  • 1. Data: 2021-05-29 16:57:53
    Temat: paragraf na domenę .pl firmową/prywatną
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Dużo jest stron www pod własną domeną .pl, gdzie wynika ze wszystkiego,
    że jest to działalność gospodarcza, a domena w WHOIS jest jako osoby
    prywatnej.

    Czy jest na to jakiś paragraf w kodeksie karny, wykroczeń lub skarbowym ?

  • 2. Data: 2021-05-29 17:08:44
    Temat: Re: paragraf na domenę .pl firmową/prywatną
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.05.2021 o 16:57, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > prywatnej.
    >
    > Czy jest na to jakiś paragraf w kodeksie karny, wykroczeń lub skarbowym ?

    Jest jakiś zakaz używania prywatnego majątku do działalności
    gospodarczej? :)

    MJ

  • 3. Data: 2021-05-29 17:13:52
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.05.29 o 17:08, Michal Jankowski pisze:

    > Jest jakiś zakaz używania prywatnego majątku do działalności
    > gospodarczej? :)

    Chyba nie ma.
    Bardziej myślałam o obowiązku informacyjnym niż od tej strony.

  • 4. Data: 2021-05-29 18:22:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-29 17:13, Monika Głowacka wrote:
    > Bardziej myślałam o obowiązku informacyjnym niż od tej strony.

    Ale to kwestia zawartości strony a nie tego kto wykupił domenę.

  • 5. Data: 2021-05-29 20:00:08
    Od: n...@o...pl

    Monika Głowacka <m...@i...eu> napisał(-a):

> [...]
    > prywatnej.
    >
    > Czy jest na to jakiś paragraf w kodeksie karny, wykroczeń lub skarbowym ?

    a jak miałaby być zarejestrowana domena na 1-osobową DG?

  • 6. Data: 2021-05-29 21:58:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > prywatnej.
    >
    > Czy jest na to jakiś paragraf w kodeksie karny, wykroczeń lub skarbowym ?

    https://www.kru.pl/blog/strony-www-blogi/czy-lepiej-
    zarejestrowac-domene-na-firme-czy-osobe-prywatna/

    Jedyny znany mi paragraf dotyczy tego, że dane właściciela są ukrywane
    jeżeli domena zarejestrowana na osobę "prywatną". RODO i takie tam.
    A przynajmniej dotyczy to .pl - i to wynika nie tylko z regulaminu NASK
    Jeżeli domena jest "na firmę", to dane nie są ukrywane z kilku powodów.
    M.in. chodzi o transparentność i spory co do własności domeny, jak i
    ewentualne działania na szkodę jakiejś firmy poprzez wykupienie domeny
    np. z jej nazwą i szkodzenie tej firmie na stronie z takim adresem.

    Pozdrawiam
    Piotr