  • 11. Data: 2008-07-10 20:44:59
    Temat: Re: Allegro - opis aukcji niezgodny z towarem, kupno samochodu
    Od: ulong <w...@w...pl>

    zenek pisze:
    > Ale o co Ci chodzi, bo nie rozumiem? Jeśli Ci nie odpowiada to nie
    > kupuj. Zaproponuj mu swoją cenę a jeśli sprzedawca się nie zgodzi, kup
    > gdzie indziej. Gdzie widzisz problem?

    Przepraszam, ale czy potraficie do jasnej anielki czytac?
    Spoko, kupie go za taka cene, ale nie chce sie jeszcze podkladac pod
    sprzedajacego. Chce to zrobic JAK NAJBARDZIEJ LEGALNIE i PEWNIE, wiec
    czemu do cho... mam nie licytowac na aukcji?

    Na marginesie: aukcja dotyczy samochodu 100% sprawnego, ja dostane 90%
    sprawny, wiec cos innego. Mozecie wreszcie pisac na temat i zaczac
    czytac ze zrozumieniem?
    Naprawde, pomincie to, ze wylalem tam moje emocje.

  • 12. Data: 2008-07-10 20:55:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@z...zz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale o co Ci chodzi, bo nie rozumiem? Jeśli Ci nie odpowiada to nie
    > kupuj. Zaproponuj mu swoją cenę a jeśli sprzedawca się nie zgodzi, kup
    > gdzie indziej. Gdzie widzisz problem?

    abstrahujac od faktu, ze tez nie rozumiem po co ulong chce kupic auto od
    oszusta, to mysle ze tu chodzi przede wszystkim o to ze taki opis to
    wlasnie oszukiwanie ludzi! Kiedys chcac kupic ato zrobiłem 1000 km
    ogladajac 3 auta - to co było w opisie a to co zobaczyłem - powinienem
    zadac zwrotu kosztów za paliwo albo zlac morde takim cwaniaczkom.

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 13. Data: 2008-07-10 21:02:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Gdybyś zaufał sprzedającemu, kupił samochód na opisanych przez Ciebie
    warunkach i po zakupie się okazało, ze konieczny jest remont za 5.000 zł,
    to były by jakieś (ale w praktyce nie za wielkie) szanse na dochodzenie tej
    kwoty. Ale skoro przed zakupem wiesz, że konieczny jest remont, to albo go
    kupujesz, albo nie i tyle.

  • 14. Data: 2008-07-10 21:39:22
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 10 Lip, 22:44, ulong <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > czytac ze zrozumieniem?
    > Naprawde, pomincie to, ze wylalem tam moje emocje.

    Ja rozumiem ze ogladasz samochod przed zakupem i sie targujesz. I
    argumentow uzywasz takich ze a) samochod nie jest srpawny jak na
    aukcji wiec cena spada. I jeszcze musiales sie fatygowac do niby
    sprawnego w 100% wiec za benzyne niech ci tez dorzuci.

    Jesli go kupisz i wtedy sie "dowiesz" o dodatkach to jak napisalem.

  • 15. Data: 2008-07-10 21:56:08
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "ulong" < > napisał w wiadomości

> [...]
    > czemu do cho... mam nie licytowac na aukcji?
    >
    > Na marginesie: aukcja dotyczy samochodu 100% sprawnego, ja dostane 90%

    A co to znaczy w 100 % sprawny? Dla mnie to tylko nowy samochód może być w
    100 % sprawny. To, że ktoś Ci powiedział, że trzeba zrobić to czy tamto
    wcale nie znaczy, że w aktualym stanie samochodu nie można używać. I dla
    sprzedającego to właśnie jest 100 % sprawność używanego samochodu.
    Podejrzewam, że samochód ma aktualny ważny przegląd, co może potwierdzać
    moją teorię. Jeśli za używany samochód płacisz 20000 PLN, a nie 70000 za
    nowy, to nie żądaj cudów. Tak to widzę.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 16. Data: 2008-07-10 22:08:10
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > dochodzenie tej kwoty. Ale skoro przed zakupem wiesz, że konieczny jest
    > remont, to albo go kupujesz, albo nie i tyle.

    Wiem to tylko ze wzg. na swoja ciekawosc i wydane przeze mnie dodatkowe
    pieniadze. Wlasciciel tez o tym wie, ale nie pali sie zeby to ujawniac.
    Rownie dobrze, moze to kupic ktos z mojej rodziny, kto nie wie ze remont
    za 5000 jest konieczny. Dlatego potrzebuje porady, co moge zrobic aby
    dochodzic tej kwoty. Inne pytanie - czy moge skorzystac z niezgodnosci
    towaru z umowa...

  • 17. Data: 2008-07-10 22:09:04
    Od: ulong <w...@w...pl>

    zenek pisze:
> [...]
    > Podejrzewam, że samochód ma aktualny ważny przegląd, co może potwierdzać
    > moją teorię. Jeśli za używany samochód płacisz 20000 PLN, a nie 70000 za

    No wlasnie o to jest moje pytanie tj. co to znaczy 100% sprawny w
    swietle prawa...
    Dla mnie "100% SPRAWNY - NIE WYMAGA ŻADNEGO WKŁADU FINANSOWEGO" oznacza,
    ze jesli pojade na przeglad to bedzie, ze wszystko jest ok, nic do
    wymiany (no moze jakies plyny, ew. hamulce, co sie zamknie w 1000zl).

  • 18. Data: 2008-07-10 22:09:16
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Budzik" < > napisał w wiadomości

> [...]
    > ogladajac 3 auta - to co było w opisie a to co zobaczyłem - powinienem
    > zadac zwrotu kosztów za paliwo albo zlac morde takim cwaniaczkom.

    Myślę, że napisanie "100 % sprawny" o aucie używanym to już nadużycie. I
    dlatego podchodziłbym do sprzedającego jak pies do jeża. Jesteśmy jednak
    dorosłymi ludźmi i był czas przywyknąć do różnej maści cwaniaczków. Dlatego
    nie bardzo rozumiem żale wątkotwórcy. Ulong chciałby zmusić sprzedawcę do
    obniżenia ceny mimo, że wie jaki jest stan samochodu i jaka jest żądana
    cena. Dla mnie to też cwaniactwo.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 19. Data: 2008-07-10 22:10:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > dochodzenie tej kwoty. Ale skoro przed zakupem wiesz, że konieczny
    > jest remont, to albo go kupujesz, albo nie i tyle.

    dlaczego "nie za wielkie"?

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 20. Data: 2008-07-10 22:36:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > za 5000 jest konieczny. Dlatego potrzebuje porady, co moge zrobic aby
    > dochodzic tej kwoty. Inne pytanie - czy moge skorzystac z niezgodnosci

    A sprzedający jest przedsiębiorcą?