-
Kolor jako znak towarowy, czyli jak barwa może chronić markę
... Z kolei firmie Louboutin udało się uzyskać ochronę charakterystycznej czerwieni podeszwy damskich szpilek. Trybunał Sprawiedliwości UE w wyroku C-163/16 z 2018 r. uznał, że kolor – jeśli jest nierozerwalnie związany z marką i został jednoznacznie opisany – może korzystać z ochrony jako znak towarowy. Kluczowe było tu umiejscowienie koloru (podeszwa ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... są to rośliny (a nawet zwierzęta), których pewne cechy, takie jak: wielkość, kolor, waga, trwałość a nawet smak i zapach są efektem ingerencji człowieka. Modyfikacja genetyczna to ... akurat na urlopie, poszła do innego niż zwykle zakładu. Ustaliła z fryzjerką kolor włosów po farbowaniu i ich długość. Niestety, efekt był daleki od oczekiwań: ciemny ...
-
Znaki towarowe. Czym jest wtórna zdolność odróżniająca?
... powołał się na badanie, w którym respondenci odpowiedzieli na 2 pytania: Z jakimi markami operatorów telefonii komórkowej kojarzy ci się kolor […]? oraz Z jakimi markami kojarzy ci się kolor […]? Przy pierwszym pytaniu prawie 60% osób wskazało markę ubiegającą się o rejestrację. W drugim już tylko 11%. Oznacza to ...
-
Skład wina ma być widoczny na etykiecie
... aromat beczki, do metalowych kadzi dodawane są drewniane sztachety, wióry dębowe, a czasem ekstrakt wanilinowy. Jeśli kolor nie zadowoli producenta, można dodać naturalny pigment zawarty w skórkach winogron. Kolor wówczas ciemnieje, przez co wydaje się bardziej szlachetny. Kolejna substancja chętnie dodawana do wina to ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... Organizmy Genetycznie Modyfikowane (GMO - Genetically Modified Organisms) są to organizmy (rośliny, zwierzęta), których określone cechy, tj. wielkość, trwałość, masa, kolor, są efektem zewnętrznej ingerencji człowieka. Modyfikacja genetyczna to chemiczna zmiana fragmentów kwasu dezoksyrybonukleinowego (DNA), czyli zmiana jednego lub kilku genów ...
-
Sklep internetowy a dane osobowe i prawa autorskie
... sklepu internetowego zakupił prawa autorskie do layoutu graficznego i został on wykonany w odcieniach czerwieni, nie można go samodzielnie zmienić na inny kolor ze względu na prawo do zachowania integralności utworu występujące po stronie twórcy. Skutkuje ono tym, że jeśli zakupi się prawa ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... Janek, a po drugie dostała właśnie na imieniny od Cioci nowe spodnie i koniecznie musiała kupić pasującą do nich bluzeczkę. Najważniejszy był kolor – malinowy. No i fason zgodny z tym, co się nosi tego lata. Właśnie dlatego Zosia dokonała zakupu w renomowanym sklepie popularnego producenta odzieży ...
-
Wyprzedaże za granicą: jakie masz prawa?
... rzecz tylko dlatego, że zmieniliśmy zdanie w kwestii chęci jej posiadania (okazało się przykładowo, że ubranie wcale nie leży dobrze lub kolor nie licuje z naszym typem urody). Zdarzają się jednak wyjątki. W niektórych krajach (np. w Norwegii) istnieje zwyczaj handlowy, wedle którego możliwość zwracania ...
-
Jak otworzyć sklep spożywczy?
... , np.: dane kontaktowe oraz logo. Istotną praktyczną kwestią jest, że nie powinniśmy stosować czerwonego tuszu oraz okrągłych pieczątek, albowiem czerwony kolor tuszy i okrągły kształt pieczątki jest zarezerwowany dla organów państwowych.
-
Jak odczytywać etykiety energetyczne?
