  • 1. Data: 2008-07-10 13:58:44
    Temat: OC poprzedniego właściciela - wygasło?
    Od: Marek <m...@k...invalid>

    Zakupiłem samochód ubezpieczony w TU X (składka opłacona w całości i
    jednorazowo przez poprzedniego właściciela). W chwili zakupu OC było
    jeszcze na kilka miesięcy. Przepisałem umowę na siebie.

    Teraz właśnie okres tego OC dobiega końca i chciałbym zawrzeć nową umowę OC
    w innym TU. Czy mam rozumieć, że umowa OC z TU X zgodnie z art. 31 pkt 1.
    ulegnie rozwiązaniu wraz z końcem jej ważności i NIE BĘDZIE automatycznie
    przedłużona?

  • 2. Data: 2008-07-10 14:00:14
    Temat: Re: OC poprzedniego właściciela - wygasło?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > ulegnie rozwiązaniu wraz z końcem jej ważności i NIE BĘDZIE automatycznie

    Będzie przedłużona. Musisz wypowiedzieć.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-10 16:07:06
    Od: Marek <m...@k...invalid>

    Dnia Thu, 10 Jul 2008 16:00:14 +0200, Johnson napisał(a):

    > Będzie przedłużona. Musisz wypowiedzieć.

    OK, ale jak w takim razie rozumieć zapis tego artykułu:
    "Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została
    zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia
    pojazdu mechanicznego."

    Nie wypowiedziałem, więc czemu się nie rozwiąże samoczynnie?

  • 4. Data: 2008-07-10 16:40:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > pojazdu mechanicznego."
    >
    > Nie wypowiedziałem, więc czemu się nie rozwiąże samoczynnie?

    Czytaj przepis dalej.
    Jest art. 31 ust. 4 w związku z art. 28

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-10 16:41:10
    Od: "inal" <n...@c...pl>

    "Marek" <m...@k...invalid> wrote in message
> [...]
    > pojazdu mechanicznego."
    >
    > Nie wypowiedziałem, więc czemu się nie rozwiąże samoczynnie?

    _Ta_ umowa się rozwiąże ale zgodnie z art. 28 ust. 1 automatycznie
    zostanie zawarta następna.

  • 6. Data: 2008-07-10 16:46:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    inal pisze:

    > _Ta_ umowa się rozwiąże ale zgodnie z art. 28 ust. 1 automatycznie
    > zostanie zawarta następna.

    Swoją drogą powinno być karalne robienie tak nieczytelnych przepisów,
    które na pierwszy rzut oka wprowadzają w błąd.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."