  • 111. Data: 2022-03-17 00:24:40
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    BMW+na+Sokratesa&aqs=chrome..69i57j0i22i30l2.462j0j4
    &sourceid=chrome&ie=UTF-8

    > Dziękuję. A może wiesz, co to ma wspólnego z omawianym przez nas
    > zagadnieniem? Przejrzałem kilka wskazanych przez Ciebie materiałów, ale
    > nie iwdzę ngdzie wzmianki o nieudzieleniu pierwszej pomocy ofierze.

    Wydawało się, że zacząłeś rozpatrywać sytuacje, gdzie strzelający musiał
    się liczyć z tym, że kogoś tym strzałem zabije. Czyli godził się na to.
    To zdaje się jest nasze sławetne zabójstwo z zamiarem ewentualnym.

    Jakiś czas temu ZCP mocno się nt. takiego zabójstwa zastanawialiśmy dla
    przypadku na Sokrates, gdzie bmw przejechało z pełną prędkości po pasach
    zabijając człowieka. Tamten przypadek nie został jednak ZCW
    zakwalifikowany przez sąd jako zabójstwo w zamiarze ewentualnym, a
    okoliczności samego zdarzenia pozostawiały MZ dużo mniejsze wątpliwości
    czy kierowca mógł się wtedy na czyjąś śmierć godzić. I stąd ta cała
    dysgresja. W kontekście zabójstwa, nie pomocy.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2022-03-17 09:36:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2022 o 00:24, Marcin Debowski pisze:
    > I stąd ta cała dysgresja. W kontekście zabójstwa, nie pomocy.

    OK! Nie ogarnąłem.

    --
    Robert Tomasik

  • 113. Data: 2022-03-17 11:22:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > czy kierowca mógł się wtedy na czyjąś śmierć godzić. I stąd ta cała
    > dysgresja. W kontekście zabójstwa, nie pomocy.

    Konkretnie to tamten jechał 136km po miejskiej drodze (takiej naprawdę w
    mieście) i omijał samochód który zatrzymał się przepuścić pieszych. A
    więc spektakularnie. Ale co do zamiaru ewentualnego (ja byłem akurat w
    tym przypadku za), to jednak samochód co do zasady nie służy do
    zabijania, a broń jednak tak. Więc strzelanie na oślep... no nie wiem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 114. Data: 2022-03-18 00:33:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tym przypadku za), to jednak samochód co do zasady nie służy do
    > zabijania, a broń jednak tak. Więc strzelanie na oślep... no nie wiem.

    Ale to chyba nie jest istotne czym. Zmieniłoby to coś, jakby użył
    jakiegoś karabinka sportowego, który nie służy do zabijania, lub
    naparzał w tego "dzika" na ślepo cegłami?

    --
    Marcin