... klasa A+++. Dodatkowo, po lewej stronie każdej etykiety znajdziemy skalę klas efektywności energetycznej wykorzystującą paletę barw. Klasy najbardziej efektywne energetycznie wyróżnia kolor zielony. Natomiast odcienie czerwieni informują, że klasa efektywności jest niska, a zużycie energii przez urządzenie będzie wysokie. Warto też zwrócić na ...
-
Poświadczenie obywatelstwa polskiego - zasada równego traktowania
... . 1 protokołu nr 12 korzystanie z każdego prawa zagwarantownego przepisami prawa powinno być zapewnione bez dyskryminacji wynikajacej z takich powodów, jak: płeć, rasa, kolor skóry, język, religia, przekonania polityczne i inne, pochodzenie narodowe lub spoeczne, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie bądź z jakichkolwiek innych ...
-
Wniosek o paszport - co warto wiedzieć?
... , powinno być wykonane na maksimum pół roku przed składaniem wniosku. Osoba musi być jednolitym jasnym tle, zdjęcie musi odwzorowywać naturalny kolor skóry, być ostre, pokazujące wyraźnie oczy, a zwłaszcza źrenice. Twarz musi zajmować 70-80 procent zdjęcia paszportowego i być ukazana całkowicie, od wierzchołka ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak zadbać o bezpieczeństwo?
... się okazać, że zakupiony przez nas prezent ma nieodpowiedni rozmiar (np. za duży sweter) lub osoba obdarowana chciałaby zmienić np. kolor na inny. W takiej sytuacji wymiana zależy od dobrej woli sprzedającego. Pocieszający jest fakt, że wiele sklepów się na to godzi ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... bardzo korzystny dla klienta. Wymagana zgodność koloru, modelu, wyglądu Nie tylko cena, lecz także opis, jakość wykonania, rodzaj użytych materiałów, kolor, wygląd, rozmiar, ew. typ, model, parametry techniczne itp. - po prostu wszelkie podane na stronie internetowej informacje zobowiązują sprzedawców, aby wysłali ...
-
UOKiK wybrał najlepsze proszki do prania kolorów
... standaryzowanych zabrudzeń. Oceniono także, czy proszki utrzymują intensywność koloru i czy chronią biel (czyli jeśli pierzemy biało-czarny koc, to czy jasny kolor pozostanie bez zmian), a ponadto czy ich stosowanie nie pogarsza wytrzymałości pranych tkanin. Skuteczność usuwania plam jest uzależniona głównie od rodzaju ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... w przekazie marketingowym wystarcza, aby uznać takie oznaczenie za reklamę napojów alkoholowych. Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, litera, cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także dźwięk. Ponadto, ustawa alkoholowa posługuje się pojęciem symboli związanych ze znakami towarowymi ...
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
... za zadanie „zakotwiczyć się” w umysłach konsumentów i wzbudzić ich zainteresowanie. Reklama T-Mobile została przy tym dodatkowo zaprojektowana z myślą o czytania w ruchu - wyrazisty kolor tła, krótkie, lapidarne hasło, dodatkowo zawierające zwrot „za darmo”, który wzbudza ciekawość i tym bardziej przyciąga uwagę konsumenta. Informacja dotycząca ...
-
Świąteczne zakupy w Internecie
Każdy kto robił zakupy w sklepach przed Świętami Bożego Narodzenia wie, jakie to trudne. Mnóstwo ludzi, natłok reklam i promocji, kłopoty z wyborem, brak właściwych rozmiarów lub kolorów. Wiele osób próbuje tego uniknąć przeglądając witryny sklepów internetowych zamiast wydeptywania ścieżek w zatłoczonych centrach handlowych. Jest to rzeczywiście ...
-
IH odkrywa prawdę o obrusach plamoodpornych. To kpina
Jak sama nazwa wskazuje, zasadniczą cechą obrusów plamoodpornych powinna być odporność na wszelkiego rodzaju zabrudzenia. Czy tak w istocie jest? Niestety. Kontrola przeprowadzona przez Inspekcję Handlową dowiodła, że zapewnienia o plamoodporności są dość mocno przekoloryzowane. Konsumenci kupujący obrus plamoodporny spodziewają się, że po ...