eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3150
  • Data wpłynięcia: 2015-02-06
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1166

3150

rozporządzenia (UE) nr 648/2012, ani transakcji z
kontrahentami, dla których w art. 115 niniejszego
rozporządzenia wagę ryzyka dla ekspozycji wobec
danych kontrahentów określono na 0 %.
Zwolnienie z wymogu kapitałowego z tytułu CVA dla
tych transakcji określonych w lit. c) niniejszego ustępu,
które przeprowadzono w trakcie okresu przejściowego
przewidzianego w art. 89 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
648/2012, ma zastosowanie w okresie obowiązywania
umowy na daną transakcję.
Art. 382
EUNB przeprowadzi przegląd do dnia 1 stycznia 2015 N/przepi


ust. 5
r., a następnie co dwa lata, w świetle rozwoju
s
międzynarodowej
sytuacji
regulacyjnej
i
z stosowan
uwzględnieniem potencjalnych metod dotyczących y jest
kalibracji i progów stosowania opłat z tytułu CVA do bezpośre
kontrahentów niefinansowych z siedzibą w państwie
dnio
trzecim.
EUNB, we współpracy z EUNGiPW, opracuje projekt
regulacyjnych standardów technicznych w celu
określenia procedur wykluczania z wymogu w zakresie
funduszy własnych z tytułu ryzyka związanego z CVA
transakcji z kontrahentami niefinansowymi z siedzibą
w państwie trzecim.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie drugim, zgodnie z art. 10-14
rozporządzenia (UE) nr 1093/2010;
Art. 383
Metoda zaawansowana
N/przepi


ust. 1
s
Instytucja, która ma zezwolenie na stosowanie modelu
wewnętrznego do ryzyka szczególnego cen stosowan
instrumentów dłużnych zgodnie z art. 363 ust. 1 lit. d) y jest
bezpośre
dla wszystkich transakcji, w przypadku których
posiada zezwolenie na stosowanie IMM do określania
dnio
wartości ekspozycji na ryzyko kredytowe powiązanego
kontrahenta zgodnie z art. 283, określa wymogi w
zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka
związanego z CVA poprzez modelowanie wpływu
zmian spreadów za ryzyko kredytowe kontrahentów na
CVA wszystkich kontrahentów biorących udział w
tych transakcjach, uwzględniając zabezpieczenia CVA

602
uznane za uznawalne zgodnie z art. 386.
Instytucja wykorzystuje swój model wewnętrzny do
ustalania wymogów w zakresie funduszy własnych z
tytułu szczególnego ryzyka związanego z pozycjami w
instrumentach dłużnych oraz stosuje przedział ufności
wynoszący 99 % i odpowiednik dziesięciodniowego
okresu utrzymywania. Model wewnętrzny stosuje się w
taki sposób, aby stymulował zmiany spreadów za
ryzyko kredytowe kontrahentów, ale nie modelował
wrażliwości wartości CVA na zmiany innych
czynników rynkowych, w tym zmiany wartości
aktywów referencyjnych, towaru, waluty lub stopy
procentowej instrumentu pochodnego.
Wymogi w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka
związanego z CVA wobec każdego kontrahenta
oblicza
się
według
poniższego
wzoru:
Art. 383
Obliczając wymogi w zakresie funduszy własnych z N/przepi


ust. 2
tytułu ryzyka związanego z CVA wobec kontrahenta,
s
instytucja oblicza wszystkie wartości stosowane w stosowan
ramach jej modelu wewnętrznego dotyczącego ryzyka y jest
szczególnego instrumentów dłużnych według jednego bezpośre
z poniższych wzorów (w zależności od tego, który z
dnio
nich ma zastosowanie w danym przypadku):
a) jeżeli model jest oparty na pełnym przeszacowaniu,
należy bezpośrednio zastosować wzór przedstawiony

603
w ust. 1;
b) jeżeli model opiera się na wskaźnikach wrażliwości
spreadu kredytowego odnośnie do poszczególnych
terminów płatności, instytucja określa każdy wskaźnik
wrażliwości spreadu kredytowego ("Regulatory
CS01")
według
poniższego
wzoru:

c) jeżeli w ramach modelu uwzględnia się wskaźniki
wrażliwości spreadu kredytowego na równoległe
przesunięcia w spreadach kredytowych, instytucja
stosuje poniższy wzór:
patrz oryginał
d) jeżeli w ramach modelu uwzględnia się
drugorzędne wskaźniki wrażliwości na przesunięcia w
spreadach kredytowych (spread gamma),
współczynniki gamma oblicza się według wzoru
przedstawionego w ust. 1.
Art. 383
Określając wymogi w zakresie funduszy własnych z N/przepi


ust. 3
tytułu ryzyka związanego z CVA zgodnie z ust. 1,
s
instytucja, która stosuje efektywną oczekiwaną stosowan
ekspozycję dodatnią do zabezpieczonych instrumentów y jest
pochodnych będących przedmiotem obrotu poza bezpośre
rynkiem regulowanym, o których mowa w art. 285 ust.
dnio

604
1 lit. a) lub b), przeprowadza obie poniższe czynności:
a) przyjmuje założenie dotyczące stałego profilu
ekspozycji oczekiwanej;
b) ustala wartość ekspozycji oczekiwanej na poziomie
równym wartości efektywnej ekspozycji oczekiwanej
obliczonej zgodnie z art. 285 ust. 1 lit. b) w odniesieniu
do terminu zapadalności równego wyższej z
poniższych wartości:
(i) połowie najdłuższego terminu zapadalności w
ramach danego pakietu kompensowania;
(ii) średniemu terminowi zapadalności ważonemu
wartością referencyjną kontraktów wszystkich
transakcji w ramach pakietu kompensowania.
Art. 383
Instytucja, która zgodnie z art. 283 posiada zezwolenie N/przepi


ust. 4
właściwego organu na stosowanie IMM do obliczania
s
wartości ekspozycji w odniesieniu do większej części stosowan
swojej działalności, ale która stosuje metody określone y jest
w tytule II rozdział 6 sekcja 3, 4 lub 5 w odniesieniu do bezpośre
mniejszych portfeli i która posiada zezwolenie na
dnio
stosowanie modelu wewnętrznego ryzyka rynkowego
w odniesieniu do ryzyka szczególnego instrumentów
dłużnych zgodnie z art. 363 ust. 1 lid. d), może po
uzyskaniu zezwolenia właściwych organów obliczać
wymogi w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka
związanego z CVA dla pakietów kompensowania
nieobjętych IMM zgodnie z ust. 1. Właściwe organy
udzielają takiego zezwolenia wyłącznie w przypadku,
gdy instytucja stosuje metody określone w tytule II
rozdział 6 sekcja 3, 4 lub 5 w odniesieniu do
ograniczonej liczby mniejszych portfeli.
Do celów obliczeń, o których mowa w poprzednim
akapicie, oraz w przypadkach, w których zastosowanie
modelu IMM nie umożliwia uzyskania profilu
ekspozycji oczekiwanej, instytucja przeprowadza obie
poniższe czynności:
a) przyjmuje założenie dotyczące stałego profilu
ekspozycji oczekiwanej;
b) ustala wartość ekspozycji oczekiwanej na poziomie
równym wartości ekspozycji obliczonej według metod
określonych w tytule II rozdział 6 sekcja 3, 4 lub 5 lub

605
IMM w odniesieniu do terminu zapadalności równego
wyższej z poniższych wartości:
(i) połowie najdłuższego terminu zapadalności w
ramach danego pakietu kompensowania;
(ii) średniemu terminowi zapadalności ważonemu
wartością referencyjną kontraktów wszystkich
transakcji w ramach pakietu kompensowania.
Art. 383
Instytucja określa wymogi w zakresie funduszy N/przepi


ust. 5
własnych z tytułu ryzyka związanego z CVA zgodnie z
s
art. 364 ust. 1, art. 365 i 367 jako sumę wartości stosowan
zagrożonej w warunkach nieskrajnych i wartości y jest
zagrożonej w warunkach skrajnych, które oblicza się w bezpośre
następujący sposób:
dnio
a) w przypadku wartości zagrożonej w warunkach
nieskrajnych stosuje się bieżące kalibracje parametrów
w odniesieniu do ekspozycji oczekiwanej zgodnie z
art. 292 ust. 2 akapit pierwszy;
b) w przypadku wartości zagrożonej w warunkach
skrajnych stosuje się przyszłe profile ekspozycji
oczekiwanej wobec kontrahenta, wykorzystujące
kalibrację dla warunków skrajnych zgodnie z art. 292
ust. 2 akapit drugi. Okres występowania warunków
skrajnych w odniesieniu do parametrów spreadu
kredytowego jest najostrzejszą rocznym okresem
warunków skrajnych w ramach trzyletniego okresu
warunków skrajnych stosowanego w odniesieniu do
parametrów ekspozycji.
c) do obliczeń tych zastosowanie będzie miał
trzykrotny mnożnik stosowany do obliczania
wymogów w zakresie funduszy własnych w oparciu o
wartość zagrożoną i wartość zagrożoną w warunkach
skrajnych zgodnie z art. 364 ust. 1. EUNB monitoruje
spójność z wymogami CVA wszelkich uprawnień
nadzorczych wykorzystywanych w celu stosowania
mnożnika większego niż trzykrotny mnożnik w
odniesieniu do danych wejściowych dotyczących
wartości zagrożonej i wartości zagrożonej w
warunkach skrajnych. Właściwe organy stosujące
mnożnik większy niż trzykrotny mnożnik przekazują
EUNB pisemne uzasadnienie;
d) obliczenia dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,

606
strony : 1 ... 80 ... 120 ... 129 . [ 130 ] . 131 ... 140 ... 168

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: