eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3697
  • Data wpłynięcia: 2015-07-21
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3697


wszystkich transakcji wiązać się

będzie
z
obciążeniem
administracyjnym niewspółmiernym

do wartości uzyskanych danych dla

analizy sprawy.







Ad pkt 11. Uwaga zasługuje na uwzględnienie.

11. Brak różnicy między elementami

dokumentacji dot. opis metody i
Lewiatan
sposób
kalkulacji
a
algorytm
kalkulacji (projektowany art. 25a ust.


2b pkt 2 lit. g i h oraz art. 9a ust. 2b


pkt 2 lit. g i h).





12. Uzupełnienie dokumentacji o Ad pkt 12. Uwaga zasługuje na uwzględnienie.
Lewiatan
informacje
dot.
uprzednich
porozumień cenowych w tym


dostosowanie zakresu informacji w

tym zakresie w przypadku raportu

masterfile (projektowany art. 25 a ust.

2b pkt 1 oraz art. 9a ust. 2b pkt 1).




Propozycja dodania po lit. d)

dodatkowego punktu ,,e) zawartych

porozumień w sprawach podatku

dochodowego z administracjami

podatkowymi państw, w których

podatnik prowadzi działalność

gospodarczą, a w szczególności
uprzednich porozumień cenowych,

mających istotny wpływ na


wysokość
dochodu
(straty)".
19


Jednocześnie w art. 9a ust. 2c pkt. 7

należy wprowadzić następującą

zmianę „7) opis zawartych
porozumień w sprawach podatku

dochodowego z administracjami

podatkowymi innych państw, w

szczególności

jednostronnych

uprzednich
porozumień

cenowych.". Celem zmian jest

dostosowanie tych przepisów do

wytycznych OECD dot. Action 13
BźPS w zakresie zawartości tzw.


Local File i Master File.





Ad pkt 13. Uwaga częściowo zasługuje na uwzględnienie.
13.
Doprecyzowanie
momentu


kiedy
powstaje
obowiązek Dołączane będą informacje wynikające ze sprawozdania finansowego.
CCT
dołączenia
sprawozdania

(zob. również pkt 16).

finansowego po jego zatwierdzeniu

(projektowany art. 25a ust. 2b pkt 3

oraz art. 9a ust. 2b pkt 3).




Z uwagi na fakt, że termin

zatwierdzenia
sprawozdania

finansowego jest późniejszy niż termin

konieczności
sporządzenia
dokumentacji podatkowej, wnosimy o


doprecyzowanie,
kiedy
powinno

zostać
dołączone
sprawozdanie

finansowe. Wnosimy również o

doprecyzowanie,
jakie
informacje
finansowe powinny zostać podane w


tej części dokumentacji skoro należy
20


jeszcze uzupełnić je sprawozdaniem

finansowym.







14.
Wątpliwości
dot.
zakresu Ad pkt 14. Uwaga nie zasługuje na uwzględnienie.

informacji
zawartych
w
raporcie
CCT
masterfile,
obciążenie
związane Wytyczne OźCD w zakresie obowiązku dokumentacyjnego nie przewidują
wymagania informacji w tym zakresie innego zakresu informacji zawartych w tzw. raporcie masterfile, niż te

w języku polskim - często będzie on przedstawione w projektowanych przepisach. Natomiast obowiązek

przygotowywany w języku angielskim sporządzenia dokumentacji na poziomie grupy (master file) – dotyczyć będzie

(projektowany art. 25a ust. 2c oraz art. podatników, których przychody lub koszty w roku obrotowym przekroczyły 20

9a ust. 2c).
mln euro lub którzy uzyskują przychody z udziału w spółkach niebędących
osobą prawną osiągających przychody lub koszty powyżej 20 mln euro i który



(która) tworzy wraz z podmiotami powiązanymi grupę kapitałową w


rozumieniu przepisów o rachunkowości co najmniej dwóch podmiotów


powiązanych. Trudno zgodzić się z twierdzeniem, że przy zastosowaniu progu


w tej wysokości, obowiązkiem sporządzenia tego raportu objęte byłyby
podmioty prowadzące działalność w małej skali. Należy również zauważyć, że



przepisy ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (tj. z dnia 2


lutego 2011 r., Dz. U. Nr 43, poz.224, z późn. zm.) nakazują wszystkim


podmiotom realizującym zadania publiczne na terenie Polski dokonywania


wszystkich czynności urzędowych w języku polskim, chyba że przepisy


szczególne stanowią inaczej (art. 5 ust. 1 tej ustawy). Przepisy szczególne, tak

jak i zobowiązania międzynarodowe, nie mogą, z uwagi na treść art. 27


Konstytucji, przewidywać podejmowania przez organy podatkowe czynności


urzędowych w języku obcym. Ustawa o języku polskim wymaga zatem


przeprowadzenia czynności dowodowych oraz utrwalenia materiału


dowodowego w języku polskim.









Ad pkt 15. Uwaga nie zasługuje na uwzględnienie.

15. Element dokumentacji – opis Informacje te są objęte tajemnicą skarbową, zgodnie z przepisami ustawy –
otoczenia konkurencyjnego
21

CCT

Ordynacja podatkowa.

Kodeks postępowania nie przewiduje
przedstawiania
opisu
otoczenia

konkurencyjnego
w
dokumentacji

lokalnej. Rozumiemy, że zostało to

wykazane w rekomendacjach OECD,

jednakże zgłaszamy obawy dotyczące
ujawniania tajemnic przedsiębiorstwa


oraz informacji wrażliwych dla

prowadzenia działalności.



Ad pkt 16. Uwaga zasługuje na uwzględnienie.

16.
Obowiązek
dołączenia

sprawozdania
finansowego
do
dokumentacji (projektowany art. 25a
CCT
ust. 2b pkt 3 oraz art. 9a ust. 2b pkt 3).




Wątpliwość dot. zasadności załączenia

do
dokumentacji
sprawozdania
finansowego, skoro na podstawie

odrębnych
przepisów
podatnicy

przedkładają to sprawozdanie do

właściwego urzędu.
Ad pkt 17. Uwaga zasługuje na uwzględnienie.


17. Różnica między elementami

dokumentacji między updop a updof

(projektowany art. 25a art. 2b pkt 2 lit.

f oraz art. 9a art. 2b pkt 2 lit. f).




W innych przypadkach (art. 9a ust. 2b

pkt 2 lit. f ustawy o pdop. oraz art. 25a

ust. 2b pkt 2 lit. f ustawy o pdof.) ten

sam element dokumentacji podatkowej
zredagowany jest w sposób odmienny
22


w ustawie o pdop. oraz ustawie o

pdof., co nie znajduje absolutnie
żadnego uzasadnienia, mając na

względzie identyczny w przypadku

obu ustaw cel takiego opracowania.
























23

strony : 1 ... 40 ... 45 . [ 46 ] . 47 ... 60 ... 67

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: