  • 1. Data: 2007-01-03 17:39:08
    Temat: Nadanie NIP cz.2
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    No wiec tak jak pisalem wczesniej wyslalem wniosek o NIP poleconym, bo
    kobieta w US nie chciala go przyjac. No i co? Dzisiaj dzwonili z US po co mi
    NIP? Mam wyslac oswiadczenie po co mi on potrzebny, bo nie dostane. "Wniosek
    nie zawiera informacji, czy rzeczywiscie podlega pan obowiazkowi
    ewidencyjnemu"

  • 2. Data: 2007-01-03 18:00:33
    Temat: Re: Nadanie NIP cz.2
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 18:39:08 +0100, bartekE320 napisał(a):

> [...]
    > NIP? Mam wyslac oswiadczenie po co mi on potrzebny, bo nie dostane. "Wniosek
    > nie zawiera informacji, czy rzeczywiscie podlega pan obowiazkowi

    Po co w ogóle z nimi rozmawiałeś? Odpowiedzieć mają drogą pisemną wraz ze
    wskazaniem podstawy prawnej. Pisz pismo do Izby Skarbowej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-01-03 19:13:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:

    > Po co w ogóle z nimi rozmawiałeś? Odpowiedzieć mają drogą pisemną wraz ze
    > wskazaniem podstawy prawnej.

    Nie tak ostro. Mają do dyspozycji art. 50 § 1 kpa to go stosują. Inna
    sprawa, że nieprawidłowo (art. 54).

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2007-01-03 19:45:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Po co w ogóle z nimi rozmawiałeś? Odpowiedzieć mają drogą pisemną wraz ze
    > wskazaniem podstawy prawnej. Pisz pismo do Izby Skarbowej.

    Pieniacz jesteś i tyle.

  • 5. Data: 2007-01-03 19:58:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 13:45:05 -0600, witek napisał(a):

    > Pieniacz jesteś i tyle.

    Ja jestem pieniacz? Mają nadać mu NIP i tyle, nie ich rolą jest wypytywanie
    po co mu NIP.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2007-01-03 20:37:55
    Od: "sch" <s...@o...pl>

    Użytkownik "bartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi NIP? Mam wyslac oswiadczenie po co mi on potrzebny, bo nie dostane.
    > "Wniosek nie zawiera informacji, czy rzeczywiscie podlega pan obowiazkowi

    Czytam o tych Waszych "wojnach" z US w sprawie nadania NIP i zastanawiam się
    czy ja przypadkiem nie żyję w innym świecie. Wyrabiałem sobie NIP ze 3 lata
    temu i nikt się nie pytał po co i na co. W wakacje miałem praktyki w US
    między innymi na stanowisku ds. NIP i też osoba która się tym zajmowała nie
    pytała składających w jakim celu jest im NIP potrzebny.

    Szymon

  • 7. Data: 2007-01-03 21:02:47
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:
    > Mają nadać mu NIP i tyle, nie ich rolą jest wypytywanie po co mu NIP.

    Ustawa jest taka, że obowiązek nadania NIP na wniosek jest zapisany
    tylko w odniesieniu do podatników. No i trafił się urzędnik, który
    nadgorliwie ją realizuje.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2007-01-03 23:47:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.01.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Ja jestem pieniacz? Mają nadać mu NIP i tyle, nie ich rolą jest wypytywanie
    > po co mu NIP.

    Oczywiście, że ich rolą jest wypytywanie. Nie przeczytałes ustawy. Są przypadki,
    kiedy to nie on ma występować o NIP, tylko płatnik. Dlatego pytają - skąd mają
    wiedzieć, jeśli nie zapytają?
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2007-01-04 07:48:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu sch porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czytam o tych Waszych "wojnach" z US w sprawie nadania NIP i zastanawiam się
    > czy ja przypadkiem nie żyję w innym świecie. Wyrabiałem sobie NIP ze 3 lata
    > temu i nikt się nie pytał po co i na co.
    Kwestia urzednika. Ja wyrabialem sobie nip 8 lat temu, jak podejmoawlem
    prace wakacyjna na umowe-zlecenie. Pani sie o nic nie pytala, przyjela
    formularz. Rok temu brat chcial dostac nip - ten sam urzad skarbowy,
    inna pani:
    - po co panu nip'
    - do funduszy inwestycyjnych mbanku
    - niech pan powie w banku zeby odprowadzali podatek na podstawie
    panskiego peselu. nipu pan nie otrzyma
    - a co jesli bede chcial sobie dorobic na umowe-zlecenie?
    - to niech zleceniodawca wystapi o nip
    Wiec to jest po prostu kwestia urzednika
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-02-10 14:53:29
    Od: buraxta <b...@g...com>

    badzio wrote:
> [...]
    > - a co jesli bede chcial sobie dorobic na umowe-zlecenie?
    > - to niech zleceniodawca wystapi o nip
    > Wiec to jest po prostu kwestia urzednika

    Miałem dokładnie taką samą sytuację :) Po roku czasu dostałem w końcu
    upragniony NIP, najwyraźniej pomogły 3 skargi do Izby Skarbowej...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\