosisz?

    > No wlasnie - sad nie podnosil, bo nie musial. Jest trup,
    > pomoc byla potrzebna, a nie udzielono.

    No tak. Więc w czym problem?

    > Ale moze adwokat podnosil, ze wydawalo sie, ze pomoc nie byla
    > potrzebna, i wlasnie pisze, ze sad jego argumentacje bezpodstawnie
    > olał.

    Sąd uznał, że wystarczającą przesłanką wskazującą na możliwości
    konieczności udzielania pomocy jest to, że strzelano w kierunku
    człowieka. NIe widzę tu błędu logicznego ani prawnego.

    > No ale pisale - a co ten ludzki glos mowi?

    Bez znaczenia - wystarczy że ludzki, a to znaczy że strzelano w kierunku
    człowieka.

    > Poza tym strzelnica ma kulochwyt, jak w lesie slychac niezrozumiale
    > glosy, to widac jakas gowniazeria halasuje.

    Obczaj sobie strzelnicę roberta:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 27. Data: 2022-02-28 21:46:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-02-28 o 18:17, J.F pisze:
> [...]
    nu-w-sadzie-okregowym-w-lublinie-zapadl-wyrok-aa-zNi
    k-ENfu-nJhY.html

    > Byc moze, ale tego jakos nikt nie podniosl ..

    > Mogly byc.
    > Ale nie musialy - wystarczylo, ze chlopak pomyslal, ze mogą byc.
    >
    > Albo w ogole w jakimkolwiek innym celu poszedl do sadu ... np wodki
    > sie napic, bo w internacie nie wolno.

    E-tam, jakoś mi się nie chce nawet pomyśleć, że ten dzieciak mógł być
    nałogowym akoholikiem i musiał się wódki napić.
    Może w internacie wszystkie toalety były zajęte, więc poszedł do sadu.
    Ale właściwie to nie ma sensu dociekać po co tam poszedł.

    --
    animka

  • 28. Data: 2022-03-01 09:12:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.02.2022 o 21:46, Animka pisze:

> [...]
    > Może w internacie wszystkie toalety były zajęte, więc poszedł do sadu.
    > Ale właściwie to nie ma sensu dociekać po co tam poszedł.

    Może poszedł się całować z koleżanką :-) No nie ma zakazu chodzenia po
    sadzie. Myśliwy powinien mieć świadomość, że w lesie, sadzie, na polu
    mogą znajdować się ludzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2022-03-01 10:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2022 21:25:32 +0100, Shrek wrote:

    > Po czym wnosisz?

    Z zasady :-)

    moze sad z nowego nadania, moze policjant z nowego nadania,
    moze sąd nie lubi mysliwych, moze sądowi córkę na demonstracji pobili,
    a może corka policjanta demonstrowala, a sad do kosciola pilnie chodzi
    :-)

    > No tak. Więc w czym problem?

    Poczekaj na apelacje :-)

    > Sąd uznał, że wystarczającą przesłanką wskazującą na możliwości
    > konieczności udzielania pomocy jest to, że strzelano w kierunku
    > człowieka. NIe widzę tu błędu logicznego ani prawnego.

    A jak to bylo w twoim przypadku?
    Sad logicznie uznal, ze mozna zwolnic z pracy :-)

    IMO - podstawą jednak jest przeslanka, ze czlowiek zostal postrzelony.
    A on wstaje i krzyczy cos niecenzuralnego ...

    > Bez znaczenia - wystarczy że ludzki, a to znaczy że strzelano w kierunku
    > człowieka.

    > Obczaj sobie strzelnicę roberta:P

    Przepisy chyba zna, kulochwyt jest.

    A wtedy kolejny logiczny wniosek - nawet jak ktos strzeli za wysoko,
    to pocisk moze trafic czlowieka w odleglosci przekraczajacej zasieg
    glosu.

    J.

  • 30. Data: 2022-03-01 10:18:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2022 21:21:18 +0100, Shrek wrote:

    > Chujowo się upewnili, zresztą pewnie kłamali. Anyway - nie ma tu

    Swiadkowie chyba byli, latarke widzieli.

    > dyskusji - strzelający dostał nieumyślne spowodowanie śmierci i wszyscy
    > są chyba zgodnie, że słusznie.

    No tak, smierc spowodowal.
    Problem w tym, ze rozpietosc kar za nieumyslne spowodowanie smierci
    jest spora.

    A koscielny skoro swiecil latarka, to pomagal w przestepstwie - nie
    powinien podobnej kary dostac? :)

    > Pytanie czy jak nie widać gołym okiem, że ktoś potrzebuje pomocy, mimo
    > że okoliczności na to wskazują, to można się oddalić i już.

    No wlasnie czy okolicznosci wskazuja ...

> [...]
    > jebnęli człowieka po czym spierdolili. Koscielny mówi "wysoki sądzie -
    > jakie udzielenie pomocy - ja uważam, że on na miejscu go zabił na śmieć,

    To by poszli po dzika.
    Skoro nie poszli, to widac byli przekonani, ze dzik uciekl.

    Ale nie - chyba jednak byli przekonani, ze sie pomylili i to czlowiek.
    Ale czy trafiony

    A jak krzyczy "ratunku"?

    Po kazachsku ...

    J.