eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 627
  • Data wpłynięcia: 2012-07-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-11-16
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1445

627-cz-1

wcześniej nałożone obowiązki regulacyjne
w zakresie dostępu telekomunikacyjnego nie
zapewniły na rynku hurtowym lub rynkach
hurtowych, o których mowa w ust. 1, skutecznej
konkurencji oraz że istnieją na tym rynku lub
rynkach istotne i trwałe problemy
konkurencyjne lub zawodność rynku;
2) uzasadnioną ocenę, że w rozsądnym terminie nie
zaistnieje lub zaistnieje w niewielkim stopniu na
rynku hurtowym lub rynkach hurtowych,
o których mowa w ust. 1, skuteczna i trwała
konkurencja w zakresie infrastruktury
telekomunikacyjnej;
3) analizę spodziewanego wpływu nałożenia
obowiązku rozdziału funkcjonalnego na
przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, o którym
mowa w ust. 1, w tym na sytuację pracowników
wydzielonej jednostki organizacyjnej, na
działalność Prezesa UKE oraz na rynek
telekomunikacyjny, w tym ocenę wpływu na
motywację do inwestowania na rynku
telekomunikacyjnym, a także informację
o spodziewanym wpływie na konkurencję na
tym rynku oraz o potencjalnych skutkach dla
konsumentów;
4) uzasadnienie zastosowania rozdziału
funkcjonalnego jako najskuteczniejszego środka
naprawczego, który ma na celu rozwiązanie
problemów związanych z konkurencją lub
usunięcie zidentyfikowanych nieprawidłowości
na rynku hurtowym lub rynkach hurtowych.
Art.
44c. W przypadku wydania decyzji, o której mowa

w art. 44b ust. 4, Prezes UKE przeprowadza, zgodnie

25
z art. 21, skoordynowaną analizę rynków właściwych
związanych z siecią dostępu oraz nakłada, utrzymuje,
zmienia lub uchyla inne obowiązki regulacyjne.
Art. 44d. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, na którego nałożono
obowiązek, o którym mowa w art. 44b ust. 1, może
podlegać innym obowiązkom regulacyjnym w zakresie
dostępu telekomunikacyjnego, o których mowa

w art. 34, art. 36 – 40, art. 42 i art. 44, w odniesieniu do
rynków, na których jego pozycję uznano za znaczącą.
Art.
44e. Osoba lub osoby kierujące wydzieloną jednostką
organizacyjną nie mogą jednocześnie świadczyć pracy
lub wykonywać innych zajęć na jakiejkolwiek
podstawie u przedsiębiorcy telekomunikacyjnego,
o którym mowa w art. 44b ust. 1, lub w innej niż
wydzielona jednostka organizacyjna jednostce
organizacyjnej przedsiębiorcy telekomunikacyjnego,
o którym mowa w art. 44b ust. 1, lub w spółce od niego
zależnej, wobec niego dominującej lub z nim
powiązanej w rozumieniu ustawy z dnia 15 września
2000 r. – Kodeks spółek handlowych, ani pełnić funkcji
w ich organach lub pełnić na rzecz tych podmiotów
funkcji doradczych.
Art. 44f. 1. Do
wydzielonej
jednostki
organizacyjnej,
w przypadku gdy nie ma ona formy odrębnej osoby
prawnej, w zakresie nieuregulowanym w ustawie
stosuje się przepisy o oddziale przedsiębiorcy.
2. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, o którym mowa
w art. 44b ust. 1, obowiązany jest do wyboru nazwy
wydzielonej jednostki organizacyjnej, w terminie
określonym w decyzji, o której mowa w art. 44b
ust.

4. Nazwa handlowa powinna pozwalać na
identyfikację tej jednostki jako jednostki
wydzielonej od przedsiębiorcy telekomu-

26
nikacyjnego, o którym mowa w art. 44b ust. 1, i być
przez niego używana w obrocie handlowym.
3. Wydzielona jednostka organizacyjna jest odrębnym
pracodawcą w ramach przedsiębiorstwa
przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, o którym
mowa w art. 44b ust. 1, za którego uprawnienia
i obowiązki pracodawcy wykonuje osoba lub osoby
kierujące wydzieloną jednostką.
4. Osoba lub osoby kierujące wydzieloną jednostką
organizacyjną uprawnione są do reprezentowania jej
na zewnątrz na zasadach prokury oddziałowej.
Art. 44g. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny o znaczącej
pozycji rynkowej zintegrowany pionowo, w celu
zapewnienia wszystkim dostawcom usług
świadczącym usługi na rzecz użytkowników
końcowych, w tym samemu sobie, możliwości
oferowania równoważnych usług użytkownikom
końcowym, jest obowiązany zawiadomić Prezesa
UKE o planowanym przeniesieniu środków
majątkowych lokalnej sieci dostępu lub ich znacznej
części na odrębną osobę prawną mającą innego
właściciela lub na nowo zawiązany w tym celu
podmiot. Zawiadomienia dokonuje się najpóźniej na
sześć miesięcy przed planowanym przeniesieniem
środków majątkowych.
2. Przedsiębiorca telekomunikacyjny niezwłocznie
zawiadamia Prezesa UKE o każdej zmianie
planowanego przeniesienia środków majątkowych
lokalnej sieci dostępu lub jej znacznej części na
odrębną osobę prawną mającą innego właściciela
lub na nowo zawiązany w tym celu podmiot.
3. Prezes UKE przeprowadza skoordynowaną analizę
rynków właściwych związanych z siecią dostępu

27
w terminie 6 miesięcy od uzyskania zawiadomienia,
o którym mowa w ust. 1 albo 2, w celu określenia
wpływu działań, o których mowa w ust. 1, na te
rynki i niezwłocznie zawiadamia przedsiębiorcę,
o którym mowa w ust. 1, o jej zakończeniu.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1,
zawiadamia Prezesa UKE o przeniesieniu środków
majątkowych lokalnej sieci dostępu lub ich znacznej
części na odrębną osobę prawną mającą innego
właściciela lub na nowo zawiązany w tym celu
podmiot.
5. Prezes UKE po otrzymaniu zawiadomienia,
o którym mowa w ust. 4, w oparciu o wyniki
analizy, o której mowa w ust. 3, przeprowadza
postępowanie, o którym mowa w art. 22, i nakłada,
utrzymuje, zmienia lub uchyla obowiązki
regulacyjne.
6. Odrębna osoba prawna lub nowo zawiązany
podmiot, o których mowa w ust. 1, może podlegać
obowiązkom regulacyjnym w zakresie dostępu
telekomunikacyjnego, o których mowa w art. 34,
art. 36 – 40, art. 42 i art. 44 w odniesieniu do
rynków, na których jej lub jego pozycję uznano za
znaczącą.”;
32) uchyla się art. 47;
33) w art. 48:
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, na którego nałożono
obowiązek, o którym mowa w art. 46 ust. 3 pkt 4,
przedkłada Prezesowi UKE projekty cenników
i regulaminów świadczenia usług wraz z uzasadnieniem,
w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym

28
terminem wprowadzenia w życie cennika lub regulaminu
świadczenia usług lub ich zmian.
2. Prezes UKE, w drodze decyzji, w terminie 30 dni od dnia
przedłożenia projektu cennika, regulaminu świadczenia
usług lub ich zmiany, może zgłosić sprzeciw, jeżeli
projekt cennika lub regulaminu jest sprzeczny z decyzją,
o której mowa w art. 46 ust. 2, lub z przepisami ustawy
i zobowiązać przedsiębiorcę telekomunikacyjnego do
przedstawienia poprawionego cennika lub regulaminu,
w części objętej sprzeciwem.”,
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Cennik i regulamin świadczenia usług lub ich zmiany
podlegają publikacji na stronie podmiotowej BIP UKE, na
koszt przedsiębiorcy telekomunikacyjnego.”;
34) art. 50 otrzymuje brzmienie:
„Art. 50. 1. Rachunkowość regulacyjną prowadzi przedsiębiorca
telekomunikacyjny, na którego nałożono ten
obowiązek na podstawie art. 38 lub art. 46.
2. Kalkulację kosztów prowadzi przedsiębiorca
telekomunikacyjny, na którego nałożono ten
obowiązek na podstawie art. 39, art. 46 lub art. 90.”;
35) w art. 53 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Prezes UKE określi corocznie, w drodze decyzji, dla
przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, na którego nałożył
obowiązek prowadzenia kalkulacji kosztów, wskaźnik zwrotu
kosztu zaangażowanego kapitału, który przedsiębiorca
telekomunikacyjny stosuje w

kalkulacji kosztów,
uwzględniając udokumentowane koszty pozyskania kapitału,
pozycję przedsiębiorcy na rynku kapitałowym, ryzyko
związane z zaangażowaniem kapitału, zwłaszcza dla nowych
przedsięwzięć inwestycyjnych, oraz koszty zaangażowania
kapitału na porównywalnych rynkach.”;

29
strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 60 ... 128

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: