  • 11. Data: 2021-06-04 12:23:01
    Temat: Re: A jednak! Oszuści mogą wziąć pożyczkę na Twoje publicznie dostępne dane...
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    _Master_ napisał(a):
    > Ważne co na to sąd i komornik.
    > Czy zauważą np. niespójność Peselu i nr DO adresu czy mają to w dupie.
    > DEBILE JEBANE ;-)

    Teraz dzięki spisowi powszechnemu dostaniemy wysyp podobnych spraw.
    Ludkowie wg. internetów dzwonią podając się za rachmistrzów i proszą o
    dane:)

    I tak oto wszyscy zadowoleni, firmy pożyczkowe wyrobią normy, sądy
    mają pracę, adwokaci zarobek i koło się kręci:)

    cyt.
    Szymon Mazur zapewnił nas również, że Alektum zawsze wstrzymuje
    działania windykacyjne w sytuacji, gdy rzekomy dłużnik zgłosi możliwe wyłudzenie

    Być może, tyle że następnie odsprzedaje wierzytelność dalej i sprawa
    cały czas jest niedomknięta. Mamy dziadoland i tyle.

  • 12. Data: 2021-06-04 14:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof kw1618 k...@g...pl ...

    > Tak, też jestem tego zdania:
    > https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektron
    icznie-wykorzys
    > taj-podpis-zaufany
    >
    > chociaż ktoś kiedyś napisał, że zhakować certyfikat ePUAP to nie
    > problem.
    >
    > Albo:
    > https://www.gov.pl/web/gov/pobierz-dokument-o-zameld
    owaniu

    Nie wiem. Ale skoro dziurawy to trzeba poprawić.
    W koncu dzis epuap jest jak dowód osobisty a nawet bardziej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 13. Data: 2021-06-04 20:41:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-04-czerwca-2021 o 12:23, Astralny Rębajło pisze:

    > Teraz dzięki spisowi powszechnemu dostaniemy wysyp podobnych spraw.
    > Ludkowie wg. internetów dzwonią podając się za rachmistrzów i proszą o
    > dane:)

    Zgadza się. Jebać SPiS. ;-)
    Ale... numeru dowodu osobistego tam się nie podaje.

    > Być może, tyle że następnie odsprzedaje wierzytelność dalej i sprawa
    > cały czas jest niedomknięta. Mamy dziadoland i tyle.

    Lekarstwem jest normalny myślący sędzia.

  • 14. Data: 2021-06-04 21:40:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2021 o 07:39, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > no ostatecznie do jutra pewnie też poczeka.
    >
    > Oczywiście pożyczka "na odległość" przy pomocy internetu.

    Jesli czegoś nie da sie zrobić, to nie należy tego na siłę robić. Prawo
    wymaga zgody na przetwarzanie danych osobowych od danej osoby, a nie
    dowolnej osoby podającej się za daną w Internecie. Jeśli nie da się tego
    zweryfikować, to trudno. I to powinno podlegać ściganiu przez GIODO, a
    nie posiadanie jakiś polityk bezpieczeństwa, których nawet nikt nie
    czyta. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-06-05 01:37:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-04, Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

> [...]
    > no ostatecznie do jutra pewnie też poczeka.
    >
    > Oczywiście pożyczka "na odległość" przy pomocy internetu.

    Wystarczyłoby przenieś ciężar konsekwencji ich decyzji pożyczkowych na
    nich samych i zaraz by się weryfikacja usprawniła. A tak to przypadkowa
    osoba musi się włóczyć po sądach i udowadniać, że nie jest wielbłądem.

    Nb. ktoś próbował pozwać taką firmę za udzielenie pożyczki z taką wadą,
    czy też te ich procedury weryfikacyjne uchodzą w oczach sądów, za
    dopełnienie nalezytej staranności?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2021-06-05 13:04:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nb. ktoś próbował pozwać taką firmę za udzielenie pożyczki z taką wadą,
    > czy też te ich procedury weryfikacyjne uchodzą w oczach sądów, za
    > dopełnienie nalezytej staranności?

    Ale oni nei mają żadnej procedury. Wpisujesz swoje dane w formatkę i
    tyle. Możesz wpisać dowolne. Liczą na to, że później Policja znajdzie
    odbiorcę. Bo oni są pokrzywdzeni i oszukani. To, że sami się o to
    proszą, pozostaje jakby bez znaczenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-06-06 02:58:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tyle. Możesz wpisać dowolne. Liczą na to, że później Policja znajdzie
    > odbiorcę. Bo oni są pokrzywdzeni i oszukani. To, że sami się o to

    No to chyba powinni odpowiadać za szkody wyrządzone osobom trzecim bo to
    żadna staranność.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-06-06 10:24:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to chyba powinni odpowiadać za szkody wyrządzone osobom trzecim bo to
    > żadna staranność.

    Wiesz, że to dobry pomysł? Ale nie spotkałem się z takim pozwem.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-06-07 09:16:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-05-czerwca-2021 o 01:37, Marcin Debowski pisze:
    > Wystarczyłoby przenieś ciężar konsekwencji ich decyzji pożyczkowych na
    > nich samych i zaraz by się weryfikacja usprawniła.

    Normalny myślący Sędzia WYSTARCZY

    Dług którego się nie da wyegzekwować BOLI ;-)

    PS. narobiło się whuj takich firemek. Przecież banki mają opiekę i
    wyłączność na takie działania...

    Coś jest nie tak. Zmienić ustawę, przywalić karami tej patologii...

    Albo...

    Jebać taki nadzór. Zaoszczędzić nasze podatki a jak zostanie w kieszeni
    to się nikt nie będzie zastanawiał czy brać chwilówkę.

    Przecież jakoś trzeba walczyć z ta PATOLOGIĄ ;-)

    PS. 2. A może... zostawić tak jak jest to "prawnicy" będą mieli zajęcie ;-)

  • 20. Data: 2021-06-07 09:19:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-06-czerwca-2021 o 10:24, Robert Tomasik pisze:
    > Wiesz, że to dobry pomysł? Ale nie spotkałem się z takim pozwem.

    Podobno banki będą się domagać "zapłaty" za korzystanie z "franków" po
    przegranej sprawie.

    Odszkodowanie za unieważnioną umowę z winy banku ;-)

    Da się? Da się ;-)