  • 1. Data: 2009-11-22 17:04:44
    Temat: Ksiądz i zakonnica
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    w sensie prawnym kim jest ksiądz (siostra zakonna)?
    czy są jakieś urzędowe legitymacje ?

  • 2. Data: 2009-11-22 17:10:02
    Temat: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    >w sensie prawnym kim jest ksiądz (siostra zakonna)?
    > czy są jakieś urzędowe legitymacje ?

    W odniesieniu do księży oraz zakonników, którzy mają święcenia kapłańskie
    (nie wszyscy je mają) legitymują się oni tzw. świadectwem celebry wydanym o
    ile się orientuję przez biskupa. Pozostałe osoby są członkami stowarzyszeń
    i również posiadają odpowiednie dokumenty. Dokumenty te nie są wydawane
    przez urzędy państwowe.

  • 3. Data: 2009-11-22 17:28:52
    Temat: Re: Odp: Ksiądz i zakonnica
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:10:02 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > i również posiadają odpowiednie dokumenty. Dokumenty te nie są wydawane

    często osoby duchowne unikają mandatów za jazdę bez zapiętych pasów;
    nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
    organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej
    niż przeciętnego obywatela.

    Ucieczka w szaty duchowne była sposobem na uniknięcie zasadniczej służby
    wojskowej w tamtych czasach.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 4. Data: 2009-11-22 17:31:38
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
    > organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej
    (...)

    Wiesz o tym z doświadczenia, czy prowadziłeś/znasz na ten temat badania?
    Jakieś źródło?
    pwz

  • 5. Data: 2009-11-22 17:32:47
    Temat: Re: Ksiądz i zakonnica
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

> [...]
    > i również posiadają odpowiednie dokumenty. Dokumenty te nie są wydawane

    a dokumenty te dają jakieś przywileje ?
    Osoba duchowna ma większe szanse ?

  • 6. Data: 2009-11-22 18:06:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    Imiennika pisze:

    > a dokumenty te dają jakieś przywileje ?

    Nie.

    > Osoba duchowna ma większe szanse ?

    Na otrzymanie takich dokumentów? Tak. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-11-22 18:07:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:31:38 +0100, pwz napisał(a):

    > Wiesz o tym z doświadczenia, czy prowadziłeś/znasz na ten temat badania?
    > Jakieś źródło?
    > pwz

    Znajomy wiózł księdza i został zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej.
    Czytając lokalną prasę można przeczytać notki, że księdzu się upiekło.
    Kolega zwrócił uwagę, że była jakaś obława lub akcja specjalna,
    legitymowano praktycznie 95% przechodniów w określonym przedziale wiekowym,
    a ksiądz nie został zaproszony do czynności.

    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 8. Data: 2009-11-22 18:39:48
    Od: pwz <d...@d...pl>

> [...]
    > legitymowano praktycznie 95% przechodniów w określonym przedziale wiekowym,
    > a ksiądz nie został zaproszony do czynności.

    No popatrz, a ja mam zupełnie inne doświadczenia. Mam znajomego księdza,
    który dostał maksymalny mandat za wykroczenie. Gdyby był 'cywilem', może
    by mu się upiekło.
    Pytam zatem ponownie: czy ktoś prowadził/zna jakieś rzetelne badania w
    przedmiotowej kwestii?
    pwz

  • 9. Data: 2009-11-22 18:40:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a dokumenty te dają jakieś przywileje ?

    Pewnie odpowiednich miejscach tak. Przykładowo podczas Mszy Świętej masz
    szansę na miejsce po drugiej stronie ołtarza. Z tego co wiem ma się jeszcze
    sznase na prawie darmowe noclegi w różnych domach zakonnych.

    > Osoba duchowna ma większe szanse ?

    Na co? Na zbawienie duszy?

  • 10. Data: 2009-11-22 19:07:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik napisal:
    > Na co? Na zbawienie duszy?

    Na to, ze w przypadku wiekszosci przestepstw zakon wyekspediuje cie
    w nieznane blizej miejsce, a wladze nie wystawia listu gonczego
    w przeciwienstwie do tzw. 'zwyklego' obywatela, ktory zostanie
    zadolowany profilaktycznie na 3 miesiace, a dowolny sad to przyklepie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek