  • 31. Data: 2008-07-12 07:51:17
    Temat: Re: Allegro - opis aukcji niezgodny z towarem, kupno samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, witek67 wrote:

    > trzeba tylko zastanowić sie nad jednym
    > 01 czerwca robie przeglad techniczny i czy to oznacza ze 02 czerwca tym
    > samochodem moge bezpiecznie jechac?

    Oczywiście nie oznacza - nie jest tożsame.
    W literaturze jest całkiem sporo opisów, jak to (głównie w Afryce)
    działają firmy "uzdatniające pojazdy", kiedy na czas przeglądu daje
    się sprawne części a po przeglądzie wymontowuje i wkłada poprzedni
    złom.
    Samochód jest "ten sam" (przepisy cywilnoprawne o rzeczach dołączonych
    i odłączonych) ale jakby nie taki sam :)
    Starałem się zaznaczyć że samochód ma być "zdatny do przeglądu" (przy
    zakupie).

    > i odwrotnie nie mając badania technicznego jako własciciel wiem ze moge
    > bezpiecznie jechac ( nie mam na mysli konsekwencji prawnych zatrzymanie
    > dowodu rejestr. itd)

    Ale w tym momencie już wchodzimy w rozważania o wyższości krzesła
    elektrycznego nad krzesłem itepe. "Da się jechać i ja uważam że
    będzie to bezpieczne" nie wyczerpuje normy określenia co to jest
    "sprawny samochód".
    Ja nie pisałem o tym że samochód te badania "ma mieć".
    On ma je *móc przejść po zakupie* (bez uprzedniego naprawiania), inaczej
    jest obarczony czymś co klasyfikuje się jako "wada prawna" - nie ma
    potrzeby rozważania czy czyimś zdaniem "można nim bezpiecznie jechać",
    bo by default pojazd zarejestrowany rejestruje się po to aby móc się
    nim legalnie poruszać po drogach publiczych (a nie tylko poruszać,
    starając się nie podpaść kontroli ;)), zaś jeśli istnieje możliwość
    że jeśli owa legalność zostanie podważona to pojazd badań nie przejdzie,
    będzie on "niesprawny prawnie".

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-07-13 23:19:57
    Od: Rosomaczek <r...@c...ek>

    ulong pisze:

    > Jesli mowimy o negocjacji ceny, w auto trzeba wlozyc sporo kasy
    > (1/4)ceny auta, gosc nie chce spuscic z ceny nawet zlotowki to co mozna
    > powiedziec (bo tak to wyglada w jego przypadku).

    Można nie kupić, ktoś Cię zmusza?

    --
    Rosomaczek, co włazi na krzaczek

  • 33. Data: 2008-07-13 23:22:08
    Od: Rosomaczek <r...@c...ek>

    Budzik pisze:

    > abstrahujac od faktu, ze tez nie rozumiem po co ulong chce kupic auto od
    > oszusta, to mysle ze tu chodzi przede wszystkim o to ze taki opis to
    > wlasnie oszukiwanie ludzi! Kiedys chcac kupic ato zrobiłem 1000 km
    > ogladajac 3 auta - to co było w opisie a to co zobaczyłem - powinienem
    > zadac zwrotu kosztów za paliwo albo zlac morde takim cwaniaczkom.

    A ja kupiłem pierwsze jakie obejrzałem, minął już prawie rok i nadal nie
    ma nic do robienia. ;)

    --
    Rosomaczek, co włazi na krzaczek

  • 34. Data: 2008-07-14 12:24:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@c...ek napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > A ja kupiłem pierwsze jakie obejrzałem, minął już prawie rok i nadal nie
    > ma nic do robienia. ;)

    albo miałes szczescie, albo malo jezdzisz :)

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz