  • 1. Data: 2007-11-19 10:15:32
    Temat: Prog zwalniajacy (lezacy policjant) - przepisy
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    Witam

    Czy istnieja jakiekolwiek przepisy, normy, wytyczne co do kształtu
    (wysokosc, szerokosc, dlugosc) montowamych na ulicach
    progow zwalniajacych potocznie nazywanych lezacymi policjantami?

    Czy na drodze wewnetrznej, ktorej wlascicielem jest np. spoldzielnia
    mieszkaniowa, spoldzielnia ta moze zainstalowac dowolny spowalniacz?
    Chodzi o to ze jest to spowalniacz z polbruku o dosc sporej wysokosci...

    pozdro

  • 2. Data: 2007-11-19 19:32:08
    Temat: Re: Prog zwalniajacy (lezacy policjant) - przepisy
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > mieszkaniowa, spoldzielnia ta moze zainstalowac dowolny spowalniacz?
    > Chodzi o to ze jest to spowalniacz z polbruku o dosc sporej

    Poniżej znajdziesz wszystko

    Dz.U.2003.220.2181 (R) Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i
    sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
    warunki ich umieszczania

    Załącznik nr 4
    SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
    DROGOWEGO l WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH

  • 3. Data: 2007-11-19 19:41:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ nie znalazłem nigdzie osobnego unormowania dla progów
    zwalniających, to uważam, że wysokość progu nie może być wyższa, niż
    dopuszczalny minimalny przeswit w przepisach homologacyjnych pojazdów czyli
    o ile się orientuję 20 cm. (załącznik nr 1 do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA
    INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu
    pojazdów samochodowych i przyczep)

  • 4. Data: 2007-11-19 20:27:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :
> [...]
    > zwalniających, to uważam, że wysokość progu nie może być wyższa, niż
    > dopuszczalny minimalny przeswit w przepisach homologacyjnych pojazdów czyli

    I to pod warunkiem, że pasażerowie i my wysiadamy z samochodu. Co
    cięższy bagaż też wyjmujemy. Potem ostrożnie przepychamy przez
    próg :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 5. Data: 2007-11-19 20:52:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ponieważ nie znalazłem nigdzie osobnego unormowania dla progów
    > zwalniających, to uważam, że wysokość progu nie może być wyższa, niż

    A co z DMC + bujnięcia na sprężynach i amorach ? :)

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 6. Data: 2007-11-19 21:26:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fhsrk4$e00$2@news.onet.pl...

    > I to pod warunkiem, że pasażerowie i my wysiadamy z samochodu. Co cięższy
    > bagaż też wyjmujemy. Potem ostrożnie przepychamy przez próg :-P

    Chyba nie. Przy homologacji bada się pojazd właściwie obciążony. Problem
    często dotyczy pojazdów z obniżonym zawieszeniem.

  • 7. Data: 2007-11-19 21:27:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co z DMC + bujnięcia na sprężynach i amorach ? :)

    Stad tam jest ograniczenie prędkości. Co do zasady, w wypadku uszkodzenia
    pojazdu przejeżdżającego z dozwoloną prędkością za szkody odpowiada
    zarządca drogi.

  • 8. Data: 2007-11-19 22:18:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    Umknęło mi, bo w ISIP nie ma tego załącznika.