Rządowy projekt ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Rządowy projekt ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3130
- Data wpłynięcia: 2015-02-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
- data uchwalenia: 2015-02-20
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 349
3130-czesc-I
Dotyczy
Zgłaszający
Treść uwagi
Odpowiedź
Modernizacji
mowa w art. 1 lit. a rozporządzenia 1307/2013 informacji o „kary administracyjne z tytułu nieprzestrzegania wzajemnej zgodności stosuje
Rolnictwa
stwierdzeniu drobnej niegodności.
się zgodnie z przepisami o płatnościach w ramach systemów wsparcia
Proponowana zmiana wynika z konieczności uwzględnienia w bezpośredniego, z uwzględnieniem przepisów, o których mowa w art. 1 pkt 1.”
prowadzonym postępowaniu wszystkich informacji mogących mieć
wpływ na przyznawaną płatność.
Proponowane brzmienie pkt 4:
„informacji o stwierdzeniu drobnej niegodności i wskazany termin
jej usunięcia ujęte w raporcie z czynności kontrolnych są
uwzględniane w postępowaniach w sprawach dotyczących
płatności, o których mowa w art. 1 lit. a rozporządzenia
1307/2013.”.
122. Art. 53 pkt 3
Agencja
Proponuje się, aby w przepisach ustawy jednoznacznie przesądzić, Uwaga nieuwzględniona.
Restrukturyzacji i
iż tryb i warunki przeprowadzania kontroli na miejscu i wizytacji w Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 809/2014 z dnia 17 lipca 2014 r.
Modernizacji
miejscu zostaną uregulowane w przepisach rozporządzenia ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rolnictwa
wykonawczego. Powyższe pozwoli na uniknięcie problemów Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego systemu zarządzania
prawnych w związku z przeprowadzaniem czynności kontrolnych i kontroli, środków rozwoju obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej
w ramach PROW 2014-2020. Proponowane brzmienie:
zgodności, zawiera przepisy odnoszące się zarówno do zapowiadania kontroli,
„Minister właściwy do spraw rozwoju wsi, w drodze terminu kontroli jak i sprawozdania z kontroli, w tym przepisy określające
rozporządzenia: (…) określi szczegółowe warunki i tryb kiedy takie sprawozdanie ma być sporządzone i kiedy beneficjent ma prawo
przeprowadzania kontroli na miejscu, wizytacji lub kontroli o której zgłosić do niego uwagi. W związku z powyższym nieuzasadnionym byłoby
mowa w art. 49 ust. 1”.
powtarzanie tych przepisów w projektowanej ustawie.
W przypadku nieprzyjęcia przedmiotowej uwagi proponujemy aby
w przepisach niniejszej Ustawy usankcjonować podstawowe
warunki i tryb przeprowadzania czynności kontrolnych w tym
określić termin na wnoszenie zastrzeżeń do ustaleń zawartych w
raporcie. Termin ten dla działań o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt
8 i pkt 10-12 powinien być tożsamy z terminem na wnoszenie
zastrzeżeń określonym w projekcie ustawy o płatnościach
bezpośrednich oraz zmianie niektórych innych ustaw z uwagi na
deklaracje na wspólnym wniosku oraz kontrole kompleksowe.
123. Rozdział 7
Centrum
Rozdział 7. projektu ustawy „Doradzanie podmiotom ubiegającym Uwaga nieuwzględniona.
Doradztwa
się o przyznanie pomocy oraz beneficjentom " - zawiera zapisy Na podstawie ustawy będą funkcjonowały zarówno obecnie istniejące listy
Rolniczego
bezpośrednio dotyczące uprawnień doradców; potrzebne jest doradców, jak też będą tworzone nowe, zgodnie z zakresem usług. Nie jest też
dołączenie w tym rozdziale również artykułu dotyczącego rodzajów celem projektowanych przepisów ograniczanie dostępu do uprawnień tylko do
usług doradczych oraz list uprawnionych ekspertów osób już wpisanych na listę, a taki skutek miałoby dołączenie do ustawy listy
przyrodniczych, których udział - wg projektu PROW 2014-2020 ekspertów przyrodniczych. W związku z tym, dołączenie w tym rozdziale list
będzie niezbędny w ramach obowiązkowego doradztwa dla uprawnionych ekspertów przyrodniczych lub rodzajów usług jest bezzasadne.
działania „Program rolno-środowiskowo-klimatyczny"
124. Art. 54 ust. 2 Krajowa Rada Izb
Przy takim zapisie mogą zostać poszkodowane osoby, które Uwaga nieuwzględniona.
Rolniczych
popełnią niewielkie przestępstwa niezwiązane z pracą zawodową i MRiRW nie podziela stanowiska Krajowej Rady Izb Rolniczych. Kierując się
nie mające wpływu na jej wykonywanie. Należałoby tu raczej potrzebą ochrony interesów rolników, którym będzie udzielana pomoc
46
Lp.
Dotyczy
Zgłaszający
Treść uwagi
Odpowiedź
doprecyzować jakie konkretnie rodzaje przestępstw umyślnych doradcza, wprowadzono przepis, który uniemożliwia pracę, finansowaną ze
wykluczają wykonywanie zawodu doradcy rolniczego a nie od razu środków publicznych, osobom skazanym prawomocnym wyrokiem. Zawód
z góry przekreślać wszystkich, którzy zostaną skazani w dorady rolniczego wymaga przestrzegania wysokich standardów moralnych i
rozumieniu tak zapisanego przepisu. Tym bardziej, że mówimy nie odpowiednich zasad zawodowych. Doradca rolniczy, świadczący usługi w
o prowadzeniu podmiotu doradczego a samej pracy w charakterze ramach działania doradczego, objętych PROW 2014 – 2020, będzie miał
doradcy rolniczego.
dostęp do wszystkich dokumentów, związanych z danym gospodarstwem
rolnym. Można stwierdzić, że taka osoba powinna być osobą zaufania
publicznego. Jest to również realizacja przepisów UE, które wskazują na
konieczność przestrzegania zasady poufności i wiarygodności w działalności
doradczej. Należy zauważyć, że trudno używać argumentu „Przy takim zapisie
mogą zostać poszkodowane osoby,” ponieważ równocześnie należałoby
stwierdzić, że sądy w Polsce wydają niesprawiedliwe wyroki i zajmują się
błahymi sprawami.
125. Art. 54 ust.
Centrum
Potrzebne dookreślenie sposobu dokumentowania niekaralności w Uwaga nieuwzględniona.
2. pkt 1. oraz Doradztwa
ramach wpisywania na listę oraz trybu informowania Centrum Szczegółowy wykaz dokumentów, niezbędnych do udziału w szkoleniach i
art. 56 ust. 4
Rolniczego
informacji o przypadkach skazania prawomocnym wyrokiem za wpisu na listę, będzie określony w rozporządzeniu wydanym na podstawie art.
umyślne przestępstwo oraz umyślne przestępstwo skarbowe 57 przedmiotowego projektu.
doradców posiadających uprawnienia.
126. Art. 55 ust. 1 Krajowa Rada Izb
Okres 14 dni jest zbyt krótki powinien wynosić przynajmniej 30 Uwaga uwzględniona.
pkt 3
Rolniczych
dni.
127. Art. 55 ust. 2 Centrum
Treść tego artykułu pozostaje w sprzeczności z art. 4 ust. 1. pkt 4 Uwaga nieuwzględniona.
Doradztwa
Ustawy z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa Art. 55 ust. 2 projektu ustawy, przewidujący możliwość prowadzenia
Rolniczego
rolniczego (Dz. U. z 2013 r. poz. 474), na mocy którego Centrum odpłatnych szkoleń, również dla pracowników wojewódzkich ośrodków
prowadzi nieodpłatnie szkolenia wyłącznie dla pracowników doradztwa stanowić będzie, przepis szczególny w stosunku do art. 4 ust. 1 pkt 4
wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego. Zapis z projektu ustawy z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa rolniczego,
Ustawy o wspierania rozwoju obszarów wiejskich ... w obecnym który przewiduje szkolenie tej samej grupy osób nieodpłatnie. Zatem szkolenia,
kształcie odbiera dostęp do szkoleń - m.in. w zakresie metodyki i które zostały przewidziane w projektowanej ustawie, będą mogły być odpłatne
zadań doradztwa - innym grupom: studentom, bezrobotnym, również dla pracowników wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego.
prywatnym osobom i pracownikom prywatnych firm chcącym
świadczyć usługi doradcze. Stąd wyraźna sprzeczność pomiędzy
treścią pierwszego i drugiego punktu art. 55.
