  • 1. Data: 2007-11-19 10:35:16
    Temat: Dyzury w pracy
    Od: "smajko" <s...@w...pl>

    Witam

    Liczac ze ta grupe czytaja jacys znawcy kodeksu pracy ;-) chcialbym zapytac
    jak powinna byc rozliczona nastepujaca sytuacja:

    pracownik pracuje w oparciu o umowe o prace w godzinach 8-16.30
    jest w delegacji w piatek, wraca o 16 do domu, od 17 pracuje zdalnie nad
    problemem u klienta, trwa to 8h do 01.00
    nastepnego dnia (sobota) o 10.00 wyjezdza do tego klienta przyjezdza o 13.00
    i pracuje do polnocy 0.00 nastepnie wraca i o 3.00 jest w domu.

    pracodawca stwierdzil ze w zwiazku z tym ze ma dyzur musi jechac (jednak nie
    ma mowy o dyzurach w umowie pracy ani nie przysluguje z tytylu pelnienia
    dyzuru zaden dodatek)

    Pracodawca zaproponowal jednorazowe rozliczenie takiej sprawy w kwocie 300
    brutto + jeden dzien wolny od pracy.
    Czy waszym zdaniem jest to zgodne z prawem?

    pozdr

    s.m

  • 2. Data: 2007-11-19 19:06:01
    Temat: Re: Dyzury w pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "smajko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 300 brutto + jeden dzien wolny od pracy.
    > Czy waszym zdaniem jest to zgodne z prawem?

    Na pewno w mojej ocenie uczciwe. Pracę tego pracownika należy potraktować
    albo jako umowę zlecenie, albo nadgodziny. Osobną sprawą jest przymusowość
    takiego wykonania zlecenia. Moim zdaniem pracownik mógł się nie zgodzić i
    od strony prawnej pracodawca by mu nic nie zrobił.