  • 11. Data: 2022-06-24 18:37:59
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 16:52, J.F pisze:
    > Czy trzeba? Bo moze policjant moze wniosek wyslac, czyn opisac,
    > a niech sad sobie dobierze, w koncu sie na przepisach zna:-)

    Nie można.

    > A zapomniales wlasne slowa?
    > Cokolwiek sie wpisze, potem mozna skorygowac:-(

    Nie zapomniałem. Ale po co wpisywać cokolwiek, jak rozumiem, że
    zagrożenie jest zidentyfikowane. I( to "cokolwiek", to nie miało być
    takie od czapy, że facet zabił, a by mu zarzut kradzieży sypiemy. Po
    prostu może się później okazać, że wstępnie ktoś postawił zarzut
    jakiegoś tam przestępstwa, a pot6em okazuje się, ze właściwsza jest
    trochę inna kwalifikacja.

    > Ale zakazu nie ma.

    Zakazu wcale nie musi być, by coś było zabronione. Weźmy przykładowo
    "pacjenta", który bierze broń palną i strzela sobie na ulicy. Niby nie
    ma zakazu (znajdź, jeśli uważasz, że jest) ale jak kula trafi człowieka,
    to dostanie zarzut zabójstwa i tyle.

    > A inne nie sa ciekawe - drzewa w lesie bedzie katalogował?

    To już jego problem.

    > Ale to akurat chyba najlatwiej.

    Najłatwiej, albo i nie. W każdym razie policjant nie powinien palcem
    kiwnąć, dokąd nie ma pomysłu na kwalifikację prawną. może się pomylić,
    bo nikt nie jest doskonały, ale nie może podejmować działań tylko z tego
    powodu, że jakiś ochroniarz tupie nóżką, ze ktoś zdjęcia robi.

    > Googla scigac:-P
    >
    > Niektore obszary zamalowali, widac je ktos zglosil ... ale na jakiej
    > podstawie:-)

    Ale mamy Google Street i masę innych podobnych serwisów - przykładowo
    mapy Yandex. Tak, czy siak trzeba to po prostu przemyśleć, a nie machać
    pałką na oślep.

    > Ale gdzie jest spis istotnych elementow, ktorych fotografowac nie
    > wolno?

    Nie ma. Są wykazy obiektów ważnych dla obronności. One podlegają
    obowiązkowej ochronie., Po szczegóły odsyłam do Ustawy o ochronie osób i
    mienia (chyba). Ale to, że mamy obowiązek chronienia zapory wodnej nie
    oznacza, ze jej fotografować nie można. Problemem bedzie, jak zaczniesz
    robić "makro" na istotne elementu i to publikować albo zgoła wysyłać
    obcemu wywiadowi - ale moim zdaniem publikacja wystarcza, byś się co
    najmniej godził na to, że udostępniasz to obcemu wywiadowi.

    > No ale jak widac - sluzby sie interesuja.
    > A podstawy prawnej nie ma.

    Podałem Ci. Podstawa jest, ale pod warunkiem, że wykażemy, ze on coś
    istotnego tam fotografuje. Teraz mi przyszło do głowy, ze fotografowanie
    sprowokowanej ochrony też może mieć akurat dość krytyczne znaczenie.

    > Jakze to - sledztwo bez powodu ? tak przeciez nie wolno:-P

    Zajrzyj kpk, kiedy wszczyna się postępowanie karne. Takie postępowanie
    ma między innymi na celu właśnie stwierdzenie, czy doszło do
    przestępstwa. Umorzenie z powodu stwierdzenia braku cech przestępstwa
    nei jest jakoś szczególnie rzadkie. Ale tu już trzeba przemyśleć, jakie
    czynności mają sens. Bo o ile legitymowanie spokojnie obleci, albo
    zabezpieczenie danych z kamery, czy innego nośnika, to z zatrzymaniem
    bym nie szarżował.

    > No to chyba powinien powstac katalog takich obiektow i oznaczyc
    > tablicą "zakaz fotografowania":-)

    Po co? Przecież ten konkretny oszołom doskonale wie. Ochrona go czasem
    informuje, a on te komunikaty nagrywa i publikuje.

    > Albo by paru policjantow stracilo prace za przekroczenie uprawnien,
    > i odechcialoby sie pajacowania..

    A jak masz stwierdzić, co on nagrał? Nie, zabezpieczenie tych nośników
    spokojnie jest zgodne z prawem.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-06-24 18:42:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 18:14, Shrek pisze:
    > Na podstawie ustawy o informacji niejawnej. Teraz jest spoko - kiedyś na
    > geoportalu zaczernili na planach wszystko co tajne/poufne. Na początku
    > miałem nadzieję, że to jakaś podpucha i "wyróżnili" nic nie znaczące
    > obiekty sprawdzić kto się zainteresuje. No ale nie - wszystkie znane mi
    > obiekty były "wyróżnione";) Jakiś mózgowiec to wymyślił. Ciekawe czym
    > się zajmował wtedy sasin...

