eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

Europejskiej lub właściwy organ, lub
agencję płatniczą, Rada Ministrów
może, w drodze rozporządzenia:
1)
wyznaczyć Agencję lub Agencję
Rynku
Rolnego
jako
jednostkę
organizacyjną wykonującą określone
obowiązki lub uprawnienia lub
2)
określić zadania realizowane
przez Agencję lub Agencję Rynku
Rolnego lub sposób i tryb ich realizacji,
lub
3)
określić szczegółowe warunki
dotyczące
przyznawania
płatności
określonych tymi przepisami
– mając na względzie realizację celów
określonych
w
przepisach
Unii
Europejskiej w zakresie płatności
określonych tymi przepisami.

Art. 59. 1.
Zgody
na
przyznanie
płatności niezwiązanej do tytoniu
nabywcy
gospodarstwa
rolnego,
wyrażone na podstawie art. 24ab ust. 2
pkt 3 ustawy wymienionej w art. 61,
zachowują moc.
2. Do płatności bezpośredniej,
płatności
uzupełniającej,
płatności
cukrowej, płatności do pomidorów,
wsparcia specjalnego, płatności do
upraw roślin energetycznych oraz
pomocy do plantacji trwałych w
rozumieniu ustawy wymienionej w art.
42

61, oraz do postępowań w sprawach
dotyczących tych płatności, wsparcia
lub pomocy:
1)
wszczętych i niezakończonych
ostateczną decyzją przed dniem
wejścia w życie niniejszej ustawy,
2)
zakończonych ostateczną decyzją
wydaną
na
podstawie
dotychczasowych
przepisów,
które zostały wznowione od dnia
wejścia w życie niniejszej ustawy
– stosuje się przepisy dotychczasowe.
Art. 59 1. O ile nie przewidziano inaczej,
N
-
-
Przepis
ust. 1-4 i system kontroli ustanowiony przez
rozporządzenia
6-7
państwa członkowskie zgodnie z art.
stosowany wprost -
58 ust. 2 obejmuje systematyczne
nie wymaga
kontrole administracyjne wszystkich
wdrożenia
wniosków o przyznanie pomocy oraz
wniosków o płatność. System ten jest
uzupełniany o kontrole na miejscu.
2. W przypadku kontroli na miejscu
właściwy
organ
określa
próbę
kontrolną
z
całej
populacji
wnioskodawców, składającą się w
stosownych przypadkach z części
losowej
w
celu
otrzymania
reprezentatywnego wskaźnika błędu
oraz części wybranej na podstawie
analizy ryzyka, tak aby zidentyfikować
obszary, gdzie występuje największe
ryzyko błędów.
3.
Właściwy
organ
sporządza
43

sprawozdanie
z
każdej
przeprowadzonej kontroli na miejscu.
4. W stosownym przypadku wszystkie
kontrole na miejscu przewidziane w
przepisach
unijnych
dotyczących
pomocy dla rolnictwa oraz wsparcia w
ramach rozwoju obszarów wiejskich
przeprowadzane są w tym samym
czasie.
6. W przypadkach, które zostaną
określone przez Komisję na podstawie
art. 62 ust. 2 lit. h), wnioski o
przyznanie pomocy i wnioski o
płatność
lub
wszelkie
inne
komunikacje, wnioski lub prośby mogą
być korygowane i dostosowywane po
ich złożeniu w przypadku stwierdzenia
przez właściwy organ oczywistych
błędów.
7. Wniosek o przyznanie pomocy lub
wniosek o płatność jest odrzucany,
jeżeli
beneficjent
lub
jego
przedstawiciel
uniemożliwia
przeprowadzenie kontroli na miejscu, z
wyjątkiem przypadków siły wyższej
lub nadzwyczajnych okoliczności.
Art. 59 5. Państwa członkowskie zapewniają
T
Art. Art. 36. 1. Agencja
przeprowadza
ust. 5
minimalny poziom kontroli na miejscu
36 ust. kontrole administracyjne i na miejscu w
niezbędny do skutecznego zarządzania
1
zakresie
płatności
bezpośrednich,
ryzykiem
oraz
podwyższają
ten
określone w przepisach, o których
poziom
minimalny
w
razie
mowa w art. 1 pkt 1, w tym kontrole w
konieczności. Państwa członkowskie
ramach
wzajemnej
zgodności
44

mogą obniżyć ten poziom minimalny
wymogów lub norm, chyba że ustawa
poziom w przypadku gdy systemy
stanowi inaczej.
zarządzania i kontroli funkcjonują
właściwie, a wskaźnik błędu pozostaje
na akceptowalnym poziomie.
Art. 60 Bez
uszczerbku
dla
przepisów
N
-
-
Przepis
szczególnych, osobom fizycznym ani
rozporządzenia
prawnym
nie
przyznaje
się
stosowany wprost -
jakichkolwiek korzyści wynikających z
nie wymaga
sektorowego prawodawstwa rolnego,
wdrożenia
jeżeli
stwierdzono,
że
warunki
wymagane
do
uzyskania
takich
korzyści zostały sztucznie stworzone,
w
sprzeczności
z
celami
tego
prawodawstwa.
Art. 63 1. W przypadku stwierdzenia, że
N
-
-
Przepis
beneficjent
nie
spełnia kryteriów
rozporządzenia
kwalifikowalności, zobowiązań lub
stosowany wprost -
innych obowiązków związanych z
nie wymaga
warunkami przyznania pomocy lub
wdrożenia
wsparcia, określonymi w sektorowym
prawodawstwie rolnym, pomoc nie
zostaje
wypłacona
lub
zostaje
zwrócona w całości lub w części oraz,
w stosownych przypadkach, nie zostają
przyznane
lub
zostają
zwrócone
odpowiednie uprawnienia do płatności,
o
których
mowa
w
art.
21
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.PL
L 347/580 Dziennik Urzędowy Unii
Europejskiej 20.12.2013
2. Ponadto, w przypadku gdy jest to
45

przewidziane
w
sektorowym
prawodawstwie
rolnym,
państwa
członkowskie nakładają również kary
administracyjne, zgodnie z przepisami
określonymi w art. 64 i 77. Pozostaje
to bez uszczerbku dla przepisów
określonych w tytule VI art. 91–101.
3. Bez uszczerbku dla art. 54 ust. 3
kwoty, wraz
z
odsetkami, oraz
uprawnienia do płatności, których
dotyczy zwrot, o którym mowa w ust.
1, i których dotyczą kary, o których
mowa w ust. 2, są odzyskiwane.
4. Komisja przyjmuje akty delegowane
zgodnie z art. 115 ustanawiające
warunki częściowego lub całkowitego
zwrotu, o którym mowa w ust. 1.
5.
Komisja
przyjmuje
akty
wykonawcze
ustanawiające
szczegółowe przepisy proceduralne i
techniczne dotyczące:
a) stosowania i obliczania częściowego
lub całkowitego zwrotu, o którym
mowa w ust. 1;
b)
odzyskiwania
nienależnych
płatności oraz kar, a także nienależnie
przyznanych uprawnień do płatności i
stosowania odsetek.
Te akty wykonawcze przyjmuje się
zgodnie z procedurą sprawdzającą, o
której mowa w art. 116 ust. 3.
46

strony : 1 ... 50 ... 90 ... 97 . [ 98 ] . 99 ... 110 ... 150 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: