-
Nazwa firmy chroniona przez prawo
... ochronę swojej firmy. Przedsiębiorca, którego prawo ochronne na znak towarowy zostało naruszone, może żądać od osoby, która je naruszyła w szczególności: zaniechania naruszania, wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, a w razie zawinionego naruszenia również naprawienia wyrządzonej szkody. Nazwa – firma – znak towarowy – marka: oprócz zwykłej ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a nieuczciwa konkurencja
... nikogo nie trzeba przekonywać, że w biznesie marka, logo, znak czy nazwa mają wymierną i pożądaną wartość. Dzieje się tak, ponieważ ... gruncie u.z.n.k. Zgodnie bowiem z treścią regulacji kodeksu cywilnego - art. 433 ust. 1 k.c. - podstawową funkcją firmy przedsiębiorcy jest jego zindywidualizowanie, mające na celu odróżnienie go od innych ...
-
Fałszywy fan-page
... takie mogą być kwalifikowane jako naruszenie dóbr osobistych przedsiębiorcy (renoma, marka i dobre imię), czyn nieuczciwej konkurencji – jeśli fałszywą stronę tworzy inny ... tego nieuprawnioną za wiarygodną informację należy uznać już samo przekazanie dokumentów firmy, z których wynikać będzie sposób jej reprezentacji. Jeśli portal społecznościowy ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... Oto przykłady dobrowolnych deklaracji i informacji znajdujących się na etykietach: Marka produktu Marka produktu pojawia się niemal na wszystkich etykietach, jako element ... między wersją „lekką” a standardową jest niewielka różnica lub wersja „light” produktu jednej firmy zawiera tyle samo tłuszczu, co wersja pełnotłusta innego producenta. Jedynie ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... prowadzenia działalności. 2. Zbadaj wypłacalność i zaplecze finansowe Najistotniejszym kryterium decydującym o funkcjonowaniu firmy, jaką jest biuro podróży jest naturalnie płynność finansowa biura. Co ... nader często spotykany. Na szczęście hotel to nie tylko noclegownia, ale i marka. Aby cieszyć się zaufaniem i dobrymi opiniami gości daje im ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... było kupić dopiero od godziny 13:00 – wskazuje Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG zajmującej się logistyką produktów akcyzowych. Zresztą i dziś może się ... z alkoholem, pod warunkiem, że posiadają wymiar edukacyjny, naukowy, dokumentalny lub artystyczny. Marka alkoholowa może lokować swoje wyroby w materiałach emitowanych przez twórców, ale w ...
-
Flota samochodowa w przetargach publicznych
... o nabywanie nowych pojazdów; tak trafiliśmy na przetarg firmy, która w całości należy do Skarbu Państwa. Oczekiwania owej firmy były jasno określone: limuzyna Audi A6 z napędem ... a pozostałe – to właśnie wybór z góry założony jako ostateczny. Czasem pozostaje jeszcze jedna marka, która okaże się albo za droga, albo znajdzie się inna wada, która ...
-
7 rzeczy, o których warto pamiętać podpisując umowę franczyzową
... . O czym warto pamiętać, podpisując tego rodzaju kontrakt? Z danych raportu firmy doradczej PROFIT system oraz portalu Franchising.pl wynika, że franczyza w ... mające chronić przedsiębiorcę i zapewniać mu swobodne prowadzenie biznesu np. w sytuacjach, gdy marka zmieni właściciela – dodaje Marcin Szworak. 2. Wsparcie w zakresie wyboru lokalizacji O ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... czy nasza marka jest wykorzystywana przez nieuczciwą konkurencję, a jeśli tak, to w jakim kontekście została ona przywołana. Mowa tutaj zarówno o podszywaniu się w ramach marketingu internetowego (SEO, kampanie Google Ads), marketingu szeptanego, czy tzw. czarnego marketingu polegającego na obniżeniu wiarygodności danej firmy. Skuteczny monitoring ...
-
Kolor jako znak towarowy, czyli jak barwa może chronić markę
... deprecjacji wartości firmy. Kolor, podobnie ... Firmy, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji, coraz częściej inwestują w ochronę niestandardowych oznaczeń. Rejestracja koloru to nie tylko gra o estetykę – to świadome budowanie przewagi konkurencyjnej i wartości marki. W dobie walki o uwagę klienta warto zadać sobie pytanie: czy Twoja marka ...
-
Outplacement - zwolnienia monitorowane
... , możliwości, lub zdolności tkwiące w kimś lub czymś. Obecnie o wartości rynkowej firmy decyduje w większym stopniu wycena jej wartości niematerialnych, niż materialnych. A więc, nie majątek trwały, czy zasoby finansowe, a takie rzeczy jak: marka firmy, zgromadzone know-how, potencjał rozwojowy, relacje z klientami, czy też potencjał pracowników są ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei