  • 1. Data: 2021-05-31 13:09:14
    Temat: oddał śmieci
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Pan Michał Paśko z Łęgowa koło Pruszcza Gdańskiego znalazł na swoim polu
    dużą stertę wyrzuconych śmieci, głównie zniszczonych mebli. Natychmiast
    zaczął działać, by ustalić sprawcę. Wyniki prywatnego śledztwa przeszły
    jego najśmielsze oczekiwania.

    - Dowiedziałem się, że samochód, którym przywieziono te odpady, należy do
    mojego znajomego, który prowadzi złomowiec. Wypożyczył on to auto kobiecie,
    samotnej matce, która chciała legalnie pozbyć się starych mebli i innych
    przedmiotów. Za ich wywiezienie do zakładu w Gdańsku Szadółkach zapłaciła
    800 zł pewnemu mężczyźnie. Ten postanowił jednak wziąć sobie te pieniądze
    do kieszeni, a cały kontener odpadów wywalić na moim polu. Z tego, co
    ustaliłem wynika, że najpierw próbował to zrobić w innej miejscowości, ale
    został zauważony. Akcję na moim polu musiał robić w pośpiechu, bo uszkodził
    lusterko wypożyczonego auta - relacjonuje "Wyborczej" pan Michał.

    Nasz bohater ustalił, że śmieci wyrzucił mieszkaniec położonego pięć
    kilometrów dalej Skowarcza. Następnego dnia pan Michał ręcznie i przy
    pomocy ładowarki teleskopowej załadował śmieci z powrotem do kontenera,
    odwiózł je i wysypał przy posesji sprawcy. Pan Michał rozmawiał z nim
    telefonicznie, ale ten wszystkiego się wyparł.

    Z całej akcji pan Michał nagrał film, który opublikował w serwisach Tik Tok
    i Facebook. Przy publikacji filmu wezwał sprawcę wyrzucenia śmieci do
    oddania do końca minionego tygodnia 800 zł wspomnianej samotnej matce i
    wpłacenia tysiąca złotych na charytatywną zbiórkę dla walczącej z białaczką
    Sary Kowalewskiej z Łęgowa."

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,27
    145890,panu-michalowi-spod-pruszcza-gdanskiego-wyrzu
    cono-na-polu-kontener.html

    Na fejsie jest film:
    https://www.facebook.com/100001785623724/videos/3933
    208546748627/

    No i teraz pan Michał beknie za wywalanie śmieci przed posesją, czy
    dostanie medal za obywatelską postawę?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-05-31 21:49:38
    Temat: Re: oddał śmieci
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2021 o 13:09, Olin pisze:
    > No i teraz pan Michał beknie za wywalanie śmieci przed posesją, czy
    > dostanie medal za obywatelską postawę?

    Całę śledztwo i ustalenie sprawcy bez wątpienia zasługuje na pochwałę i
    szacunek. Oczywiście o ile ustalił faktycznego sprawcę, bo z dostępnych
    materiałów nie wynika, w jaki sposób ustalono domniemanego sparwcę.
    Tylko spakowanie i wywalenie śmieci pod domem rzekomego sprawcy
    spowodowało, że Pan Michał dopuścił się dokładnie tego samego czynu, co
    ów sprawca.

    Artykułu tyle widzę, co Ty zacytowałeś. Filmik na FaceBook dostarcza
    dowodów na to, ze sam Pan Michał wywalił śmieci w miejscu do tego nie
    przeznaczonym (pod bramą), natomiast słowem nie ma, jakie są dowody, że
    akurat ta osoba pomawiana przez Michała dopuściła się tego czynu. Pół
    biedy, jeśli pod właściwą bramą to wykiprował.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-05-31 22:00:34
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-31 o 13:09, Olin pisze:
> [...]
    208546748627/

    > No i teraz pan Michał beknie za wywalanie śmieci przed posesją, czy

    Myślę, że powinien zadzwonić po policje i działać razem z policją, bo
    jak tak zrobił to mogą mu po "garbie" przyłożyć. Fakt, że policjant, a
    policjant to jest różnica, ponadto postępowanie mogłoby długo trwać.

    --
    animka

  • 4. Data: 2021-05-31 23:44:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2021 o 22:00, Animka pisze:

    > Myślę, że powinien zadzwonić po policje i działać razem z policją,

    Ale on chciał go nauczyć a nie umorzyć.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-06-01 12:05:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 May 2021 21:49:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > natomiast słowem nie ma, jakie są dowody, że
    > akurat ta osoba pomawiana przez Michała dopuściła się tego czynu.

    Wiadomo, kto wziął pieniądze za wywóz śmieci i od kogo pożyczył samochód.
    Podobno widziano go, kiedy wcześniej próbował wywalić śmieci w innej
    miejscowości. Mało prawdopodobne, żeby ktoś zaiwanił meble z wysypiska,
    żeby przerzucić je na cudze pole.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-06-01 16:43:18
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-31 13:09, Olin wrote:
    > No i teraz pan Michał beknie za wywalanie śmieci przed posesją, czy
    > dostanie medal za obywatelską postawę?

    to zależy od tego kogo bardziej polubią policjanci i ludzie w wydziale
    środowiska, obaj mają na sumieniu transport odpadów bez zezwolenia, obaj
    je porzucili w miejscu nie wyznaczonym do składowania, niestety jeżeli
    chodzi o urzędników to logika nierzadko zawodzi ;) a jak jest tam
    jeszcze coś z listy odpadów niebezpiecznych to może być wesoło

  • 7. Data: 2021-06-01 17:44:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Jun 2021 16:43:18 +0200, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > chodzi o urzędników to logika nierzadko zawodzi ;) a jak jest tam
    > jeszcze coś z listy odpadów niebezpiecznych to może być wesoło

    Bo gość zrobił błąd. Powinien te śmieci wykiprować nie na ulicę tylko na
    podwórko. Wtedy by wyszło że zwrócił zgubę. I mógłby nawet żądać
    znaleźnego :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-06-01 18:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo gość zrobił błąd.

    Oczywiście - zrobił coś pro publico bono. Niewybaczalne - dojadą go.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-06-01 19:34:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2021 o 12:05, Olin pisze:

> [...]
    > Podobno widziano go, kiedy wcześniej próbował wywalić śmieci w innej
    > miejscowości. Mało prawdopodobne, żeby ktoś zaiwanił meble z wysypiska,

    Tylko o tym dowiadujemy się od niego samego. Słowem nie ma o tym, by
    ktokolwiek to potwierdził. No i nadal nie widze powodu, by to
    uniewinniało autora filmu, który śmieci również wywalił w miejscu do
    tego nieprzeznaczonym.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-06-01 20:59:44
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-31 o 23:44, Shrek pisze:

    > Ale on chciał go nauczyć a nie umorzyć.

    To fakt, ale to jemu się oberwie. Wiadomo jak to teraz jest.

    --
    animka