-
Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?
... , czyli np. prania. Podczas zakupów w tradycyjnym sklepie dobrze przemyśl wybór, bo zwrot niewadliwego towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy i to on ustala jego warunki. Może wymagać oryginalnego opakowania, a pieniądze oddawać tylko na kartę podarunkową. Przed transakcją upewnij się, jakie zasady obowiązują w danym sklepie.
Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, produkty dla dzieci, zakupy przez Internet, zakupy w internecie, artykuły szkolne, książki, podręczniki szkolne, przybory szkolne, tornistry, podręczniki, piórniki, tornister dla dziecka, podręczniki używane, reklamacja, prawo do reklamacji -
Zakupy online a odstąpienie od umowy
... zwrot wpłaconych pieniędzy. Wspomniane uprawnienie jest jednak ograniczone - skorzystać z niego możemy w określonych sytuacjach i pod określonymi warunkami. W szczególności prawo do odstąpienia od umowy przysługuje nam w sytuacji, gdy kupiliśmy towar w sklepie ... przesyłki (towar uszkodzony, opóźnienie w dostawie) oraz niedostępnością towaru w sklepie ...
-
Robisz zakupy na raty? A znasz prawa konsumenta?
... jeśli sprzedawca umożliwia na zwrot towaru. Czy zakupy na raty nie ... sklepie stacjonarnym, to nie mamy ustawowego prawa do zwrotu niewadliwego towaru. – Zasady zwrotu towaru określa umowa pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. W tym przypadku tak naprawdę wiele zależy do praktyk stosowanych przed sprzedawcę. W sytuacji, gdy nie przyjmie on zwrotu towaru ...
-
Postępowanie sądowe w sprawach konsumenckich
... towaru w sklepie) wartością przedmiotu sporu jest różnica między wartością towaru zgodnego z umową (bez wady) a wartością towaru niezgodnego z umową (z wadą). Różnica ta może stanowić koszt doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. Wyobraźmy sobie, ze kupiliśmy w sklepie ... wydatków związanych z przeprowadzeniem mediacji. Wynagrodzenie i zwrot ...
-
Pierwszy dzwonek a prawa konsumenta
... zgoda rodziców lub opiekunów, bądź potwierdzenie przez nich umowy. Zakupy w sklepie Pamiętajmy, że zwrot towaru pełnowartościowego zależy od dobrej woli sprzedawcy. Zatem przedsiębiorca ... umowy na odległość, co w praktyce najczęściej sprowadza się do zakupów w sklepie internetowym, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 ...
-
Zakupy przez internet: wyprzedaż nie ogranicza praw kupującego
... dodatkowe obowiązki jak np. oryginalne opakowanie lub może ograniczyć formę zwrotu płatności w postaci vouchera, który można wykorzystać w późniejszym czasie w danym sklepie. W takich przypadkach warto przy zakupie przecenionego towaru spytać sprzedawcę o to, czy będzie można dokonać zwrotu, w jakim terminie i na jakich warunkach.
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... zwrot rzeczy, która po prostu nam się nie podoba, a kupiliśmy ją w sklepie internetowym. W obu krajach przedsiębiorcy mają określone obowiązki informacyjne. Przypominają o ... ponieważ wtedy wiesz, z kim się kontaktować w razie reklamacji albo zwrotu towaru), sposobie składania reklamacji i zwrotów. Ponadto, każdy sprzedawca musi rzetelnie informować ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
... samych zasadach jak przy zakupach zrobionych w sklepie stacjonarnym. Jeżeli produkt w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru okazał się wadliwy - zwróć się czym ... płatności, w tym koszty dostawy (najtańszego sposobu, jaki oferuje). Kupujesz w sklepie stacjonarnym? Zwrot będzie zależał od dobrej woli sprzedawcy. Uwaga: nie wszystkie produkty kupione w ...
-
E-commerce: prawa użytkowników prywatnych
... w sklepie internetowym. Zakupionego towaru nie można oddać W przypadku zakupów dokonywanych w drodze licytacji lub za pomocą popularnej opcji „kup teraz”, nie przysługuje nam 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Stąd konieczność podejmowania bardziej przemyślanych decyzji. Na szczęście w przypadku zgubienia lub uszkodzenia towaru w trakcie ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... , wszystko, co się mówi i pisze o sklepie. Eksperci alarmują: powinno być na odwrót! Najpierw sprawdzajmy informacje o sklepie, potem decydujmy się na zakupy. ― Zdarza ... nikt lekką ręką nie powinien płacić nikomu za obietnicę. A właśnie zamawianie towaru i płatność z góry jest kupowaniem obietnic. W biznesie funkcjonuje zasada ograniczonego zaufania. ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
... na zgłoszenie reklamacji. Reklamację należy złożyć w sklepie, w którym dokonane zostały zakupy. ... Zwrot produktu, który po prostu nam się nie podoba – zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje możliwość zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... towaru na stronie i w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych musi przyjąć zwrot towaru w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zamówienia. Występują jednak pewne wyjątki, które należy mieć na uwadze – sklepy internetowe nie zgadzają się na zwrot ... roli konsumenta, choćby na stacji benzynowej czy w sklepie spożywczym. Dlatego warto zdawać sobie sprawę z ...
