  • 11. Data: 2022-09-14 22:17:06
    Temat: Re: Kradzież odpadów ze śmietnika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 22:10, Kris pisze:

    > Jeszcze raz: Miał prawo miał prawo kazać "iść z nim na zaplecze"?

    Nie, powinien iść za nią, żeby mu nie skoczyła na plecy. Czy osoba,
    która ujęła sprawcę przestępstwa na gorącym uczynku może jej nakazać
    przejść do biura, czy powinna ją rzucić na ziemię i na niej siąść. A
    krok w bok może chociaż? Próbujesz problem sprowadzić do idiotyzmu, a
    tam mnie zabić swoim doświadczeniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-09-14 22:22:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A czy tylko mnie uderza ta ciekawostka, że ukarana przyjechała po śmieci
    _samochodem_?
    I raczej nie była to śmieciarka.
    "Grona gniewu" się w kieszeni otwierają.

  • 13. Data: 2022-09-14 22:39:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 22:22, Dawid Rutkowski pisze:
    > A czy tylko mnie uderza ta ciekawostka, że ukarana przyjechała po
    > śmieci _samochodem_? I raczej nie była to śmieciarka. "Grona gniewu"
    > się w kieszeni otwierają.

    Co by w zaistniałej sytuacji zmieniło, gdyby przyjechała wózkiem
    ręcznym, taczkami, albo wozem drabiniastym? Czy uważasz, że ocena prawna
    jej postępku zależy od środka transportu, którym przyjechała?

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-09-14 22:54:49
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Natomiast pracownik ochrony miał prawo ująć na gorącym uczynku (nawet,
    > jeśli się pomylił, co do samej istoty sprawy) i użyć w tym celu środków
    > przymusu bezpośredniego.

    Ustawa o ochronie osób i mienia w art. 20 ust 3 p 5 stanowi, jakie
    uprawnienia ma pracownik ochrony, a rozporządzenie z dnia 29 czerwca
    2017 r. [Dz.U z 2017 poz 1307]
    w sprawie legitymacji pracowników ochrony
    stanowi, że środków przymusu bezpośredniego może używac jedynie
    kwalifikowany pracownik ochrony, a takich ciężko jest spotkać w
    sklepach. Sporadycznie kwalifikowani w sklepach bywają.

    Należałoby ustalić, czy ten podejmujący interwencję miał takie
    uprawnienia, aby uzywać chemicznego środka.

  • 15. Data: 2022-09-14 22:59:40
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > przejść do biura, czy powinna ją rzucić na ziemię i na niej siąść. A
    > krok w bok może chociaż? Próbujesz problem sprowadzić do idiotyzmu, a

    Dość często zdarza się, że ochroniarze muszą się szarpać z intruzami, tu
    akurat intruzem była kobieta i była grzeczna, a może nie do końca
    grzeczna, skoro ochroniarz groził użyciem gazu.

  • 16. Data: 2022-09-14 23:16:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 22:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Dość często zdarza się, że ochroniarze muszą się szarpać z intruzami, tu
    > akurat intruzem była kobieta i była grzeczna, a może nie do końca
    > grzeczna, skoro ochroniarz groził użyciem gazu.

    Z artykułu wynika, że chciała uciec samochodem. Ale ten artykuł jest tak
    chaotyczny, że niewiele z niego wynika.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-09-14 23:18:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 22:54, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > Należałoby ustalić, czy ten podejmujący interwencję miał takie
    > uprawnienia, aby uzywać chemicznego środka.

    To jest bardziej złożone. Jak nie był kwalifikowany, to żaden przepis
    nie normuje użycia gazu i zostaje obrona konieczna i stan wyższej
    konieczności. Czy ekspedientka może potraktować gazem złodzieja, który
    próbuje uciec ze zrabowanym mieniem?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-09-14 23:30:03
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > nie normuje użycia gazu i zostaje obrona konieczna i stan wyższej
    > konieczności. Czy ekspedientka może potraktować gazem złodzieja, który

    No właśnie obrona konieczna, jeśli ona mu przycięła palce, to mógł użyć
    gazu jak najbardziej.
    Bo jeśli tylko miałaby zabrać/ukraść mienie, to niekwalifikowany nie
    może gazować, a kwalifikowany może w celu
    10) ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    11) zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;

    zgodnie z ustawą o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej

  • 19. Data: 2022-09-14 23:38:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 23:30, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > 11) zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    > zgodnie z ustawą o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej

    A jeśli chciała go najechać? Nie znając szczegółów interwencji trochę
    trudno coś wiążącego powiedzieć. Moim zdaniem obydwie strony mocno
    przesadziły. O)n broniąc śmieci, a ona bawiąc się w "terrorystkę". Miło,
    ze nie ostrzelali się wzajemnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-09-15 00:28:06
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-14 o 19:52, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    > Pociągnięcie suwaka od namiotu jest już włamaniem.
    >

    > A tu?
    > Na dwoje banka wróżyła.
    >

    > cyt.
    > Prawnicy natomiast wskazują, że polskie prawo nie reguluje freeganizmu
    > i skipowania, a status prawny śmieci również nie jest jednoznaczny.
    > Od 2019 r. obowiązuje ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności,
    > która nakłada na sklepy obowiązek przekazywania niesprzedanego jedzenia
    > organizacjom pozarządowym. Przepisy nie przyznają sklepom prawa,
    > żeby udostępniać produkty osobom indywidualnym.
    7198.html

    A ja gdzieś czytałam że takie śmietniki są dla ludzi głodnych i bezdomnych.

    To sie w głowie nie mieści, zeby jakiś ochroniarz zakuwał w kajdanki
    kogoś kto wziął sobie jedzenie ze śmietnika.

    --
    animka