  • 11. Data: 2023-02-19 15:36:30
    Temat: Re: Czy Aby Ghraib było zbrodnią USA przeciw ludzkości? [Standardy na Rosję "zwrotnie"]
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Czyli zakładasz, że celem Rosji było wykazanie, że mają armię w
    > rozsypce? Było spowodowanie, że stali się pariasami świata? Mają za duże
    > bezrobocie, to uznali, że jak ze 100.000 żołnierzy zginie, to się
    > poprawi? Była utrata rynków zbytu dla gazu i ropy w Europie? W sumie to
    > im się udało :-)

    Skąd te wnioski?
    W planie mają wyrugowanie Ukrów z republik wschodnich i niedopuszczenie
    do budowy baz NATO na Ukrainie.

    I jak widać, sukcesywnie wprowadzają ten plan w życie.

    Ponadto sądzę, że dodatkowo, przy udziale USA osłabią UE, co jest Rosji
    na rękę.

    Na razie jak widzę, w Polsce bieda, a to jeszcze nie koniec.
    Co wyjdzie, zobaczymy na koniec, ale wydaje się, że będziemy żebrać o
    tanie paliwa z Rosji.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 12. Data: 2023-02-19 18:12:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.02.2023 o 14:28, Wiesiaczek pisze:

    > Co do obecności armii rosyjskiej pod Kijowem, to cel był zupełnie inny.
    > Putin w ten sposób starał się nakłonić Ukrów do rozmów, jak to mówią,
    > prężąc muskuły. W ten sposób Ukraina by ocalała i uniknięto by
    > zniszczenia całego kraju i setek tysięcy ofiar.

    Aha. Bo skoro się nie dogadali, to koniecznie trzeba wyrżnąć kilka setek
    tysięcy ludzi i zgwałcić kobiety i dzieci.
    To logiczne.

    Ale fiutinowskiej onucy oczywiście nie przyjdzie do głowy, że można tego
    uniknąć w inny sposób.

    > Niestety, Zieliński dał się podpuścić zachodowi, który obiecał pomoc no
    > i wyszło jak wyszło.

    Nie. Wyszło jak wyszło, bo niestety fiutiny napadły na Ukrainę.

    Jakby fiutiny zagrozili Polsce i Polska nie chciała się "dogadać" i
    oddać się fiutinom, to też byś tak tłumaczył, że to wina Polski, bo nie
    chciała "bezkrwawej" okupacji fiutinów?

    Tak, wiem, ty byś się ucieszył. W Ukrainie też byli/są tacy, którzy się
    cieszyli i fiutinom pokazywali palcem swoich własnych sąsiadów, których
    powinni wyrżnąć i zgwałcić.

    Takich jak ty na cały świecie jest pełno, ale można sobie z nimi poradzić.

    https://www.wprost.pl/wojna-na-ukrainie/10694176/17-
    latek-z-okolic-buczy-podejrzany-o-szpiegostwo-mial-d
    onosic-rosjanom-na-swoich-sasiadow.html

    https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art37834231-ukra
    ina-polowanie-na-kolaborantow

    "Do rozpoczęcia rosyjskiego najazdu 24 lutego w Ukrainie średnio
    zapadało miesięcznie 30 wyroków za kolaborację, głównie wobec osób,
    które współpracowały z Rosjanami w Donbasie. Po 24 lutego liczba wyroków
    sądowych wzrosła ponaddwukrotnie - średnio do 70 na miesiąc. Na początku
    marca znowelizowano ukraiński kodeks karny, znalazł się w nim specjalny
    artykuł wprowadzający kary właśnie za kolaborację. Wcześniej skazywano z
    sześciu innych paragrafów, od ,,próby przejęcia władzy siłą" po
    ,,zbieranie i przekazywanie danych o ukraińskiej armii"

    Od marca kary stały się surowsze: do 15 lat za służbę w zbrojnych
    formacjach kolaboracyjnych (na przykład policji na terenach okupowanych,
    ale i w oddziałach podległych separatystom z Ługańska i Doniecka) czy do
    10 lat za pracę w okupacyjnej administracji.

    Ukraińskie ministerstwo cyfryzacji stworzyło specjalny czat internetowy
    ,,EWoroh" (Jest wróg), gdzie można zgłaszać przypadki kolaboracji, w tym

    ---->,,zaprzeczanie rosyjskiej agresji".<---
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Zieliński wyszedł na amerykańską marionetkę i doprowadził do ruiny
    > całkiem nieźle prosperujące państwo.

    Kolejny raz udowadniasz, że jesteś debilem. Albo płatnym fiutinowskim
    trollem ze zjebanym beretem.
    Ukrainę do ruiny doprowadził twój ukochany fiutin. I jego wyznawcy
    bezkarnie gwałcący kobiety i dzieci w sąsiednim państwie.

    > Grywasz w szachy?

    To nie są szachy. To są prawdziwi ludzie.

    > A ponieważ Rosjanie są w tej dziedzinie mistrzami, sądzę, że doprowadzą
    > partię do końca po swojej myśli.

    Można się porzygać na samą myśl o tym, że po świecie chodzą bezkarnie
    takie indywidua jak ty.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 13. Data: 2023-02-19 19:07:14
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 19 Feb 2023 14:13:08 +0100, użytkownik Wiesiaczek napisał:

    > PLONK!

    Ty to ale jesteś dupa... Nie pierwszy raz widzę że mijasz się sporo z
    rozumem. Możesz mnie też od razu splonkować :P

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2023-02-19 19:20:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 15:36:30 +0100, Wiesiaczek wrote:
> [...]

    pionkiem jak pionkiem ... bo z drugiej strony tez kluczowym graczem -
    zawsze mogą sie poddac.

    Chyba nie calkiem, ale mozliwe, ze cos tam zyskają.

    Duzo zależy od tego, na ile Ukrainie starczy cierpliwosci,
    a "Zachodowi" checi finansowania wojna.

    > Skąd te wnioski?
    > W planie mają wyrugowanie Ukrów z republik wschodnich i niedopuszczenie

    Na początku Putin powiedzial, ze ze wszystkich.
    I juz pierwsza porażka zaliczona.

    > do budowy baz NATO na Ukrainie.

    I tez sie moze przejechac, bo mogą szybko powstac na tym co zostanie.
    I w Finlandii, i w Szwecji zaraz powstaną.

    Poza tym utracil flotę czarnomorską ... no jeszcze nie całą.
    I przestaną sie go bac satelickie kraje jak Kazachstan..

    > I jak widać, sukcesywnie wprowadzają ten plan w życie.
    > Ponadto sądzę, że dodatkowo, przy udziale USA osłabią UE, co jest Rosji
    > na rękę.

    W jakim sensie osłabią?

    > Na razie jak widzę, w Polsce bieda, a to jeszcze nie koniec.
    > Co wyjdzie, zobaczymy na koniec, ale wydaje się, że będziemy żebrać o
    > tanie paliwa z Rosji.

    EU miala plan redukcji paliw i przejscia na czyste energie.
    No to teraz przyśpieszy ...

    Ostra zima tez Putinowi nie wyszła, a i NS uszkodzony mocno ...

    IMO - Unia popelniła pare błedów gospodarczych w sankcjach,
    ale Rosja kiedys zacznie odczuwac spadek eksportu.

    J.

  • 15. Data: 2023-02-19 19:46:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 14:28:59 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Walka o Kijów była by głupotą. To oczywiste.

    No ale od tego sie zaczeło.

    > Nawet gdyby Kijów poddał się bez walki to i tak utrzymanie go byłoby
    > beznadziejnie trudne.

    Nie przesadzasz ? Ustalili by jakąś linie obrony dookola regionu,
    i bronili. Tak jak Chersonia czy Mariupola.

    Obawiac mogliby sie atakow/dywersji w Kijowie, ale ... obrona
    Chersonia jak widac ich przerosła.

    > Zresztą Rosji chodziło, o czym cały czas mówili, o wyzwolenie Donbasu i
    > Ługańska, nie czytałeś?

    Nie ogladales przemowienia Putina?
    Ukraina to nie panstwo.

> [...]
    > prężąc muskuły. W ten sposób Ukraina by ocalała i uniknięto by
    > zniszczenia całego kraju i setek tysięcy ofiar.

    Czyli na czym mu zalezało? Na czesci tych wschodnich terytoriow,
    sąsiadujących z tymi zajetymi po 2014

    > Niestety, Zieliński dał się podpuścić zachodowi, który obiecał pomoc no
    > i wyszło jak wyszło.

    Na razie wychodzi w miare nieźle. A alternatywa - utrata całej
    Ukrainy?
    Bo kto powiedzial, ze na tym by sie skonczylo?

    > Zieliński wyszedł na amerykańską marionetkę i doprowadził do ruiny
    > całkiem nieźle prosperujące państwo.

    A nie uwazasz, ze to Putin doprowadzil do ruiny?

    Hm, czy my tak najwiecej ...

    J.

  • 16. Data: 2023-02-19 22:00:30
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 19.02.2023 o 19:46, J.F pisze:

    > No ale od tego sie zaczeło.

    Kto zaczął?
    Putin chciał zmusić Ukrów do rozmów, i trzeba było je podjąć.
    Propaganda mówi pewnie coś innego, ale to tylko propaganda.
    Gdy Rosja zaproponowała rozejm na czas świąt to Ukry się nie zgodziły,
    to kto winien?
    Putin wielokrotnie wyciągał rękę do Zelenskiego ale ten ją odrzucał.
    Wierzy, że zachód pomoże mu wygrać cokolwiek.

    > Nie przesadzasz ? Ustalili by jakąś linie obrony dookola regionu,
    > i bronili. Tak jak Chersonia czy Mariupola.
    >
    > Obawiac mogliby sie atakow/dywersji w Kijowie, ale ... obrona
    > Chersonia jak widac ich przerosła.

    To jest tylko gdybanie.
    Celem Putina są wolne republiki Ługańska i Doniecka.
    Bo Krym jest już Rosyjski, czemu nie zaprzeczają nawet zachodnie ośrodki.

    > Czyli na czym mu zalezało? Na czesci tych wschodnich terytoriow,
    > sąsiadujących z tymi zajetymi po 2014

    Zajęcie terytoriów po 2014 roku wymusił Zeleński bombardując wschodnie
    republiki. Rosja musiała ich odepchnąć na bezpieczną odległość.

    > Na razie wychodzi w miare nieźle. A alternatywa - utrata całej
    > Ukrainy?
    > Bo kto powiedzial, ze na tym by sie skonczylo?

    Wychodzi nieźle?
    Tylko w naszej prasie:)
    Lepiej poczekajmy na dalszy ciąg.
    Nie mówię, że Rosja odniesie jakieś spektakularne sukcesy, ale z drugiej
    strony, na pewno nie odpuści.

    > A nie uwazasz, ze to Putin doprowadzil do ruiny?

    Zdecydowanie nie.
    Główną przyczyną było wywołanie Majdanu przez USA, co doprowadziło do
    wojny domowej i odłączenia się wschodnich republik i Krymu.
    Gdyby Zeleński to zaakceptował, wszystko by się już dawno skończyło na
    drodze pokojowej.

    > Hm, czy my tak najwiecej ...

    Z tego co wokół widzę, to bieda z nędzą i pełno Ukraińców.
    Nie wiem, skąd piszesz, ale ja widzę w Warszawie mnóstwo Ukraińców w
    dobrych brykach. Dziś na basenie wiele matek z dziećmi wypoczywało, tak,
    jakby miały po czym.
    Za paliwo płacę dwa razy więcej niż przed inwazją, ceny w sklepach
    rosną, czynsz mi podnieśli i na to wszystko żadna propaganda nie pomoże.
    Ponadto nasz kraj został praktycznie rozbrojony, co może nie jest samo w
    sobie najgorsze tylko, że teraz kasa będzie szła na zbrojenia, bo lobby
    wojskowe sieje panikę o agresji Rosji.
    Ludek to kupi i zaciśnie zęby ale płacić będzie.

  • 17. Data: 2023-02-19 22:16:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 19.02.2023 o 19:20, J.F pisze:
    > On Sun, 19 Feb 2023 15:36:30 +0100, Wiesiaczek wrote:
    > pionkiem jak pionkiem ... bo z drugiej strony tez kluczowym graczem -
    > zawsze mogą sie poddac.

    Podobno konstytucja im nie pozwala, zresztą tak jak Rosji.

    > Chyba nie calkiem, ale mozliwe, ze cos tam zyskają.
    >
    > Duzo zależy od tego, na ile Ukrainie starczy cierpliwosci,
    > a "Zachodowi" checi finansowania wojna.

    No i jak włąśnie widać, z tym finansowaniem jest coraz cieniej.

    > Na początku Putin powiedzial, ze ze wszystkich.
    > I juz pierwsza porażka zaliczona.

    Jakich "wszystkich"? Jak porażka?

    > I tez sie moze przejechac, bo mogą szybko powstac na tym co zostanie.
    > I w Finlandii, i w Szwecji zaraz powstaną.

    Mocno wątpliwe.

    > Poza tym utracil flotę czarnomorską ... no jeszcze nie całą.
    > I przestaną sie go bac satelickie kraje jak Kazachstan..

    Kazachstan nie musi się bać, bo ma z Rosją wspólne interesy a Rosja
    wbrew naszej propagandzie nie jest krajem imperialistycznym.
    Rosja nie podbijała innych krajów w celach rabunkowych, tak jak robi to
    USA. Nie miała też kolonii zamorskich, tak jak kraje Europy zachodniej.

    > W jakim sensie osłabią?

    Gospodarczym i politycznym.

    > EU miala plan redukcji paliw i przejscia na czyste energie.
    > No to teraz przyśpieszy ...

    Jasne, same korzyści :)

    > Ostra zima tez Putinowi nie wyszła, a i NS uszkodzony mocno ...

    NS załatwili amerykanie, tylko oni odnieśli z tego korzyści.

    > IMO - Unia popelniła pare błedów gospodarczych w sankcjach,
    > ale Rosja kiedys zacznie odczuwac spadek eksportu.

    A które kraje odnotowały wzrost?
    Zachodni komentatorzy są zaskoczeni znikomym wpływem sankcji na Rosję,
    taka ciekawostka:)
    Niemniej podziwiam Twój optymizm:)

  • 18. Data: 2023-02-19 22:37:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.02.2023 o 22:00, Wiesiaczek pisze:

    > Kto zaczął?
    > Putin chciał zmusić Ukrów do rozmów,

    Czyli to on zaczął.

    > i trzeba było je podjąć.

    Trzeba było bo co?
    Jak jakiś zjeb chce mnie zmusić do "rozmowy", to znaczy, że muszę, bo
    jak nie, to wymorduje mi rodzinę, zgwałci kobiety i dzieci? Jak zacznę z
    nim rozmowę i się nie zgodzę, to też mi wymorduje rodzinę, zgwałci
    kobiety i dzieci, bo się nie zgodziłem.
    A jak się zgodzę, to zostanę niewolnikiem. I też zrobi co sobie wymyślił.
    Zajebista alternatywa.

    Ale oczywiście to moja wina, że wymordował mi rodzinę, bo przecież z
    własnej woli mogłem zostać niewolnikiem i tego uniknąć, bo mogłem podjąć
    rozmowy.
    To logiczne.

    > Propaganda mówi pewnie coś innego, ale to tylko propaganda.

