  • 71. Data: 2022-05-17 22:50:22
    Temat: Re: Jezdza po chodnikach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 10:09, ąćęłńóśźż pisze:

    > Jak widać za krótko wojna trwała dla zdobycia przez nas szacunku do
    > przepisów.

    Ale wiesz, że w niemczech normalnie łazi się na czerwonym i poza
    miejscami wyznaczonymi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2022-05-17 23:18:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 22:50, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, że w niemczech normalnie łazi się na czerwonym i poza
    > miejscami wyznaczonymi?

    Bo przepisy na to pozwalają. Uważam, że w Polsce bezmyślnie skopiowano
    niemieckie przepis nie dostrzegając tego, ze tam z kolei przejścia dla
    pieszych są naprawdę sporadycznie porównując z naszymi :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2022-05-18 01:58:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo przepisy na to pozwalają. Uważam, że w Polsce bezmyślnie skopiowano
    > niemieckie przepis nie dostrzegając tego, ze tam z kolei przejścia dla
    > pieszych są naprawdę sporadycznie porównując z naszymi :-)

    Co ma możliwość przejscia na czerwonym do częstoliwości rozmieszczenia
    świateł? Nb. w Polsce już nie ma możliwości przejścia w odpowiednich
    odległościach od pasów/skrzyżowań (było coś 100m lub przy
    skrzyzowaniu?), bo jeśli tak to też jakby nie ma zbyt dużej różnicy...

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2022-05-18 06:55:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo przepisy na to pozwalają.

    Nie. Przepisy nie pozwalają. Polizai pozwala. Coś u nas nie od pomyślenia:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2022-05-18 06:55:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przykładowo Reymonta, Perzyńskiego <-> Rudnickiego.

    -----

  • 76. Data: 2022-05-18 07:38:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedy zlikwidowali w przepisach?

    -----
    > w Polsce już nie ma możliwości przejścia w odpowiednich odległościach od
    pasów/skrzyżowań (było coś 100m lub przy skrzyżowaniu?)

  • 77. Data: 2022-05-18 08:00:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie. Przepisy nie pozwalają. Polizai pozwala. Coś u nas nie od pomyślenia:P

    Doskonały przykład na to, że to nie chodzi o to aby nasrać
    szczegółowych przepisów regulujących każdy aspekt każdej czynności (bo
    inaczej ktoś może czegoś nadużyć), a wyrobić pewną kulturę społeczną i
    prawną. To tak apropos RT.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2022-05-18 10:36:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nb. w Polsce już nie ma możliwości przejścia w odpowiednich
    > odległościach od pasów/skrzyżowań (było coś 100m lub przy
    > skrzyzowaniu?), bo jeśli tak to też jakby nie ma zbyt dużej różnicy...

    W miastach chyba ciężko znaleźć odcinek 100 metrów bez pasów, bo
    musiałoby być ponad 200 metrów pomiędzy nimi. Ale to oczywiście
    żartobliwie. Nagminnie widzę pieszych stojących w okolicy przejść nie w
    celu przejścia przez ulicę - z jednej strony - a z drugiej takich, co to
    mają pierwszeństwo, więc włażą nawet nie rzuciwszy okiem, czy coś nie
    nadjeżdża. Moim zdaniem ten przepis powoduje zwiększenie ilości
    wypadków, a nie zmniejszenie.
    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2022-05-18 12:52:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 May 2022 10:36:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem ten przepis powoduje zwiększenie ilości
    > wypadków, a nie zmniejszenie

    Masz pecha, bo takie rzeczy da się policzyć:
    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/sukces-o-40-proc-
    spadla-liczba-pieszych-zabijanych-na-przejsciach-prz
    ez-kierowcow/
    https://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/kraj/2021-roku
    -przejsciach-dla-pieszych-ginie-osob-liczba-wypadkow
    -spadla-o-40-procent/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 80. Data: 2022-05-18 13:10:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.05.2022 o 12:52, Olin napisał:

> [...]
    ez-kierowcow/
    > https://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/kraj/2021-roku
    -przejsciach-dla-pieszych-ginie-osob-liczba-wypadkow

    Mam inne zdanie co do tego co pisze Robert, bo jasne danie pierwszeństwa
    na przejściu pieszym (wcześniej było takie "nie do końca") z czasem
    powinno zmniejszyć ilość wypadków, ale porównywanie liczb z czasów
    "pandemii" jest moim zdaniem mało reprezentatywne w tym wypadku, bo
    ogólnie wprowadzono zmianę w tym jak często ludzie przemieszczali się i
    w jaki sposób.
    Ale jednoznaczne przepisy i jednoznaczne podejście do karania powinno
    rzeczywiście zmniejszyć ilość wypadków na przejściach.

    --
    http://zrzeda.pl