  • 1. Data: 2023-02-12 18:11:27
    Temat: SI będzie wykorzystana do operacji fałszywej flagi?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W zeszłym roku ludzie dostali do zabawy generatory obrazów i muzyki,
    deep fakes, w tym roku kolejny krok - ChatGPT. Bing i Google prześcigają
    się aktualnie kto pierwszy pokaże swoje.

    Ja bym się nie zdziwił gdyby władza (ta nasza raczej by nie potrafiła)
    przygotowała kilka deep fejków, które oszukają ludzi na kolejny amber
    coś tam, może wprowadzą zamęt w którymś mniejszym banku na 2 tygodnie, a
    potem przedstawią że jedyne rozwiązanie problemu to wprowadzenie
    Internet ID (czy jak to zwą) i bez tego np. nie da się zalogować do
    banku czy dokonać jakiejkolwiek płatności - bo bez tego ID skąd bank
    będzie mógł wiedzieć czy ty to ty? I cyk, połowa przyklaszcze drugą się
    spacyfikuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-02-12 18:34:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > banku czy dokonać jakiejkolwiek płatności - bo bez tego ID skąd bank
    > będzie mógł wiedzieć czy ty to ty? I cyk, połowa przyklaszcze drugą się
    Tylko większość osób ne odczuwa dyskomfortu z tego, że po określonej
    procedurze daje się ustalić, gdzie jest koniec kabla, z którego piszą.
    Za to wkurza ich, ze nie da się nic przez net kupić, bo szanse, że
    zostaniesz oszukany są zbyt duże i trzeba korzystać z serwisów
    ogarniających właśnie identyfikację sprzedawców, które jednak za to
    biorą kasę. Przecież na tym właśnie polega wyższość ALLEGRO, czy OLX,
    nad FACEBOOK.
    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-02-13 11:46:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 18:11:27 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > przygotowała kilka deep fejków, które oszukają ludzi na kolejny amber
    > coś tam, może wprowadzą zamęt w którymś mniejszym banku na 2 tygodnie, a

    byla okazja przy Getinie, wczesniej Idei - nie skorzystali.

> [...]
    > banku czy dokonać jakiejkolwiek płatności - bo bez tego ID skąd bank
    > będzie mógł wiedzieć czy ty to ty? I cyk, połowa przyklaszcze drugą się

    Raczej kiepsko. Banki mogą wprowadzac różne narzędzia autoryzacyjne,
    ale są za drogie :-)
    I to nie znaczy, ze reszta internetu ma byc identyfikowalna.

    Zreszta te apki na smartfonach ... prawie dobre.

    Zreszta - czy bardziej im nie zalezy na likwidacji gotówki ... i
    koniec lewych pieniedzy ?

    J.