  • 21. Data: 2024-03-18 20:34:21
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 20:20:48 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    oting

    > W sumie to prokurator niech stan pozywa, że nastolatkom nie wolno pić i
    > ruchać za to mogą kupić na legalu półautamaty i zaciągać się do woja.

    No jak - stanowy prokurator ma stan pozywać?

    Poza tym widzisz - w Michigan generalnie nie można.
    To niedpowiedzialni rodzice (James to ojciec) co kupili i dali
    dziecku.

    I to chyba dali w domu, bo stanowe prawo zabrania posiadania czy
    noszenia przez nieletnich ..

    J.

  • 22. Data: 2024-03-18 20:41:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 20:34, J.F pisze:

    > No jak - stanowy prokurator ma stan pozywać?

    Normalnie:P

> [...]
    > dziecku.
    >
    > I to chyba dali w domu, bo stanowe prawo zabrania posiadania czy

    Z tego co zrozumiałem, gówniarz kupił na siebie w obecności ojca...
    Skoro mógł kupić na siebie to to wina prawa. No chyba że coś źle
    zrozumiałem (albo pismaki pokręciły) i kupił ojciec i dał gówniarzowi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-03-18 21:06:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 18:57, J.F pisze:
    > Dziecku na strzelnicy udostępnia sie bron w celu strzelania.
    > Do tarczy.

    Jeszcze można celem obejrzenia. Albo żeby gwoździe wbijało. Pytanie tak
    kretyńskie, że nawet trudno wymyślić, co autor ma na myśli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-03-18 22:11:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 16:36, Kviat pisze:

    > A jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    Może i nie jakiś głębszy ale mniej więcej podobny jak pojechanie z nim
    na biwak, gokardy albo "puszczanie bączków z saletry" czy wyjście w góry
    i przelezienie przez jaskinie mylną bądź smoczą jamę. Głębszego sensu
    może w każdej z tych czynności nie ma, ale ma zwykły a nawet głęboki
    sens, zawierający się w definicji ojcostwa i wspólnego spędzania czasu w
    sposób możliwie atrakcyjny dla syna. Jedni pójdą do kina, drudzy na
    koncert, trzeci zabiorą na pusty plac i pojedzą samochodem inni
    postrzelają z wiatrówki do puszek a inni pójdą na strzelnicę czy zapiszą
    do sekcji spadochronowej czy szybowcowej areoklubu. Inni pograją w
    warcaby, jeszcze inni będą mieli spędzanie czasu z dzieckiem w dupie a
    kolejnych, słusznie czy nie, od dzieci odizolują byłe żony...

    Czasu z dziećmi nie kupisz i warto go z nimi spędzać dopóki rodzice są
    dla nich atrakcyjni zanim pójdą w swoją stronę i będzies ich widział
    rzadziej. A jak inwestowałeś we wspólnie spędzony czas, to może dalej
    będą chcieli od czasu do czasu się wspólnie ze staruszkiem "powygłupiać.
    Boys will be boys;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2024-03-19 00:09:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście teraz pewnie większość powie, ze to było oczywiste, ale ja
    > się tak zastanawiam. Nie wiem, czy malowanie rysunków przedstawiających
    > sceny z zabójstw musi od razu wzbudzać podejrzenie, że artysta ma zamiar
    > kogoś zamordować. Mnie by bardziej niepokoiły jakieś szkice bomb,
    > obliczenia krzywej balistycznej - ale rysunek miejsca zbrodni? Może

    Tam zdaje się było tego więcej, nie, że tylko te rysunki. Choć prawdę
    mówiąc one same w sobie powinny przynajmniej spowodować
    zainteresowanie/sprawdzenie czy dzieje się coś niepokojącego.
    Szczególnie biorąc pod uwagę amerykańskie tradycje.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2024-03-19 00:24:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-18, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Znowu chciałeś błysnąć dowcipem i znowu ci nie wyszło.
    >
    > Do rzeczy: jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    Np. zachęcenie go do uprawiania jakiejs dyscypliny sportowej. Ta jest
    bardzo atrakcyjna. Przyciąga. Wariantów dalszego rozwoju sytuacji może
    być kilka i raczej nie będą one negatywne. Uczenie się dyscypliny i
    samodyscypliny, której obchodzenie się z bronią wymaga. Integracja z
    jakąś grupą ludzi o podobnych zainteresowaniach. Spędzanie czasu z
    rodzicami, jesli biorą w tym udział. Nawet taka trywialna rzecz, że
    będzie w stanie rozpoznac jak wygląda prawdziwa broń. Może komuś tym w
    przyszłości uratować życie.

    Zasadniczo co do broni palnej to można mieć głownie wątpliwości, że to
    narzędzie wyłącznie do robienia komuś krzywdy, ale tak jest tez przecież
    i z takim łucznictwem, a nawet na dobrą sprawę ze sztukami walki.
    Ewentualny argument o łatwości użycia vs skutki tego uzycia, też się MZ
    tu nie utrzyma, bo ta łatwość i skutki istnieją niezaleznie od tego czy
    postrzela na tej strzelnicy czy też nie.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2024-03-19 00:31:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Skoro mógł kupić na siebie to to wina prawa. No chyba że coś źle
    > zrozumiałem (albo pismaki pokręciły) i kupił ojciec i dał gówniarzowi.

    Ojciec sie wybrał z gówniarzem do sklepu i ojciec to kupił bo gówniarzom
    nie wolno tam posiadać i pewnie tez nosić. Niedługo potem ojciec
    popełnił jakiś post na FB czy innym, że to prezent na BN dla syna.

    Wkrótce potem nauczyciel zobaczył wspomniane bazgroły na arkuszu z
    testem z matematyki i zaniósł to juz nie pamiętam do kogo, psychologa,
    czy dyrektora, czy jeszcze innej osoby tu właściwej. Ta wezwała rodziców
    z poleceniem, że mają gówniarza zabrac ze sobą do domu. Rodzice się na
    to nie zgodzili. Skończyło się zdaje się tak, że dostali polecenie, że w
    ciągu 48h mają go zabrać do specjalisty bo inaczej raus ze szkoły. W
    czasie tego spotkania, broń już najpewniej była na terenie szkoły.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2024-03-19 06:43:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ojciec sie wybrał z gówniarzem do sklepu i ojciec to kupił bo gówniarzom
    > nie wolno tam posiadać i pewnie tez nosić.

    Ok - imiona mi się pomieszały.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-03-19 15:55:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dziecku na strzelnicy udostępnia sie bron w celu strzelania.
    > Do tarczy.

    I gdzie ten głębszy sens?
    Pokaż palcem.

    Korci mnie, żeby zapytać również o ten płytszy sens strzelania przez
    dziecko z broni palnej do tarczy, ale najpierw chciałbym w końcu poznać
    ten głębszy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2024-03-19 15:58:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jeszcze można celem obejrzenia.

    Faktycznie, to ma bardzo głęboki sens.
    Tak bardzo głęboki, że aż dna nie widać.

    > Albo żeby gwoździe wbijało. Pytanie tak
    > kretyńskie, że nawet trudno wymyślić, co autor ma na myśli.

    Odpowiedź tak kretyńska, że nawet trudno wymyślić, co autor ma na myśli.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr