-
Wymiana okien i drzwi: jakie prawa konsumentów?
... (np. poprzez witrynę internetową), klient nie może obejrzeć towaru i wypróbować go, jak tradycyjnym sklepie. Dlatego konsumenci zawierający umowy poza lokalem przedsiębiorcy i na ... , klientowi przysługuje zwrot dwukrotności wpłaconej kwoty (chyba że umowa określa to inaczej). Jeżeli w ciągu dwóch lat od wydania towaru konsument stwierdzi jego ...
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
... zobowiązany do zaproponowania nam alternatywy: zwrot kosztów biletu ... sklepie podczas urlopu w kraju w UE? Nie zawsze. Zanim dokonamy nowej pary butów lub aparatu fotograficznego, warto zapytać się, czy w razie zmiany zdania będziemy mogli bez problemu oddać produkt sklepu. Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy umożliwienie klientowi zwrócenia towaru ...
-
Sklep internetowy: obowiązki e-przedsiębiorcy
... dni kalendarzowych bez podania przyczyny, a obowiązkiem e-przedsiębiorcy jest zwrot równowartości ceny towaru i kosztu dostawy do wysokości odpowiadającej najtańszej dostępnej opcji. Jeżeli ... ma prawo sprawdzić zakupiony towar tak, jak mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania danego produktu. Może ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... konto zostało konsumentce przywrócone. Klucz do gry Austriacki konsument zakupił w polskim sklepie grę komputerową online, którą można uruchomić jedynie za pomocą ... niezwłoczny zwrot pieniędzy. Kierowała e-maile do firmy, ale wracały do niej tylko szablonowe odpowiedzi generowane przez system elektroniczny. Konsumentka nie otrzymała ani towaru, ani ...
-
Jak rozpoznać dropshipping i nie stać się importerem wbrew woli?
... wskazówką, że towar najprawdopodobniej pochodzi z Azji. 3. Przykładowa sprawa Konsument zakupił telefon w sklepie internetowym prowadzonym w języku polskim za kwotę ponad 1300 PLN. Został poinformowany, ... , na który mógłby odesłać telefon. Bez możliwości odesłania towaru, nie mógł liczyć na zwrot pieniędzy. Pisał do sklepu, tym razem jego wiadomości ...
-
Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?
... towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Wszystkie inne wady – tak. Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie ...
-
Umowa poza lokalem firmy: jak odstąpić?
... umowy. Podobnie, przedsiębiorca ma 14 dni na zwrot wpłaconej przez nas kwoty. Jeśli tego nie ... od umowy musi być dokładnie uzasadnione. Nie możemy przyjąć towaru bez wskazania powodu jego zwrotu.” NIEPRAWDA - Konsument ... sprzedawcy towar, jeśli nie był on kupiony w zwykłym sklepie. Podstawa prawna: Artykuł 2, ustęp 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
... unijna dyrektywa 2011/83/UE, dzięki której kupując towar w sklepie internetowym klient z Polski, Niemiec czy Francji ... „kupuję i płacę” na przyciskach nawigacyjnych będzie widniał zwrot „zamówienie oznacza obowiązek zapłaty”. Ponadto, ... ten wydłuża się do roku. Klient ponosi koszty odesłania towaru, pod warunkiem, że został o tym wcześniej przez ...
-
Prawa konsumenta: nie daj się oskubać
... się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje znacznie mniej. 2. Gdy kupujemy artykuły spożywcze, ... na piśmie w terminie 10 dni od otrzymania towaru. Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni zwrócić nam ... taką wolę zaznaczył na paragonie, w jakim terminie przysługuje nam zwrot. 9. Pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskamy bezpłatnie od ...
-
Wyprzedaże - porady UOKiK
... nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej. Po drugie – w szale zakupów nie zapominajmy o paragonach, które powinniśmy ... na paragonie, w jakim terminie przysługuje nam zwrot. Po piąte – jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u ...
-
Dowód zakupu ułatwia złożenie reklamacji
... dany produkt kupiliśmy w konkretnym sklepie. Jak długo powinniśmy przechowywać ... zwrot będą możliwe w ciągu umówionego z klientem terminu. Gwarancja Oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą również w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji. Te pojęcia są bardzo często mylone - warto jednak wiedzieć, że gwarancja - podobnie jak niezgodność towaru ...
-
Letnie wyprzedaże online: gdzie najlepsze?
... cegłę w paczce. Jeśli coś pójdzie nie tak, a kupowaliśmy przez możemy liczyć na zwrot kosztów towaru wraz z przesyłką. O czym warto pamiętać zanim ogranie nas szał zakupów? Poradnik ... zwrotu: Zanim zaczniesz zakupy upewnij się, że wiesz, jakie są reguły w danym sklepie. Zachowaj także rachunki i potwierdzenia przelewów na wypadek, jeśli byłyby one ...
-
W wakacje odstąpienie od umowy zawartej na odległość może być trudne
... w Ogólnych Warunkach Przewozu wskazują również sytuacje, w których pasażer może uzyskać zwrot pieniędzy za wykupiony bilet, ale możliwość ta zarezerwowana jest ... . Oznacza to, że kupując np. strój kąpielowy czy wakacyjne pamiątki w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru z powrotem. Warto zapytać obsługę sklepu jeszcze przed ...
-
Prezenty pod choinkę kupujesz online? To musisz wiedzieć
... towaru, chyba że przedsiębiorca cię o tym nie poinformował lub zgodził się go ponieść. Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania - możesz go sprawdzić tak jak w sklepie stacjonarnym, np. obejrzeć lub przymierzyć. Jeżeli takie ślady są, sprzedawca może obniżyć kwotę, którą ci wypłaci za zwrot. Nie musisz sprawdzać ...
-
Wyprzedaże, czyli 50% ceny i 100% praw konsumenta
... towaru nieobjętego wyprzedażą. Sprawy mają się inaczej, jeżeli zdecydujemy się np. na kupno sukienki pobrudzonej podkładem. Wówczas, jeżeli plama się nie spierze, sklep nie uzna naszego roszczenia. …i 2 tygodnie na zwrot ... odesłanie towaru mamy kolejne 2 tygodnie. … bądź dobra wola sprzedawcy Nie lubisz czekać na przesyłkę i wybierasz zakupy w sklepie ...
-
Wyprawka szkolna: UOKiK podpowiada, na co zwracać uwagę
... wyprawki szkolnej w tradycyjnym sklepie wybór dobrze przemyśl, bo zwrot pełnowartościowego towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on ustala jego warunki, np. może wymagać oryginalnego opakowania, a pieniądze oddawać tylko na kartę podarunkową. Przed transakcją upewnij się, jakie zasady obowiązują w danym sklepie. Meble do nauki ...
-
UOKiK testuje tornistry. Jak wybrać najlepszy?
... towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Brak paragonu niekoniecznie uniemożliwia skuteczne złożenie reklamacji. Dowodem zakupu może być również wyciąg z konta czy karty kredytowej, faktura VAT, zamówienie złożone w sklepie ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
... towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie w sklepie ... zwrot produktu kupionego on-line Jeśli kupujesz przez internet, masz 14 dni na odstąpienie od umowy bez konieczności podawania powodu. To czas do namysłu i zapoznania się z produktem, ponieważ gdy kupujesz on-line nie możesz np. przymierzyć ubrań, jak to robisz w sklepie ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Wielkanoc 2016 bez tajemnic. Jak kupować jajka i masło?
... w konkretnym sklepie. Reklamację możesz złożyć w ciągu dwóch lat od zakupu, ale przed upływem daty ważności. Możesz domagać się wymiany na produkt bez wad (np. na świeże mleko) lub obniżenia ceny. Zwrot gotówki jest możliwy, gdy wada jest istotna. W przypadku problemów lub zakupu towaru ...
-
Jak nie dać się nabrać na promocje Black Friday?
... przez klienta, który już dokonał zakupu w konkretnym sklepie. Jak wynika z analizy serwisu Ceneo.pl, małe ... nie tak. W przypadku, gdy konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze ... konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto – doradza Małgorzata ...