  • 11. Data: 2009-11-22 19:21:48
    Temat: Odp: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pwz" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:hec0hl$rvn$1@inews.gazeta.pl...

    > No popatrz, a ja mam zupełnie inne doświadczenia. Mam znajomego księdza,
    > który dostał maksymalny mandat za wykroczenie. Gdyby był 'cywilem', może
    > by mu się upiekło.
    > Pytam zatem ponownie: czy ktoś prowadził/zna jakieś rzetelne badania w
    > przedmiotowej kwestii?

    A jak sobie tego typu badania wyobrażasz?

  • 12. Data: 2009-11-22 19:27:26
    Temat: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na to, ze w przypadku wiekszosci przestepstw zakon wyekspediuje cie
    > w nieznane blizej miejsce, a wladze nie wystawia listu gonczego
    > w przeciwienstwie do tzw. 'zwyklego' obywatela, ktory zostanie
    > zadolowany profilaktycznie na 3 miesiace, a dowolny sad to przyklepie.

    Co do pomocy zakonu, to nie potrafię tu zająć stanowiska. Co so listu
    gończego, to jest on najczęściej konsekwencją wyekspediowania gościa w n/n
    miejsce. I to zasadniczo nie za bardzo zależy od kogokowleik. Jak się
    podejrzany nie zgłąsza, to się wystawia list gończy. Oczywiście czasem może
    to nastąpić nieco szybciej, a czasem wolniej. W odniesieniu do osoby
    duchownej pewnie wolniej, ale to kwestia nie jednego, a dwóch
    bezskutecznych wezwań może być i tyle.

    Co do aresztu, to w wypadku osoby duchownej może wchodzić w rachubę
    ewentualne poręczenie.

  • 13. Data: 2009-11-22 23:27:33
    Temat: Re: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > często osoby duchowne unikają mandatów za jazdę bez zapiętych pasów;
    > nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
    > organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej
    > niż przeciętnego obywatela.

    Dokładnie dokładnie... Zresztą gdzieś tam w oficjalnych instrukcjach dla
    policji jest szczegółowo napisane "sprawdzić czy nie ksiądz". Sam
    widziałem, na własne oczy - to film był, ale pewnie dokumentalny.

    ;)

  • 14. Data: 2009-11-22 23:43:12
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 19:40:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    /.../

    > Na co? Na zbawienie duszy?

    Na zbawienie duszy mniejsze.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 15. Data: 2009-11-23 06:01:16
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > policji jest szczegółowo napisane "sprawdzić czy nie ksiądz". Sam
    > widziałem, na własne oczy - to film był, ale pewnie dokumentalny.

    Miś to był... Chyba.
    pwz

  • 16. Data: 2009-11-23 06:01:49
    Temat: Re: Odp: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    (...)

    > A jak sobie tego typu badania wyobrażasz?

    Mogę zaprojektować, ale to kosztuje.
    pwz

  • 17. Data: 2009-11-23 09:26:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:28:52 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
    > organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej

    To raczej nie kwestia byćis funkcjonariuszem, a tego czy gościu jest
    'wierzącym praktykującym'. Bo jak to to księdzu mandat dać? Wyspowiadać
    bysię potem musiał., A nie daj boże jeszcze publicznie ksiądz z ambony
    opowie o incydencie.

    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-11-23 09:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > To raczej nie kwestia byćis funkcjonariuszem, a tego czy gościu jest
    > 'wierzącym praktykującym'. Bo jak to to księdzu mandat dać? Wyspowiadać
    > bysię potem musiał.

    To jakiś grzech jest?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-11-23 09:47:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:35:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To jakiś grzech jest?

    Występowanie przeciw księdzu i aktywne działanie na jego niekorzyść? :)
    --
    marcin

  • 20. Data: 2009-11-23 09:49:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

    > Występowanie przeciw księdzu i aktywne działanie na jego niekorzyść? :)

    Ale przecież mandat nie spełnia tych warunków :)

    --
    Liwiusz