    Kiedyś czytałem, ze podobny błąd zrobili Niemcy w czasie II Wojny
    Światowej. Anglicy strasznie interesowali się niemieckim systemem
    radarowym. Szukali poszczególnych radarów, bo chcieli wiedzieć, gdzie są
    i odpowiednio planować loty.

    W końcu wypatrzyli takie jedno stanowisko nad samym brzegiem. Niemcy
    umieścili radar na klifie, by jak najdalej od brzegu łapał. Anglicy
    wysłali komandosów, by zdobyli ten radar, wymontowali co się da, a
    resztę zniszczyli. Najważniejsze były tabliczki znamionowe, bo można
    było z tego wiele wyczytać.

    Akcja się powiodła. W odpowiedzi Niemcy ufortyfikowali wszystkie
    pozostałe radary miedzy innymi robiąc wokół nich zasieki. Anglicy
    wysłali samolot rozpoznawczy i potem na fotkach szukali
    charakterystycznych kółeczek z zasieków. W ten sposób odkryli wiele
    "tajnych" obiektów.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-06-24 18:43:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 18:27, J.F pisze:

    > Dokladnie :-)

    No ale to jest tragedia - jak ktoś tak bezdennie głupi, żeby się do
    kamery afiszować z tym że jest pajacem, który nie wie po co mundur nosi
    i nie zna podstawy swojej pracy może zostać policjantem i przejść jednak
    rekrutacje, szkółkę i przełożonego, który przecież musi siłą rzeczy
    zauważyć że ma "przyjemność" z idiotą? Odpowiedź jest chyba tylko jedna
    - nikomu to nie przeszkadza:(

    > Czekaj czekaj ... bo jesli Ty wiesz, to "wszyscy wiedzą" i ma jakis
    > sens ukrywanie.

    Powiedzmy, że wiem o paru miejscach o których nie wszyscy wiedzą (ale
    też jakieś superduper tajne nie są. No ale po tym jak zamalowali je na
    mapie na czarno, to teraz już rzeczywiście każdy kto chciał;)

    > A obiekty naprawde tajne moze i pozostaly tajne ..

    Może... Zależy jak określać "tajność". Jak dla mnie robocza definicja to
    jak nie ma na wikimapji opisu co tam naprawdę jest:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-06-24 18:50:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 18:03, Shrek pisze:

    > Robert - wprost zapytam - z kim ty się na łby zamieniłeś? Z antonim czy
    > arnoldem?
    > "Kto, _w_celu_udzielenia_obcemu_wywiadowi_wiadomości_ określonych w § 2
    > , gromadzi je lub przechowuje, wchodzi do systemu informatycznego w celu
    > ich uzyskania albo zgłasza gotowość działania na rzecz obcego wywiadu
    > przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej,"

    Już wiele razy to tu podkreślałem, że nie wystarczy umieć przeczytać
    artykuł. Trzeba jeszcze znać zasady ogólne, bo inaczej można się
    zbłaźnić. To grupa o prawie, więc nie chce mi się każdego aspektu
    rozkładać na czynniki pierwsze, bo zakładam, że skoro ktoś się tu
    wypowiada, to zna podstawy. Jak nie zna, to zapyta. Czasem po prostu mi
    sie oczywistych rzeczy nie chce bez potrzeby wyjaśniać. Albo p orstu nie
    mam czasu.

    Bądź uprzejmy zapoznać się z art. 9 kk. Ciebie powinien tu zainteresować
    §1. Czy uważasz, że osoba fotografująca celowo infrastrukturę krytyczną
    istotną dla obronności kraju i publikująca to później w Internecie nie
    "godzi" się na to, że służby obcego wywiadu to obejrzą?

    Resztę Twojego wystąpienia pozwoliłem sobie wyciąć, bo jak rozumiem
    Twoje wątpliwości wynikają z braku znajomości przywołanego wyżej przepisu.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-06-24 18:53:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > czynności mają sens. Bo o ile legitymowanie spokojnie obleci, albo
    > zabezpieczenie danych z kamery, czy innego nośnika, to z zatrzymaniem

    To ja przypomnę, bo chyba nie rozumiesz czemu dzejef sobie z ciebie
    łacha drze. Kiedyś kobiecie w jej samochodzie umarło dziecko - na tylnym
    siedzeniu w foteliku. Weszła do sklepu i jak wróciła to nie żyło - albo
    i wcześniej - nie wiadomo (dla ustalenia uwagi to zima była, więc nie
    przegrzanie).

    Policja postawiła matce zarzuty spowodowania śmierci a ty tłumaczyłeś,
    że tak trzeba bo inaczej nie da się śledztwa prowadzić i że to dla dobra
    matki te zarzuty jej stawiają. I wtedy pomyślałem sobie że służba
    uszkadza policjantów, który i tak z negatywnej selekcji pochodzą. I
    niestety do dziś zdania nie zmieniłem:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-06-24 18:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 18:31, J.F pisze:
    > No co - gromadzi i przechowuje, a o cel jest podejrzany:-)

    NA pewno wystarczy na wszczęcie postępowania oraz zabezpieczenie
    dowodów. Natomiast oczywiście może się okazać, ze na tych zdjęciach /
    filmach nic istotnego nie ma. Trzeba by było się zastanowić, co tam
    ważne, a co nie. Tak, czy siak trzeba by było wiedzieć, co dokładnie
    nagrał z rzeczy, które nie są publicznie dostępne.

    ,78.2y,281.08h,78.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxWoblUYSsB
    jZN5QjR08vGA!2e0!7i13312!8i6656
    > RPG wystarczy ?

    Na szczęście RPG nie są publicznie dostępne. No i może to atrapa, albo
    zbiornik z wodą. Ale co innego filmowanie sposobu ochrony.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-06-24 19:00:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 18:42:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wysłali komandosów, by zdobyli ten radar, wymontowali co się da, a
    > resztę zniszczyli. Najważniejsze były tabliczki znamionowe, bo można

    Rajd na Bruneval
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Biting

    Choc cos mi chodzi po glowie, ze w Norwegii cos podobnego bylo.

> [...]
    > wysłali samolot rozpoznawczy i potem na fotkach szukali
    > charakterystycznych kółeczek z zasieków. W ten sposób odkryli wiele

    Tylko ze ufortyfikowac mozna np posterunek zandarmerii jak
    ruch oporu atakuje czasami,
    a radar emituje fale radiowe i ma podejrzane anteny ... bo wtedy
    jeszcze nie "charakterystyczne".

    J.

  • 18. Data: 2022-06-24 19:02:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 18:53, Shrek pisze:

> [...]
    > matki te zarzuty jej stawiają. I wtedy pomyślałem sobie że służba
    > uszkadza policjantów, który i tak z negatywnej selekcji pochodzą. I

    No i o co Ci chodzi? Co więcej, nadal uważam, że to byłą słuszna decyzja
    procesowa. Trudno uznać, by była świadkiem. Obrócę "kota do góry
    ogonem". Przyznasz - mam nadzieję - że pasowało by jakoś poznać jej
    wiedzę na temat tego zdarzenia., Umarł człowiek. Co należałoby w tej
    sprawie - Twoim zdaniem - zrobić? Tylko tak konkretnie. Jak chcesz
    udokumentować wypowiedź matki?

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-06-24 19:10:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > istotną dla obronności kraju i publikująca to później w Internecie nie
    > "godzi" się na to, że służby obcego wywiadu to obejrzą?

    Z podkreślonego wynika wprost że to jest przestęstowo umyślne. Dobra -
    dajesz - w jaki sposób z tego że coś fotografuje (nawet póki co nie
    udostępniam) wynika że godzę się na to że obce służby to obejrzą?

    I po co, skoro jest to w googlu, wikimapi, ma swoją pinezkę na googlach
    ze zdjęciami o wiele lepszymi niż to na filmiku, a jakby mi się chciało
    to pewnie i dość dużo szczegółów bym wygrzebał w internetach a pewnie i
    na samej stronie orlenu - jak choćby na jakie paliwa i ile m3 mają te
    zbiorniki. W sumie nie muszę - nawet roweru nie muszę brać w street view
    widać/ I co - chesz zamknąć wszystkich którzy to wrzucili i dalej
    rozprzesztzeniają? A ten rzekomy proces to chyba po to, żeby jeszcze
    bardziej tą bazę rozpowszechnić w przestrzeni publicznej - może nawet
    memów się dorobi:P A wiesz, że tam można szpionów wysłać autobusem, bo
    to takie tajne, że nawet z autobusu odczytasz co tam jest i ile m3?

    > Resztę Twojego wystąpienia pozwoliłem sobie wyciąć, bo jak rozumiem
    > Twoje wątpliwości wynikają z braku znajomości przywołanego wyżej przepisu.

    Por raz kolejny stwierdzam, że ty jesteś takim sasinem prawa - jak coś
    powiesz, to można być pewnym że jest na odwrót.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-06-24 19:17:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i o co Ci chodzi? Co więcej, nadal uważam, że to byłą słuszna decyzja
    > procesowa.

    No przecież piszę o co mi chodzi. Masz uszkodzone postrzeganie swiata
    przez mundur.

    > Trudno uznać, by była świadkiem.

    Gdyż, albowiem, ponieważ?

> [...]
    > wiedzę na temat tego zdarzenia., Umarł człowiek. Co należałoby w tej
    > sprawie - Twoim zdaniem - zrobić? Tylko tak konkretnie. Jak chcesz

    Pewnie właśnie jako świadka. A jak ja znajdę trupa to też mnie oskarżysz
    o spowodowanie śmierci?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!