-
Tania żywność źle oznakowana. Od dziś nowe etykiety
... produktu. Czyli musi dostarczyć takich samych informacji, jak sprzedawca w sklepie tradycyjnym. Rozporządzenie zaczyna obowiązywać od 13 grudnia. Jednak ... półce z masłem pracownicy sklepu ułożyli produkty zawierające tłuszcz roślinny. Ponadto, produkty były źle oznakowane – np. na opakowaniu mięsa mielonego wieprzowo-wołowego zabrakło informacji o ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... sytuację i na kopii pisma otrzymać potwierdzenie jego przyjęcia (sprzedawca powinien podpisać kopię stawiając datę). Sprzedawca, który już miał podobne reklamacje, przeprosił Zosię za kłopot ... posiłku, w którym jest białko, węglowodany i witaminy. A cukier, jak wiadomo, źle wpływa na zęby. Podstawę wyżywienia powinny stanowić produkty zbożowe czyli ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... sprzedawca odsyła konsumenta do producenta lub do serwisu, konsument nie powinien rezygnować, ale podkreślić, że to sprzedawca jest dla niego stroną umowy i ma obowiązek przyjąć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Jeśli sprzedawca ... nieprawidłowości w wykonaniu umowy. Jeśli usługa jest źle wykonana, konsument może żądać usunięcia wad. ...
-
Usługi: co powinna zawierać umowa o dzieło?
... na sąsiedniej ulicy. Z drugiej strony przysłowiowy "fachowiec" - wykonawca usługi - bywa symbolem źle wykonanej pracy, niechlujstwa, nieterminowości. Jednak bez usług trudno ... tysięcy złotych sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy. W pozostałych przypadkach, sprzedawca jedynie na żądanie ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... powoływanie się na odpowiednie uprawnienia zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. Wydłuży się też okres domniemania wystąpienia wady w źle wykonanym produkcie z 6 miesięcy do roku. To sprzedawca będzie musiał udowodnić klientowi, że wada wynika z jego winy np. ze złego użytkowania – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin ...
-
Postępowanie sądowe w sprawach konsumenckich
... . Niestety niedługo potem obraz w telewizorze zrobił się nieostry. Wymiana odpowiedniego elementu niezbędna do prawidłowej pracy telewizora kosztowałaby 2 000 złotych, jednak sprzedawca nie przyjmuje naszej reklamacji. W takim wypadku wartość przedmiotu umowy wynosi 8 000 złotych (cena telewizora) a wartość przedmiotu sporu wynosi 2 000 złotych ...
-
Jak złożyć reklamację?
... sprzedawcy (za potwierdzeniem odbioru). Mamy wówczas dowód, że sprzedawca otrzymał naszą skargę. Po czwarte, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do naszej reklamacji, Jeśli ... 1964 r. Kodeks cywilny, art. 477 § 1 (Dz. U. z 1964r., Nr 16 poz. 93. ze zm.) Źle wykonana usługa fryzjerska Miałam ochotę na zmianę fryzury. Niestety pomysł okazał się ...
-
Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?
... Źle oceniłeś swój rozmiar? Dzięki prawu do odstąpienia od umowy możesz zwrócić spodnie. Sprzedawca zwróci cenę, w tym koszty wysyłki i wszystkie obowiązujące podatki. Koszt zwrotu pokrywasz samodzielnie, chyba że sprzedawca ...
-
Dowód zakupu ułatwia złożenie reklamacji
... Sprzedawca nie może uzależnić jej przyjęcia od przedstawienia tylko i wyłącznie tego dowodu zakupu. Jednak posiadanie paragonu znacznie ułatwia złożenie reklamacji. Sprzedawca ma obowiązek ... niezgodne z umową, ale również, gdy np. błędnie naliczono ich wartość, źle wydano nam resztę, sprzedano przeterminowany produkt spożywczy. Najkrócej przydają ...
-
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
... , że jeżeli źle zapakuje zwrotnie towar i ulegnie on uszkodzeniu lub będzie chciał zwrócić towar, który był przez niego używany w sposób wykraczający poza konieczny do zapoznania się z jego charakterem i funkcjami, wówczas sprzedawca jest uprawniony do wystąpienia z roszczeniem w stosunku do konsumenta. Sprzedawca powinien wówczas przedstawić ...
-
Zwrot towaru. Jak rozumieć przepisy?
... koszt dostarczenia produktu ze sklepu do konsumenta przy odstąpieniu od umowy ponosi sprzedawca w kwocie równej najtańszemu sposobowi dostawy dostępnego w sklepie, czyli zwraca klientowi ... napisał: „Kto ponosi koszt uszkodzenia towaru (rozbita porcelana), gdy jest on źle zapakowany podczas odesłania do sklepu (klient decyduje się na zwrot towaru ...
-
Letnie wyprzedaże a prawa konsumenta
... sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć produktu, który nie jest wadliwy – zależy to tylko od jego dobrej woli. Co więcej, gdyby Pani Kasia źle dobrała rozmiar obuwia i chciała je wymienić na większe, sprzedawca ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... zakupu zaczęły przemakać i pękać w szwach. Chciałam wymienić je na nowe, ale sprzedawca nie uznał mojej reklamacji!” „Czekam na Internet już dwa miesiące, wysyłam ponaglenia i ... zakończeniu postępowania reklamacyjnego – pamiętajmy, że w razie problemów z zakupionym towarem lub źle wykonaną usługą w pierwszej kolejności powinniśmy złożyć reklamację do ...
-
Majówkowe podróże po Europie: o czym pamiętać?
... miejsca docelowego, a miał być „blisko” – to przykładowe sytuacje, w których można reklamować źle wykonaną usługę. Do wycenienia szkody przydatna jest Tabela Frankfurcka: . To nieformalny ... gwarancji wynika z dobrej woli producenta (może ją wydać lub nie), o tyle sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przez dwa lata od momentu zakupu. ...
-
Egzotyczne wakacje: jak się przygotować?
... I tak, w Indiach przed wejściem do domu czy świątyni należy zdjąć buty, w Chinach źle odbierane jest poruszanie tematów politycznych, w Japonii natomiast należy pamiętać, aby za ... wskazówki. Kupując pamiątki w Kenii, Chinach czy Gambii mamy dużą szansę, że sprzedawca obniży cenę towaru, jeśli będziemy się odpowiednio targować. Warto jednak kupować je ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
... telefonu. Sprawdźmy czy telefon działa i czy po drugiej stronie jest kompetentny sprzedawca. Wątpliwości powinny budzić występujące na stronie www sklepu literówki, ... zakupów i rozsądnych, przemyślanych decyzji. Daj sobie czas do namysłu. Nadmierna konsumpcja źle wpływa na stan Twojego konta i środowisko naturalne. Pomoc dla konsumentów ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy