Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3150
- Data wpłynięcia: 2015-02-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-06-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1166
3150
typów ekspozycji sekurytyzacyjnych, do których
stosują się poszczególne metody;
i) rodzaje SSPE, które instytucja wykorzystuje,
działając w charakterze jednostki sponsorującej, do
celów sekurytyzacji ekspozycji osób trzecich, w tym
wskazanie ewentualnych ekspozycji (odrębnie
bilansowych i pozabilansowych) instytucji wobec
takich jednostek wraz z określeniem ich formy i
zakresu, a także wykaz podmiotów, którymi ta
instytucja zarządza lub którym doradza i które
inwestują albo w pozycje sekurytyzacyjne, które były
poddane sekurytyzacji przez tę instytucję, albo w
SSPE, które ta instytucja sponsoruje;
j) skrótowy opis zasad rachunkowości stosowanych
przez instytucję w odniesieniu do działalności
sekurytyzacyjnej, w tym:
(i) wskazanie, czy transakcje traktowane są jako
sprzedaż czy też pozyskiwanie finansowania;
(ii) ujmowanie zysków ze sprzedaży;
(iii) metody wyceny pozycji sekurytyzacyjnych,
główne założenia i parametry wejściowe tej wyceny
oraz zmiany w porównaniu z poprzednim okresem;
(iv) sposób ujmowania syntetycznej sekurytyzacji,
jeśli nie jest ona objęta innymi zasadami
rachunkowości;
(v) sposób wyceny aktywów, które mają być
sekurytyzowane, oraz wskazanie, czy są one
księgowane w portfelu niehandlowym czy też
handlowym instytucji;
(vi) zasady dotyczące ujmowania zobowiązań w
bilansie w przypadku ustaleń, zgodnie z którymi
instytucja może być zobowiązana do udzielenia
wsparcia finansowego w związku z sekurytyzowanymi
aktywami;
k) nazwy instytucji ECAI, których oceny są stosowane
na potrzeby sekurytyzacji, i typy ekspozycji, do
których stosuje się oceny poszczególnych agencji;
l) w stosownych przypadkach, opis metody
697
wewnętrznych oszacowań, określonej w przepisach
części trzeciej tytuł II rozdział 5 sekcja 3, w tym
struktury procesu oceny wewnętrznej oraz związku
pomiędzy
oceną
wewnętrzną
a
ratingiem
zewnętrznym, stosowania oceny wewnętrznej do celów
innych niż cele kapitałowe metody wewnętrznych
oszacowań, mechanizmów kontroli dotyczących
procesu oceny wewnętrznej, w tym omówienia
niezależności, odpowiedzialności oraz przeglądu
procesu oceny wewnętrznej, typy ekspozycji, do
których ma zastosowanie proces oceny wewnętrznej,
oraz czynniki skrajne, które są wykorzystywane do
określania poziomów wsparcia jakości kredytowej,
według typów ekspozycji;
m) objaśnienie znaczących zmian, które zaszły w
ujawnionych danych ilościowych określonych w lit. n)-
q) od ostatniego okresu sprawozdawczego;
n) następujące informacje (odrębnie dla portfela
handlowego i niehandlowego), z podziałem na typy
ekspozycji:
(i) łączną kwotę wszystkich należności z tytułu
ekspozycji sekurytyzowanych przez instytucję,
oddzielnie dla sekurytyzacji tradycyjnej i syntetycznej,
oraz sekurytyzacji, w przypadku których instytucja
działa wyłącznie jako jednostka sponsorująca;
(ii)
łączną
kwotę
bilansowych
pozycji
sekurytyzacyjnych, które zostały utrzymane lub
nabyte, oraz pozabilansowych ekspozycji
sekurytyzacyjnych;
(iii) łączną wysokość aktywów, które mają być
sekurytyzowane;
(iv) w przypadku sekurytyzowanych instrumentów
podlegających przedterminowemu wykupowi - łączne
wykorzystane ekspozycje przypisane udziałom
odpowiednio jednostki inicjującej i inwestora, łączne
wymogi kapitałowe spełniane przez instytucję z tytułu
udziałów jednostki inicjującej oraz łączne wymogi
kapitałowe spełniane przez instytucję z tytułu udziałów
inwestora w wykorzystanych saldach i
niewykorzystanych liniach kredytowych;
(v) wysokość pozycji sekurytyzacyjnych, które
698
pomniejszają fundusze własne lub są ważone ryzykiem
według wagi równej 1250 %;
(vi) skrótowy opis działalności sekurytyzacyjnej w
bieżącym okresie, w tym kwotę ekspozycji
sekurytyzowanych oraz uznane zyski lub straty ze
sprzedaży;
o) następujące informacje oddzielnie dla portfela
handlowego i niehandlowego:
(i) łączną kwotę utrzymanych lub nabytych pozycji
sekurytyzacyjnych oraz związane z nimi wymogi
kapitałowe,
z
podziałem
na
ekspozycje
sekurytyzacyjne i resekurytyzacyjne oraz z dalszym
podziałem na znaczącą liczbę przedziałów wag ryzyka
lub
wymogów
kapitałowych
dla
każdego
zastosowanego podejścia dotyczącego wymogów
kapitałowych;
(ii) łączną kwotę utrzymanych lub nabytych pozycji
resekurytyzacyjnych, z podziałem na ekspozycje przed
zabezpieczeniem/ubezpieczeniem i po
zabezpieczeniu/ubezpieczeniu, oraz ekspozycję wobec
gwarantów finansowych, z podziałem na kategorie
wiarygodności kredytowej gwaranta lub nazwy
gwaranta;
p) w przypadku portfela niehandlowego i ekspozycji
sekurytyzowanych przez instytucję - wysokość
sekurytyzowanych aktywów o utraconej wartości i
aktywów przeterminowanych oraz wysokość strat
uznanych przez instytucję w bieżącym okresie, obie
pozycje z podziałem na typy ekspozycji;
q) w przypadku portfela handlowego - łączną kwotę
wszystkich
należności
z
tytułu
ekspozycji
sekurytyzowanych przez instytucję i podlegających
wymogowi kapitałowemu z tytułu ryzyka rynkowego,
z podziałem na sekurytyzację tradycyjną i syntetyczną
oraz według typów ekspozycji;
r) w stosownych przypadkach - czy instytucja
udzieliła wsparcia na warunkach przewidzianych w art.