-
Ochrona praw konsumenta w Internecie po zmianie przepisów
... konsument powinien się obchodzić z dostarczonym towarem w taki sam sposób jak przypadku nabycia towaru w sklepie (np. może przymierzyć ubranie, ale nie powinien go nosić). ... pierwszym rzędzie skorzystać prawa zwrotu produktu w ramach odstąpienia od umowy, gdy tymczasem obecnie zwrot ceny jest możliwy jedynie wtedy, gdy wadliwy produkt nie może zostać ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... UE. Przykładowa sprawa ECK: Konsument z Holandii zakupił w polskim sklepie sprzęt elektroniczny za promocyjną cenę. Towar nigdy nie został ... praktyk (np. europejski certyfikat Euro-Label) czy też gwarantującego zwrot pieniędzy w razie niewywiązania się z umowy przez sprzedawcę (np. Trusted ... się zgadzasz w szczególności: jakie są warunki zwrotu towaru ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
... sklepie internetowym, mają 10 dni od otrzymania towaru na rezygnację z tej transakcji. W niektórych przypadkach termin ten jest wydłużony do ... umowie można jednak przewidzieć, że również klienci niebędący konsumentami mogą od niej odstąpić. Zwrot kosztów przesyłki Pojawiają się wątpliwości, czy konsumentowi, który skorzystał z omawianego prawa, ...
-
Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?
... z rozpatrzeniem reklamacji. Niedopuszczalne jest wymuszanie na konsumencie osobistej wizyty w sklepie w celu zapoznania się ze stanowiskiem przedsiębiorcy. Sprzedawca nie może ... się” do żądań konsumenta nie jest równoznaczny z terminem na przywróceniem towaru do stanu zgodności z umową. Przepisy prawa nie narzucają w tym zakresie jednoznacznych ...
-
Nowa ustawa konsumencka czyli small business bez ochrony?
... firmy, łącznie z numerem telefonu, dokładne informacje o funkcjonalności i cechach towaru czy usługi, jej cenie oraz – jeśli ... . A więc nabywca powinien je usłyszeć w sklepie czy usłyszeć od sprzedawcy, który oferuje ... że informacja o rezygnacji wpłynęła do przedsiębiorcy oraz zwrot wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności w ciągu 14 dni. ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... . Podczas zakupów na Ukrainie warto spytać, czy terminal w sklepie działa. Pamiętaj! Drobni sprzedawcy – handlujący na bazarach, przed stadionami ... chciałbyś zwrócić? Czy możesz? Prawo do zwrotu towaru, który nie ma wad, a np. przestał się nam ... ma, spytaj sprzedawcę. Gdy zgodzi się na zwrot, poproś o potwierdzenie tej możliwości np. na paragonie wraz ...
-
Święty Mikołaju! Zachowaj dowód zakupu!
... taki napis jest zgodny z prawem? Tak, jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym. Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy ... o tym sprzedawcę w ciągu 10 dni od momentu odbioru towaru. Z tego prawa możemy skorzystać nawet wtedy, gdy otworzyliśmy ... produkt ma być wymieniony na nowy lub naprawiony – zwrot gotówki jest możliwy wtedy, gdy ani naprawa ani ...
-
Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?
... jaką w Polsce odegrało Allegro. Duża część konsumentów, którzy dziś robią zakupy bezpośrednio w sklepie internetowym danej marki, swoją przygodę z tego typu formą zakupów rozpoczynało właśnie ... skąd przyjdzie paczka? jak długo będę na nią czekać? ile zapłacę za ewentualny zwrot towaru? itd. Dodatkowo, działania SEO na jednym rynku mogą wpłynąć na inne ...
-
Zakupy świąteczne: pamiętaj o swoich prawach
... zakupów. Niestety, wciąż mało popularny. Przed wizytą w sklepie, warto poznać swoje prawa - zaleca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. ... gdybyśmy każdą z tych rzeczy kupili osobno; zwrot produktu, który nie ma wad, a po ... do konsumentów. Gwarancja – podobnie jak niezgodność towaru z umową – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta ...
-
Zakupy w Internecie rób bezpiecznie
... zwrot wpłaconej kwoty: ceny towaru oraz kosztów jego wysłania konsumentowi, jeżeli ten musiał je ponieść. Krok 6: pamiętaj o wyjątkach. Są jednak grupy produktów, których zakup w sklepie ... takim samym dwuletnim prawem do reklamacji, jakie obowiązuje wobec produktów kupionych w sklepie stacjonarnym. Komu nie należy ufać? Witryna internetowa sklepu, na ...
-
Podstawowe prawa konsumentów
... kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Podobnie, przedsiębiorca ma 14 dni na zwrot wpłaconej przez nas kwoty. Jeśli tego nie uczyni, powinniśmy wystosować ... także obowiązek zwrotu towaru do sprzedawcy – w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania. Przykłady Odstąpiłam od umowy zakupu telefonu w sklepie internetowym. Wysłałam odpowiednie ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak zadbać o bezpieczeństwo?
... zakupy robić wcześniej, ale w takich sklepach, które dają odpowiednio dużo czasu na zwrot czy wymianę. Czytaj także: - Polowanie na prezenty pod choinkę rozpoczęte. Jak to ... naprawa jest czasochłonna, możemy zwrócić towar i kupić go np. w innym sklepie. Co możemy zrobić, gdy wada towaru ujawni się po 14 dni od zakupu? Wtedy mamy dwie możliwości. ...
-
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
... towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie na półce sklepowej, na wywieszce, w gazetce sieci handlowej, przy sprzedaży warunkowej, w programie lojalnościowym, w wynikach wyszukiwania w sklepie ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Zakupy w sieci a prawa konsumentów - porady
... towaru na ogół zaczynają się od wpisania w pasek adresu przeglądarki adresu internetowego jednej z wielu wyszukiwarek. Potem podejmujemy decyzję o skorzystaniu z usług tego czy innego sklepu internetowego. Przy wyborze oczywiście kierujemy się różnymi względami - renomą sklepu, ceną, możliwością szybkiej dostawy, opinią o sklepie ...
-
Karta podarunkowa a prawa konsumenta
... sklepie stacjonarnym, pamiętaj że sprzedawcy nie mają obowiązku przyjmować zwrotu, jest to wyłącznie ich dobra wola. Jeżeli oferują zwrot na kartę podarunkową, mają do tego prawo. Niezależnie od tego czy kupiłeś produkt w Internecie, czy w sklepie stacjonarnym, w przypadku reklamacji towaru ...
-
Ceny bez tajemnic, czyli jak nie wpaść w pułapkę w Black Friday
... sklepie stacjonarnym - cena na metce lub etykiecie. Anulowane zamówienie Karol wybrał słuchawki bezprzewodowe w bardzo atrakcyjnej cenie. Sklep reklamował się wyprzedażą sprzętu dla audiofilów. Kupił dla siebie i dla bliskiej osoby. Zamówienia nie otrzymał. Dostał informację, że pula towaru ...
-
Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
... . Jednak w przypadku zakupu dokonanego w sklepie internetowym, kupującemu niezależnie od przyczyny zwrotu towaru przysługuje czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy. Uprawnienia tego jesteśmy pozbawieni w razie zakupu w sklepach stacjonarnych, gdyż tylko od sprzedawcy zależy, czy umożliwi nam zwrot nietrafionego prezentu. Maksymilian Siepka ...
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
... zawsze i wszędzie, kiedy ogłaszane są rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, a więc np. w reklamie, przy produkcie w sklepie stacjonarnym i on-line, czy w gazetce sieci handlowej. ... z której wynikał rabat i o której zostałeś poinformowany. Masz 14 dni na zwrot produktu kupionego on-line Nowoczesny Mikołaj korzysta z komfortu zakupów on-line i ...
-
Świąteczne prawa konsumenta
... jest oddać gotówkę. W razie reklamacji towaru zwrot pieniędzy na kartę podarunkową nie jest dopuszczalny ... zwrot w sklepie internetowym masz 14 dni od daty otrzymania przesyłki z towarem. Trudniej będzie, jeśli Mikołaj kupował w tradycyjnym sklepie. Tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. I to on stawia warunki – może w ogóle nie przyjąć towaru ...
-
Promocje w sklepach internetowych - najczęstsze mity
... promocji towar jest wadliwy, to konsumenci mogą go zareklamować w sklepie internetowym. Mit 2 – Reklamacja towaru – kupującym przysługuje voucher a nie zwrot gotówki. Julia Mandel: W momencie składania reklamacji przedsiębiorca w pierwszej kolejności może zaproponować konsumentowi naprawę lub wymianę towaru na nowy, wolny od wad. Jeśli naprawa jest ...
-
Podręczniki szkolne: jak kupować?
... w wirtualnym sklepie – jeżeli podręcznik sprzedaje e-księgarnia, zawierana jest umowa na odległość. Z takiej transakcji można się wycofać w ciągu dziesięciu dni od odebrania towaru ... na jedną osobę oraz dzieci z niektórymi niepełnosprawnościami mają prawo do dofinansowania. Zwrot poniesionych wydatków wynosi od 175 do nawet 770 zł na jedno dziecko ...
-
Zmiany dla prowadzących sklepy internetowe
... sklepie (przymierzenie odzieży lub obuwia, próbne uruchomienie sprzętu). Zatem jeśli wskutek działania konsumenta wartość towaru ...