Jednocześnie pragniemy zauważyć, że w przypadku szkoleń
odpłatnych, realizowanych na podstawie art. 4 ust. 1. pkt 7. Ustawy
z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa rolniczego,
koszty szkoleń realizowanych w różnych terminach nie zawsze
mogą być identyczne, gdyż zależą od liczby uczestników, różnych,
dostępnych w poszczególnych terminach środków (np. materiały
dydaktyczne, zajęcia realizowane w terenie lub stacjonarnie), a
program dostosowany powinien być do poziomu przygotowania
(wykształcenia) danej grupy uczestników.
Ujednolicenie kosztów wydaje się możliwe w przypadku szkoleń
47
Lp.
Dotyczy
Zgłaszający
Treść uwagi
Odpowiedź
uzupełniających, gdyż prowadzone są w jednym terminie i
warunkach dla wszystkich doradców.
128. Art. 55 ust. 2 Centrum
Proponujemy zmienić na: „Ogłoszenie o szkoleniu podaje się do Uwaga uwzględniona.
Doradztwa
publicznej wiadomości na stronie internetowej CDR nie później,
Rolniczego
niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia tego szkolenia"'. 14 dni, to w
zdecydowanej większość przypadków za mało na przeprowadzenie
naboru uczestników i związane z tym czynności organizacyjne.
129. Art. 56 ust. 1 Krajowa Rada Izb
Przy takim zapisie mogą zostać poszkodowane osoby, które Uwaga nieuwzględniona.
pkt 4
Rolniczych
popełnią niewielkie przestępstwa niezwiązane z pracą zawodową i MRiRW nie podziela stanowiska Krajowej Rady Izb Rolniczych. Kierując się
nie mające wpływu na jej wykonywanie. Należałoby tu raczej potrzebą ochrony interesów rolników, którym będzie udzielana pomoc
doprecyzować jakie konkretnie rodzaje przestępstw umyślnych doradcza, wprowadzono przepis, który uniemożliwia pracę, finansowaną ze
wykluczają wykonywanie zawodu doradcy rolniczego a nie od razu środków publicznych, osobom skazanym prawomocnym wyrokiem. Zawód
z góry przekreślać wszystkich, którzy zostaną skazani w dorady rolniczego wymaga przestrzegania wysokich standardów moralnych i
rozumieniu tak zapisanego przepisu. Tym bardziej, że mówimy nie odpowiednich zasad zawodowych. Doradca rolniczy, świadczący usługi w
o prowadzeniu podmiotu doradczego a samej pracy w charakterze ramach działania doradczego, objętych PROW 2014 – 2020, będzie miał
doradcy rolniczego.
dostęp do wszystkich dokumentów, związanych z danym gospodarstwem
rolnym. Można stwierdzić, że taka osoba powinna być osobą zaufania
publicznego. Jest to również realizacja przepisów UE, które wskazują na
konieczność przestrzegania zasady poufności i wiarygodności w działalności
doradczej. Pragniemy zauważyć, że trudno używać argumentu „Przy takim
zapisie mogą zostać poszkodowane osoby,” ponieważ równocześnie należałoby
stwierdzić, że sądy w Polsce wydają niesprawiedliwe wyroki i zajmują się
błahymi sprawami.
130. Art. 56 ust.
Centrum
Proponuje się przeredagowanie treści - może zamiast „zmiany Uwaga nieuwzględniona.
5.
Doradztwa
wiedzy" wpisać „zmiany przepisów" bądź w inny sposób Przedmiotem szkoleń nie będą tylko i wyłącznie przepisy. Nie jest zasadne
Rolniczego
doprecyzować intencję ustawodawcy.
określenie na poziomie ustawy tej kwestii. Szczegółowy zakres szkoleń,
zgodnie z treścią art. 57 projektu ustawy, będzie określony w rozporządzeniu.
131. Rozdział 8
UM Woj.
W przedstawionym projekcie ustawy nie ma zapisu
Uwaga uwzględniona.
Małopolskiego
dopuszczającego zlecanie zadań jednostkom sektora finansów
publicznych bez stosowania zamówień publicznych. Proponuje się
wprowadzenie zapisów umożliwiających takie działania. W
obecnym okresie programowania, tj. 2007 – 2013, w znacznym
stopniu ułatwiało to SW realizację zadań z KSOW dot. obszarów
wiejskich w postaci ich powierzenia MODR lub CDR.
132. Art. 59 ust. 1 Krajowa Rada Izb
Jednostki realizujące zadania KSOW w poszczególnych Uwaga nieuwzględniona.
Rolniczych
województwach wymienione w ust. 3 należałoby zdefiniować w W art. 2 projektu ustawy nie jest zdefiniowana zarówno jednostka koordynująca
art. 2 - podobnie jak jednostkę koordynującą działania KSOW.
działania KSOW, jak i jednostka centralna, gdyż jest tam wymieniona instytucja
Ponadto, wydaje się niecelowe powołanie się w art. 59 ust. 1 pkt. 3 zarządzająca, która pełni rolę obydwu, co wynika z art. 6 ust. 2 pkt 4 oraz art.
i 4 projektu, wyłącznie na lit. d art. 54 ust. 2 rozporządzenia 59 ust. 1 pkt 1 projektu ustawy. Zgodnie z pierwszym przepisem, instytucja
1305/2013, która odnosi się tylko i wyłącznie do wspierania zarządzająca koordynuje na poziomie krajowym funkcjonowanie KSOW,
innowacji w rolnictwie, produkcji żywności, leśnictwie i na zgodnie z drugim - zapewnia funkcjonowanie KSOW jako jednostka centralna.
48
Lp.
Dotyczy
Zgłaszający
Treść uwagi
Odpowiedź
obszarach wiejskich. Tworzenie sieci kontaktów KSOW zgodnie z Należy przyjąć, że wyrazy „koordynuje” oraz „zapewnia” w tym kontekście
tymi przepisami ma na celu wspieranie tworzenia pomostów znaczą to samo. Instytucja zarządzająca, jednostka centralna i jednostka
między najnowszą wiedzą badawczą i technologią a rolnikami, koordynująca działania KSOW w skali kraju to ten sam podmiot. Jednakże
zarządcami lasów, społecznościami wiejskimi, przedsiębiorcami, projekt ustawy w rozdziale dotyczącym KSOW posługuje się pojęciem
organizacjami pozarządowymi i usługami doradczymi.
„jednostka koordynująca” tylko w stosunku do CDR (art. 59 ust. 1
Dlatego też, niezbędne jest dopisanie w pkt. 3 oprócz pkt 4), lecz dotyczy to realizacji zadań w ramach sieci na rzecz innowacji w
wojewódzkich ODR także Izb Rolniczych. Proponujemy również w rolnictwie i na obszarach wiejskich (SIR), więc tylko części KSOW.
pkt. 4 ustanowić jako jednostkę koordynującą realizację zadań Koordynację funkcjonowania całej KSOW zapewnia jednostka centralna.