248 ust. 1 oraz wpływ na fundusze własne.
Art. 450
Polityka w zakresie wynagrodzeń
N/przepi
ust. 1
s
W odniesieniu do polityki i praktyk instytucji w
699
zakresie wynagrodzeń dla kategorii pracowników, stosowan
których działalność zawodowa ma istotny wpływ na y jest
profil ryzyka, instytucje ujawniają co najmniej bezpośre
następujące informacje:
dnio
a) informacje dotyczące procesu decyzyjnego
stosowanego przy ustalaniu polityki w zakresie
wynagrodzeń,
a
także
liczbę
posiedzeń
organizowanych w danym roku obrachunkowym przez
organ
zarządzający
pełniący
nadzór
nad
wynagrodzeniami, w tym - w stosownych przypadkach
- informacje na temat składu i zakresu zadań komisji
ds. wynagrodzeń, konsultanta zewnętrznego, z którego
usług skorzystano przy ustalaniu polityki w zakresie
wynagrodzeń,
oraz
roli
odpowiednich
zainteresowanych stron;
b) informacje na temat powiązania między
wynagrodzeniem a wynikami;
c) najważniejsze informacje na temat cech
charakterystycznych systemu wynagrodzeń, w tym
informacje na temat kryteriów stosowanych przy
pomiarze wyników i korekcie o ryzyko, polityki
odraczania płatności i kryteriów nabywania uprawnień;
d) stosunek stałych składników wynagrodzenia do
składników zmiennych, ustalony zgodnie z art. 94 ust.
1 lit. g) dyrektywy36/2013;
e) informacje na temat kryteriów dotyczących
osiąganych wyników, stanowiących podstawę
uprawnień do akcji, opcji na akcje lub zmiennych
elementów wynagrodzenia;
f) główne parametry oraz uzasadnienie wszelkiego
rodzaju systemu elementów zmiennych i wszelkich
innych świadczeń niepieniężnych;
g) zagregowane informacje ilościowe dotyczące
wynagrodzenia, z podziałem na obszary działalności
przedsiębiorstwa;
h) zagregowane informacje ilościowe na temat
wynagrodzeń, z podziałem na kadrę kierowniczą
wyższego szczebla i pracowników, których działania
mają istotny wpływ na profil ryzyka instytucji,
zawierające następujące dane:
700
(i) wysokość wynagrodzeń za dany rok obrachunkowy
z podziałem na wynagrodzenie stałe i zmienne oraz
liczba osób je otrzymujących;
(ii) wysokość i forma wynagrodzenia zmiennego z
podziałem na świadczenia pieniężne, akcje i
instrumenty związane z akcjami oraz inne typy;
(iii) wysokość wynagrodzenia z odroczoną wypłatą z
podziałem na części już przysługujące i jeszcze
nieprzysługujące;
(iv) wysokość wynagrodzenia z odroczoną wypłatą
przyznana w danym roku obrachunkowym, wypłacona
i zmniejszona w ramach korekty o wyniki;
(v) płatności związane z przyjęciem do pracy i z
odprawą w danym roku obrachunkowym oraz liczba
beneficjentów takich płatności;
(vi) kwoty płatności związanych z odprawą dokonane
w danym roku obrachunkowym, liczba beneficjentów
takich płatności oraz wysokość najwyższej takiej
płatności na rzecz jednej osoby;
i) liczba osób, które otrzymały wynagrodzenie w
wysokości co najmniej 1 mln EUR w danym roku
obrachunkowym: dla wynagrodzeń w przedziale
między 1 mln EUR a 5 mln EUR - w podziale na
przedziały wynagrodzeń o wielkości 500000 EUR, a
dla wynagrodzeń wyższych niż 5 mln EUR - w
podziale na przedziały wynagrodzeń o wielkości 1 mln
EUR;
j) na żądanie państwa członkowskiego lub właściwego
organu - łączne wynagrodzenie w podziale na każdego
członka organu zarządzającego lub kadry kierowniczej
wyższego szczebla.
Art. 450
W odniesieniu do instytucji mających duże znaczenie N/przepi
ust. 2
ze względu na ich wielkość, organizację wewnętrzną
s
oraz charakter, skalę i stopień złożoności działalności, stosowan
informacje ilościowe, o których mowa w niniejszym y jest
artykule, są również podawane do publicznej bezpośre
wiadomości
na poziomie członków organu
dnio
zarządzającego instytucji.
Instytucje stosują się do wymogów określonych w
niniejszym artykule w sposób odpowiadający ich
701
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3150
› Pobierz plik