    No pewnie, bo fiutinowskie wytyczne których się trzymasz, to nie jest
    propaganda.

    ??? ????? fiutinowska onuco.
    I nie wracaj
    Piotr

  • 19. Data: 2023-02-20 02:08:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 22:16:42 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Podobno konstytucja im nie pozwala, zresztą tak jak Rosji.

    No popatrz ... a nie Amerykanie.

    > No i jak włąśnie widać, z tym finansowaniem jest coraz cieniej.

    Nadal smiem twierdzic, ze kraje NATO powinno byc stac zrównoważyc
    ruskie wydatki.

    > Jakich "wszystkich"? Jak porażka?

    https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8

    I wszystko co nie zostało osiągniete, to porażka.
    A wojna ciągle trwa.

    > Mocno wątpliwe.

    Finlandia zaraz wejdzie, i potem tylko czekac na pierwszą bazę.
    Ale przede wszystkim wszyskie bazy finskiego wojska, to teraz będą
    "bazami NATO".

    > Kazachstan nie musi się bać, bo ma z Rosją wspólne interesy

    No to interesy tak, a reszta niekoniecznie.
    Na razie znoszą alfabet cyrylicy.
    I nie wywalaja Rosjan w łapy mobilizacji.

    I maja jakies tam zasoby gazu, ktore chetnie sprzedadzą ....
    Chinczykom.

> [...]
    > Rosja nie podbijała innych krajów w celach rabunkowych, tak jak robi to
    > USA. Nie miała też kolonii zamorskich, tak jak kraje Europy zachodniej.

    Bo flory odpowiedniej nie mieli :-P

    Moze i nie w celach rabunkowych, ale akurat Donbas w kopaliny bogaty.
    A jesli nie w celach rabunkowych, to po co?

    > Gospodarczym i politycznym.

    No to nie wiem czy tak osłabią.

    > Jasne, same korzyści :)

    W tym przypadku tak :-)

    > NS załatwili amerykanie, tylko oni odnieśli z tego korzyści.

    Ukraina ma korzysc, Norwegia ma, my mamy, Pribałtika ma.

    > A które kraje odnotowały wzrost?
    > Zachodni komentatorzy są zaskoczeni znikomym wpływem sankcji na Rosję,
    > taka ciekawostka:)
    > Niemniej podziwiam Twój optymizm:)

    Rosjanie mieli niski poziom zycia, a Rosja miala spore rezerwy.

    Ale rezerwy sie kiedys skoncza, i problem sie zacznie.

    J.

  • 20. Data: 2023-02-20 03:05:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 22:00:30 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Kto zaczął?

    A kto przejechal zbrojnie granice ?

    > Putin chciał zmusić Ukrów do rozmów, i trzeba było je podjąć.

    Kiedy chcial zmusic, i na jaki temat?
    Przed atakiem?

    > Propaganda mówi pewnie coś innego, ale to tylko propaganda.
    > Gdy Rosja zaproponowała rozejm na czas świąt to Ukry się nie zgodziły,
    > to kto winien?

    A jaki mieliby w tym interes?

    > Putin wielokrotnie wyciągał rękę do Zelenskiego ale ten ją odrzucał.
    > Wierzy, że zachód pomoże mu wygrać cokolwiek.

    Jakby ci sąsiad pół pola/ogrodu/mieszkania zabrał, a potem wyciągał
    rekę na zgodę, to bys przyjął?

    > To jest tylko gdybanie.

    To nie tylko gdybanie.
    Atak w stronę Kijowa był. Został zatrzymany i wyparty.

    Cherson sie przemianował na rosyjski, i juz nie jest.

    > Celem Putina są wolne republiki Ługańska i Doniecka.

    Te w granicach z 2015/2021 czy wiecej?
    A Cherson, Mariupol, Odessa ...

    > Bo Krym jest już Rosyjski, czemu nie zaprzeczają nawet zachodnie ośrodki.

    Krym jest w rosyjskich łapach, ale to nie znaczy, ze zawsze tak
    będzie.

    > Zajęcie terytoriów po 2014 roku wymusił Zeleński bombardując wschodnie
    > republiki. Rosja musiała ich odepchnąć na bezpieczną odległość.

    Tam sie obie strony ostrzeliwały troszeczkę, ale sie jakas granica
    utrwaliła.
    A ta bezpieczna odleglosc to gdzie by byla - na Bugu?
    Bo gdzie by nie była, to znów by sie znow obie strony ostrzeliwały
    trochę.

    > Wychodzi nieźle?
    > Tylko w naszej prasie:)
    > Lepiej poczekajmy na dalszy ciąg.
    > Nie mówię, że Rosja odniesie jakieś spektakularne sukcesy, ale z drugiej
    > strony, na pewno nie odpuści.

    No chyba, ze sie jej rezerwy skonczą. Ludzi chetnych do walki, sprzętu
    ..

    > Zdecydowanie nie.
    > Główną przyczyną było wywołanie Majdanu przez USA, co doprowadziło do
    > wojny domowej i odłączenia się wschodnich republik i Krymu.

    Aha, a ludzie to nie maja prawa powiedziec, ze oni w takim panstwie to
    nie chcą życ, tylko mają obowiązek byc marionetkami Putina ...\

    > Gdyby Zeleński to zaakceptował, wszystko by się już dawno skończyło na
    > drodze pokojowej.

    Ale co? Zelenski nie zrobil Majdanu, on byl konsekwencja tamtych
    wydarzen.

    I o ile mi wiadomo, to prezydentury nie zaczął od zwiększenia atakow
    na te dwie "samodzielne republiki".

    Ot, Putinowi zachciało sie wiecej.
    Byc moze ma to jakis związek z oligarchami w tamtych rejonach.

    > Z tego co wokół widzę, to bieda z nędzą i pełno Ukraińców.

    Pełno Ukrainców, ale juz wczesciej pracodawcy narzekali na brak rąk do
    pracy. No to mają.

    > Nie wiem, skąd piszesz, ale ja widzę w Warszawie mnóstwo Ukraińców w
    > dobrych brykach. Dziś na basenie wiele matek z dziećmi wypoczywało, tak,
    > jakby miały po czym.

    Moze maja po czym. Za cos żyją.
    Było na tej Ukrainie różnie, tak jak i u nas.
    Byli tez bogatsi, i dobre bryki mieli.

    > Za paliwo płacę dwa razy więcej niż przed inwazją,

    Nie przesadzaj - już Tusk przeciez powiedzial "To teraz paliwo moze
    byc i po 7zl", jak wybory wygral.

    Ceny ropy sie zmieniaja, w zaleznosci od gospodarki, przyszedl Covid,
    spadly, odszedl Covid - wzrosly.

    > ceny w sklepach rosną,

    Rosną. Zaczęly rosnąc jeszcze przed inwazją. Inflacja w grudniu 2021
    8.6% (rok do roku).
    Skutki rozdawnictwa pieniedzy, dziury budzetowej, covid

    > czynsz mi podnieśli i na to wszystko żadna propaganda nie pomoże.
    > Ponadto nasz kraj został praktycznie rozbrojony,

    Jeszcze nie calkiem, tylko czesciowo ... ale kazda bron wysłana na
    Ukraine powoduje, ze Rosja traci swoją broń, i mniej nam zagraża.

    > co może nie jest samo w
    > sobie najgorsze tylko, że teraz kasa będzie szła na zbrojenia, bo lobby
    > wojskowe sieje panikę o agresji Rosji.

    Jak widac jest to realne zagrożenie ..

    > Ludek to kupi i zaciśnie zęby ale płacić będzie.

    Tymczasem ropa prawie wróciła do ceny sprzed roku,
    dolar spadl od wakacji, euro sie jakby ustabilizowało.

    Pewne podwyzki sa nieuniknione - skutek "wychodzenia z Covid" na
    swiecie.

    J.