  • 11. Data: 2024-03-26 11:25:26
    Temat: Re: Filmy online
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nawet pojedyńczej klatki nie wolno udostępniać (rozpowszechniać) poza
    > wyjątkami przewidzianymi w ustawie.

    Proste prawo do cytatu.

    > W żadnym sensie nie jest to dozwolony uzytek osobisty w zakresue
    > związków osobistych.

    Kim niby są inni użytkownicy internetu jak nie kolegami?

  • 12. Data: 2024-03-26 11:49:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-26, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Proste prawo do cytatu.

    Nie ma czegoś takiego. Utwór może być cytowany jako cześć omówienia bądź
    analizy krytycznej. Innych wyjątków nie ma.

    > Kim niby są inni użytkownicy internetu jak nie kolegami?

    Zakres związków osobistych definiuje Ustawa o PA. To są np. rodzina,
    koledzy z którymi utrzymujesz jakieś rzeczywiste stosunki towarzyskie.
    Słowem jest to grupa ograniczona. Samo upublicznienie utworu, czyli
    udostępnienie go potencjalnie nieograniczonej grupie osób sprawia to, że
    jesteś prawnie w głębokiej kupie.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2024-03-26 13:49:03
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-25 o 11:15, Trybun pisze:
> [...]
    > kopiowania na użytek własny, ale czy na-pewno mogę się czuć bezkarnie?
    > Bo jaki sens mają płatne serwisy tego typu?

    Bardziej ścigają za udostępnianie niż za pobieranie.
    Kiedyś przewijały się tematy jak to kancelaria słała pisma do
    torrent`owiczów i osloskop`owiczów. Ostatnio w PL było wielkie
    czyszczenie cda.pl na polecenie canal+.

    W detal nawet jak coś udostępniasz raczej nikt się nie bawi.

  • 14. Data: 2024-03-26 13:53:40
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Ja generalnie nie korzystam z płatnych platform. Tylko wyszukuję filmy
    > Yandexem.

    https://yts.mx/

    Nie korzystam, może ktoś znajdzie dla się coś ciekawego.
    Ogólnie znając życie jest tego pełno tylko jak piszesz wyniki są pod
    innymi wyszukiwarkami niż gógiel.

    Weszło acta srakta więc muszą blokować.

  • 15. Data: 2024-03-26 16:49:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 11:06, io pisze:

    > Wyszukiwarce.

    Zgadza się - zauważyłem po tym jak już kliknąłem wyślij. Punkt dla ciebie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-03-26 16:54:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Słowem jest to grupa ograniczona. Samo upublicznienie utworu, czyli
    > udostępnienie go potencjalnie nieograniczonej grupie osób sprawia to, że
    > jesteś prawnie w głębokiej kupie.

    Oj tam. Po pierwsze - to jest trzeba wykazać winę w momencie popełnienia
    czynu. A może nie wiedział, może instrukcja była napisana w obcym
    języku? A nawet jak to przecież nie każde udostępnienie powoduje że ktoś
    coś ściągnie. No wiesz - jak z paralizatorem i duszeniem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-03-26 16:58:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Mar 2024 16:25:53 +0100, io wrote:

    > No właśnie nie naruszał ponieważ:
    > 1. nie udostępniał całych utworów

    jak już sciągnął wszystko, to udostępniał całe.
    A czy trzeba całe, czy wystarczy tylko "znaczącą częśc" ?
    Bo jak ktos podzieli na 2-4 części?

    > 2. w pewnym sensie udostępniał tylko kolegom

    W słabym sensie, jesli nie potrafi ich nazwać/określić :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-03-26 17:03:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Mar 2024 19:35:05 +0100, Trybun wrote:

    > Nie ma żadnych reklam, Nie ma możliwości udostępniania bo nie to komp a
    > satelitarny tuner TV.

    Ale co - z satelity odbierasz, czy jakis program internetowy na nim ?
    To pewnie się da i na kompie ..

    > I nie w tym rzecz bo i na kompie można oglądać bez
    > reklam,  a w legalności całego interesu. Bo jakoś nie dociera dla mnie
    > że np Netflix który jest dość ograniczonym medium a każe sobie płacić
    > abonament, podobnie CDA, a tu w innych serwisach za darmo jest
    > praktycznie wszystko od kinowych hitów do kina kategorii 4. Można
    > powiedzieć że frajerzy ci co za to płacą?

    Pewnie by można, ale musiałbyś dać jakis przykład.

    CDA sporo udostępnia za pieniądze, i może ma jakieś umowy na
    udostępnianie.
    Ale sporo jest darmowych, i ciekaw jestem, jak tu legalność wygląda.
    Na razie ich nie zamknęli, to widać poszkodowanych nie ma :-)

    W przypadku serwisów na świecie ściganie może być trudne ...

    J.

  • 19. Data: 2024-03-26 19:01:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Słowem jest to grupa ograniczona. Samo upublicznienie utworu, czyli
    > udostępnienie go potencjalnie nieograniczonej grupie osób sprawia to, że

    No i tak wyglądają te stosunki w usługach o których mowa. Także tak
    wygląda zwykłe udostępnianie tych utworów, że się udostępnia części.

  • 20. Data: 2024-03-27 00:54:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > języku? A nawet jak to przecież nie każde udostępnienie powoduje że ktoś
    > coś ściągnie. No wiesz - jak z paralizatorem i duszeniem:P

    Wina jest, bo sąd uzna, że osoba potrafiąca obługowac komputer powinna
    sobie zdawać sprawę z istnia PA, a jak wiadomo sama nieznajomość prawa
    nie zwalnia od odpowiedzialności.

    --
    Marcin