KSOW - CDR we współpracy z KRIR. Izby rolnicze w PROW Zadania wodr-ów i CDR w zakresie dotyczącym KSOW określono w projekcie
2014-2020 (w wersji notyfikowanej do KE) są imiennie PROW, stąd odwołanie do art. 54 ust. 2 lit. d, ale też art. 55 ust. 1
wymienione jako beneficjent w wielu poddziałaniach działania rozporządzenia nr 1305/2013. Struktura organizacyjna KSOW, w tym w
„Transfer wiedzy i działalność informacyjna”. Brak samorządu zakresie realizacji zadań sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach
rolniczego w art. 59 ust 1 pkt. 3 i 4 - prawnego reprezentanta wiejskich (SIR), została ustanowiona w projekcie PROW. Nie wyklucza to
rolników i mieszkańców obszarów wiejskich jako jednostek jednak współpracy na tym poziomie w ramach EPI z izbami rolniczymi i KRiR.
realizujących i KRIR jako koordynującej realizację zadań KSOW w Możliwość powierzenia zadań jednostki centralnej jednostce sektora finansów
projekcie ustawy, zwłaszcza w obszarze EPI - jest niedopuszczalna. publicznych albo fundacji, której jedynym fundatorem jest Skarb Państwa,
Niezależnie od powyższego, w świetle ust. 1 pkt. 3 i 4 wynika wprost z projektu PROW. Dotyczy to nie zadań określonych w art. 59
niezrozumiały wydaje się ust. 4 w art. 59 stanowiący delegację dla ust. 1 pkt 3 i 4, lecz ust. 2 projektu ustawy.
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który w drodze rozporządzenia W przypadku upoważnienia jednostki sektora finansów publicznych albo
może upoważnić fundację, do pełnienia funkcji jednostki fundacji, której jedynym fundatorem jest Skarb Państwa, do pełnienia funkcji
centralnej. Istnieje pytanie jaka zależność będzie między jednostką jednostki centralnej, instytucja zarządzająca, czyli minister właściwy do spraw
centralną (która nie jest również wymieniona w słowniku w art. 2 rozwoju wsi sprawuje, nadzór nad tą jednostką albo fundacją, zgodnie z art. 60
przedmiotowego projektu ustawy) do jednostki koordynującej.
ust. 2 projektu ustawy.
133. Art. 59 ust. 1 Agencja
Uwaga redakcyjna (literówka).
Uwaga uwzględniona.
pkt 4
Restrukturyzacji i
W art. 59 ust. 1 pkt 4 projektu ustawy wyraz „wykonywane”
Modernizacji
proponujemy zastąpić wyrazem „wykonywanych”, a wyrażenie
Rolnictwa
„zadania polegające” wyrażeniem „zadań polegających”.
134. Art. 59 ust. 2 UM Woj.
Art. 59 ust. 2 pkt 2 projektu oraz pozostałe przepisy odnoszące się Uwaga nieuwzględniona.
Mazowieckiego
do planów operacyjnych proponujemy wykreślić.
Wprowadzenie w KSOW podziału na plan działania oraz plany operacyjne
Zostaną wprowadzone dwa dokumenty strategiczne: plan działania wynika z wytycznych Komisji Europejskiej z dnia 20 stycznia br. dotyczących
(nadrzędny) oraz dwuletnie plany operacyjne (podrzędny). ustanowienia i działania Krajowych Sieci Obszarów Wiejskich.
Propozycja funkcjonowania dokumentów pn. dwuletnich planów W punkcie 5 zatytułowanym „Zadania i plan działania” jest mowa o planach
operacyjnych przy funkcjonowaniu planu działania jest niezasadna działania, które należy opracować w sposób gwarantujący ciągłość działania
i wydaje się być generowaniem dodatkowej pracy biurokratycznej. przez cały okres programowania, a równocześnie elastyczność umożliwiającą
Zadania i cele stojące przed KSOW są opisane i wynikają wprost z reagowanie na potrzeby zmieniające się w trakcie wdrażania PROW. Dalej
planu dziania. Tworzenie dodatkowego dokumentu , który wskazuje się na zaletę planów kroczących (operacyjnych – z ang. rolling plans)
dodatkowo będzie je określał oraz będzie podlegał okresowej, np. obejmujących 2-3 lata z okresowym przeglądem co 6-12 miesięcy, którą jest
półrocznej sprawozdawczości będzie dwoiło pracę i zaangażowanie elastyczność
przy
równoczesnym
określeniu
wyraźnych
celów
w statystykę, a nie w realizację zadań. Należy zwrócić uwagę, że średnioterminowych. Plany operacyjne będą stanowić uszczegółowienie
plany działania będą podlegały sprawozdawczości w okresie ramowego siedmioletniego planu działania. Plan działania określa tylko
dwuletnim. Proponujemy pozostać przy dotychczas obowiązującym działania, a nie operacje, które będą realizowane.
systemie, tak jak to było w okresie programowania 2007-2013, tj. Taka konstrukcja wynika również z ustaleń kontroli wykorzystania funduszy
49
Lp.
Dotyczy
Zgłaszający
Treść uwagi
Odpowiedź
przy dwuletnich planach działania, które na podstawie pomocy technicznej w obszarze „Rolnictwo i rozwój obszarów wiejskich”
wyznaczonych kierunków działań na podstawie przyjętych przeprowadzonej w Polsce w grudniu 2013 r. przez Europejski Trybunał
priorytetów, we wskazanych obszarach z oznaczonych Obrachunkowy. Stwierdzono m.in., że w schemacie III brakuje wielorocznego
indykatywnym budżetem będą realizować cele sieci i podlegać strategicznego planowania działań. Brak precyzyjnego opisu i rozróżnienia
regularnej ocenie i kontroli.
między działaniami planowanymi do finansowania w ramach pomocy
technicznej (w skrócie „PT”) obniża jej wydajność, redukując potencjalne
maksymalne możliwe do osiągnięcia rezultaty działań i utrudniając ocenę
wyników.
Jest to spotęgowane brakiem wielorocznego strategicznego planowania działań
(np. działań informacyjno – promocyjnych, działań KSOW objętych planem),
co skutkuje nieefektywnym wydatkowaniem środków z pomocy technicznej.
Brak analizy potrzeb i wieloletnich planów dla schematu III nie pozwolił
władzom polskim na właściwe określenie odpowiednich celów i utrudnił
efektywną realizację celów w tych obszarach.
Wprowadzenie półrocznych informacji ze stanu realizacji 2-letnich planów
operacyjnych również jest wynikiem ww. ustaleń ETO w grudniu zeszłego
roku. Trybunał zwrócił uwagę, że Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich mogłaby
stanowić ważne narzędzie usprawniające wymianę wiedzy w obszarze rozwoju
obszarów wiejskich, należy jednak zapewnić większą przejrzystość tej Sieci.
Przede wszystkim powinna być przeprowadzona bardziej przejrzysta ocena jak
dalece działania w ramach planu działania KSOW są skuteczne w realizacji
celów i czy cele są realizowane i osiągane w sposób gospodarny. Utworzony
system oceny bieżącej nie uwzględnia w wystarczającym stopniu aspektów PT.
Działania PT należy regularnie monitorować i oceniać, aby posiadać informacje
na temat ich rezultatów i wpływu na grupę docelową lub ich wkładu na
rzecz osiągnięcia wytyczonych celów, aby uzyskać pewność, że działania te
wspierają skutecznie zarządzanie i realizację PROW. Rezultaty tej oceny
powinny być wprowadzane w życie w celu poprawy wykorzystania funduszy
PT i realizacji PROW.
135. Art. 63
Agencja
W art. 63 projektu ustawy aktualizacji wymaga publikator ustawy z Uwaga uwzględniona.
Przypis 5
Restrukturyzacji i
dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów.
Modernizacji
Wobec powyższego, traci na aktualności potrzeba zawarcia w
Rolnictwa
projekcie ustawy przypisu 5.
Proponowane brzmienie:
„W ustawie z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów
(Dz. U. z 2014 r. poz. 700) wprowadza się następujące zmiany
(…)”.
136. Art. 64
Agencja
W art. 64 projektu ustawy aktualizacji wymaga publikator ustawy z Uwaga uwzględniona.
Przypis 6
Restrukturyzacji i
dnia 28 września 1991 r. o lasach.
Modernizacji
Wobec powyższego, traci na aktualności potrzeba zawarcia w
Rolnictwa
projekcie ustawy przypisu 6.
Proponowane brzmienie:
50
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3130-czesc-I
› Pobierz plik
-
3130-czesc-II
› Pobierz plik